30 Nisan 2021 Cuma

(BCP Nisan) Çocuk Kitapları (Tanıtım ve Yorum)

Her ay belirlenen temaya uygun kitaplar okuyup, film-dizi izlediğimiz ve ay sonunda yazılarımızı paylaştığımız BCP etkinliğinin dördüncü ayını tamamladık. (Etkinlik hakkında bilgi almak için tıklayın.) Ben bu ayın teması olan Çocuk - Aile - Dostluk konusunda planladığım kitapları okuyamadım (Korona) maalesef. Aslında Derin Sular kitabını bitirdim. 26 yıl boyunca kayıp olan bir çocuk cesetinin bulunmasi ve olayı aydınlığa kavusturma çabasındaki bir dedektifi anlatıyor. Ama tema için biraz zorlama olur diye düşündüm. Bu ay etkinlikten geri kalmak da istemedim. Ben de çocuk kitaplarından bahsedeyim dedim. Daha geçen ay yeğenlerim için aldığım kitapların hepsini paylaşmadan yeni bir alışveriş daha yaptım. Bir kısmını okuyup inceledim. Devamını başka bir postta paylaşırım belki. Şimdilik sizleri sevimli mi sevimli çocuk kitapları ile başbaşa bırakıyorum.

Gelelim Cesur Fırfır kitabına;
Ormanda sahibini kaybeden bir oyuncağın cesur hikayesi. Karla kaplı ormanda kaybolduğunda kış uykusuna yatmak üzere olan bir ayı ile karşılaşıyor. Bu yardımsever ayı, onu alıp sahibinin evine kadar sırtında götürüyor. Sevimli oyuncak ayının yardımı ile evine varıyor ama aklı ayıda kalıyor. Acaba yuvasına varabildi mi? Yoksa yolda uyuya kalıp bu soğuk havada dışarıda mı kış uykusuna yattı? Ertesi sabah yola düşüyor ve ayıyı kar yağışı altında uyuya kalmış olarak buluyor. Çevredeki hayvanlardan yardım alıp ayının üzerine bir çadır yapıyorlar. Çok tatlı bir hikayesi var.

Ormanda eldiveni düşüren bir adam ve soğuktan üşüyen hayvanların ısınmak için eldivenin içine girmelerini anlatıyor. Resimleri felan çok tatlı ama ısınmak için eldivenin içine giren bir ayıya bazı çocukların itiraz edeceğini düşünüyorum. 😄 





(Sağdaki)Yeğenim biraz daha kalem tutmaya alışsın diye aldım. Resimlerde araçlar hariç sayfanın gerisi zaten boyalı, sadece araçlar boyanacak şekilde yapmışlar. Yeğenim kuru boya ile boyamak istemedi. Fazla uğraştırıyor. Muhtemelen kalın mum boyalardan alırsam daha çok eğlenecektir.
(Soldaki)Kitaptaki iş makinalarının çoğunu ben bile görmedim daha. Yurt dışında vardır muhtemelen ama keşke ülkemize daha uygun iş makinalarını koysalarmış.


Baş karakterimiz Mert, çiftçilik yapan dayısını ziyarete gidiyor. Tarım yaparken dayısının kullandığı iş makinalarını anlatıyor bizlere. Şehir hayatında çok fazla rastlamadıkları için makinaların çalışma şeklini anlamaları biraz zor olabilir. Biraz açıklamak lazım. Bunun dışında resimler çok hoş. Çok güzel detaylandırmışlar. Çatılarda uyuyan horozlardan, ortalıkta dolanan civcivlere kadar... 


Ay'a Yolculuk ise resimleri çok daha sade bir kitap. Ve çok kısa. Jules Verne nin bu kitabını okumadığım için kurgu hakkında pek bir fikrim yok. Ama kitap; Ay'a gitmeye karar verilmesi, geminin inşası ve geminin fırlatılmasından ibaret. Dediğim gibi resimleri çok sade olduğundan resimlerden de istediğimiz verimi alamadık. Diğer kitapları okurken önce resmi inceleyip, fikirler yürütüp eğleniyoruz. Ama bu kitapta bunu yapamadık.
Mahalledeki restoranın sahibinin davetiyle onun bir günlük çırağı olan bir kız çocuğunun restoranların arka planında neler olduğunu öğrenmesini okuyoruz. Beraber hale gidip malzeme almaktan, yemek hazırlamaya kadar pek çok süreci kısaca anlatıyor. Ayrıca kitabın sonunda soslu makarna tarifi verilmiş. Çocuklarla birlikte yapılabilir. Resimleri dolu dolu, pek çok detay düşünülmüş. Finalde de bazı objelerin resimlerini koymuşlar ve kitap sayfalarında bu eşyaları bulmalarını istemişler. Güzel fikir. 

Komşusu itfaiyeci olan bir çocuğun itfaiyeyi ziyaret etmesini konu alıyor. İtfaiyecilerin ne tür aletler kullandığından, ne tür çağrılara cevap verdiğine kadar pek çok konuya değinmişler. Aynı şekilde üstteki kitap gibi finalde bulunması istenen eşyaların resimleri var. Güzel anlatılmış ve resimler de dolu dolu. Çocuklarla incelemek çok eğlenceli olacaktır.


Ben bu seriyi çok sevdim. Kitapların her sayfası büyük bir karmaşayla birlikte günlük hayattan sahneler içeriyor. Mesela Tren istasyonunda yoğun bir gün, etrafta tamircilerden tutun, müzisyenlere kadar pek çok kişi var. Resimlerin altında belirtilen insanları ve eşyaları bulmanız isteniyor. Resimleri incelemek bile ayrı bir eğlence. Çocuklarla incelemeyi henüz denemedim ama onlarla da çok eğlenebiliriz diye düşünüyorum.

 Çocuk/ Aile/ Dostluk temasına uygun olan bloğumdaki kitaplardan  bir kaçı; 

Blogları Canlandırma Projesi grup üyelerimiz;



45 yorum:

  1. Kitaplar çok güzelmiş. Çocuklar için öğretici ve yararlı olacaktır. Hem de eğlenceli görünüyor. :)
    Mayıs ayının temasını nereden öğrenebilirim? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nisan ayında yayınlanan yazıları toplu olarak Fighting! paylaşacak. Aynı zamanda Mayıs temasını da duyuracak. Ama ben sana kopya verebilirim. 😂 Mayıs ayı teması (Aşk-Sevgi)

      Sil
    2. Teşekkür ederim, şimdiden düşüneyim. :)

      Sil
  2. Çocuk kitapları okumayı çok keyifli buluyorum. Anaokulunda çalıştığım dönemde bol bol değerlendirmiştim bu fırsatı^^ Kitap önerilerini ileride lazım olabileceğini düşünerek not alıyorum. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çocuk kitaplarını okumak, çocuklarla birlikte incelemek çok eğlenceli. Teşekkürler.

      Sil
  3. Hepsi birbirinden güzel :) İş makinaları ve itfaiye ile ilgili kitapları görünce aklıma kuzenim oğluşu geldi kendisi çok sever çünkü :) Ona alayım çok hoşuna gidecektir. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Çocuk kitapları okumayı çok seviyorum. Not aldım. Bir ara mutlaka alacağım. Kendime :)) Limon Kütüphanesi'ni okudun mu? Eğer okumadıysan bence bir göz at. Seversin gibime geliyor. Bu etlinlikte okuduğumuz kitapları seviyorum. Toplu halde bir şeyler yapmak bana iyi geliyor ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Etkinliğin iyileştirici etkisi olduğunu düşünüyorum. Limon Kütüphanesi ne bakacağım hemen. Teşekkürler 😊

      Sil
  5. 25 yaşına gelmeme rağmen hâlâ arada çocuk kitaplarını okuyorum garip bir şekilde :) Heleki ufakliklarla okumak ayrı bir eğlenceli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk kitaplarının yaşı yok. 😂 Çocuklarla kaliteli zaman geçirmek için çok güzel bir yöntem. 😄

      Sil
  6. Özellikle bahsettiğin ilk 2 kitabı kendime almak istedim hahahaha Arada sırada alış verişlerime çocuk kitabı kotası açıyorum, o alış verişlerimden birinde almak isteyeceğim 2 kitap :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesur Fırfır diğerinden daha güzel. Anlattığı hikaye bakımından onu daha çok sevdim. :) Mutlaka tavsiye ederim.

      Sil
  7. Cocuklar icin kitap alirken seçici olmak gerekiyor, binlerce kitabin arasindan secim yapmak da kolay degil. Cok yararlı bir liste olmus emeğine saglik��

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle dikkatli olunmalı ve çocuklardan önce kitaplar okunmalı. 😍

      Sil
  8. saol yaa sayende birçok çocuk kitabı öğrendik :)

    YanıtlaSil
  9. Cesur Fırfır'ın tasarımına ba-yıl-dım.
    Konusu en şeker olan da o.
    Kitapçıların yolunu unutalıdan beri elime çocuk kitabı almamış olsam da gittiğim ilk fırsatta o raflarda biraz vakit geçirmeli :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesur Fırfır in resmi benim de hoşuma gitti. Ayrıca hikayesi de çok güzel. 😍

      Sil
  10. 2. numaralı yeğen için liste yapmama yardım etmişsin resmen :3 Kitaplar çok hassas seçilmeli ufak yaş grupları için özellikle ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😄 Dikkatli olmak gerekiyor ve çocuklardan önce kitapları okumak lazım. Umarım severek okursunuz. ☺️

      Sil
  11. Çok kapsamlı ve faydalı bir yazı olmuş, Kaybolan Eldiven ve Cesur Fırfır en çok merak uyandıranlardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkisi de güzel ama ben Cesur Fırfır i daha çok sevdim. 😍

      Sil
  12. BCP'yi duyuyordum ama bu kadar geniş katılımlı olduğunu bilmiyordum.

    Bu ayki temanız da tam benim gibi 2 çocuklu babaya yönelikmiş. Tanıtımlar için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her geçen gün etkinliğe katılım artıyor. Her ay başında ayın temasını duyuruyoruz. Hoşunuza giden bir tema olduğunda dilerseniz katılabilirsiniz. 😊 Umarım faydalı olmuştur sizin için.

      Sil
  13. Yeğenin kaç yaşında Okurix? Kızım iki yaşında. Aynı kitaplar ilgisini çeker mi yoksa yaşı daha mı küçük emin olamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7, 4 ve 2 yaşında toplam üç yeğenim var. 2 yaş için hareketli sert kitaplar daha uygun olabilir. İki yaşındaki yeğenim büyüklerin resimlerini incelemeyi seviyor ama onun için biraz büyükler.

      Sil
  14. Çok güzel öneriler hepsini okul öncesi öğretmen adayı olarak heybeme attım emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel bir meslek. Şimdiden başarılar diliyorum. Umarım kitapları beğenirsin. :)

      Sil
  15. Ne kadar tatlı kitaplar bunlar, benim bile ilgimi çekti. Yeğenim için alıp inceleyebilirim ben de. Kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  16. Çocuk kitapları okumayı baya seviyorum :) okumadıklarıma bakacağım mutlaka emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk kitapları okumak eğlenceli. Özellikle etkinlik yapılabilen kitaplar çok daha verimli oluyor. 😊

      Sil
  17. Çocuk kitaplarına bayılıyorum, nasip olurda benim de yeğenlerim olursa onlara alır ben de bol bol okurum, resimlere bakarım. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenceli oluyor. Bir de bizim en küçüğü 2 yaşında. O bile kitap meraklısı oldu. ☺️

      Sil
  18. hımm, yanii etkinliğin ilk dört ayında da yazı yazanların listesini yapsan ya, bir ara yanii, acelesi yok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşi gücü bıraktım, listeleri kontrol ettim. :D 11 kişi dört ayda da yazmış. Bana kalırsa önümüzdeki ay listeyi temizlememiz gerek. Hiç yazı yazmayan var.

      Sil
  19. merak etmiştim ben de yaa, teşekkürler, 11 kişi hıhıms. evet evet temizlik yap tabii, hiç yazmayanları sil zaten :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önümüzdeki ay İnsta grubunda karar veririz atık. :)

      Sil
  20. cesur fırfır ben de yeğenim için aldım bir de geçenlerde sende gördüğüm dinozorlu kitabı o kadar güzeller ki yeğenim için almamış olsam kendi kitaplığıma koyardım :) diğer kitaplardan da alabilirim sonraları hepsi güzel görünüyor :) sağlığın nasıl bu arada ailen de herkes iyidir umarım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cesur Fırfır çok tatlı bir kitap. Kitapları beğenmene sevindim. İnsan çocuk kitaplarındaki umut, neşe ve dostluğu görünce kitapların içine giresi geliyor. 😂 Hamd olsun ailecek iyiyiz. Sorduğun için teşekkürler. 😊

      Sil
  21. Bu blogda her zaman harika cocuk kitaplari yer aliyor. Bunlarda cok guzel gorunuyor, kuzenlerime kitap alirken aklimda bulunduracagim Ins. Kalemine saglik😊

    YanıtlaSil
  22. Bayıldım, çocuk kitaplarını çok seviyorum T_T Ayılı olan içimi yumuş yumuş yaptı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok tatlılar gerçekten. Çocuk kitapları okumanın insanı iyileştirme özelliği var sanki 😊

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...