22 Ocak 2022 Cumartesi

BCP Ocak - The King’s Affection (Dizi Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında bir yılı ardımızda bıraktık. Bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.)

Ocak ayının teması; Uzakdoğu - Çizgi Romandı. Bu ay uzun bir aradan sonra dolu dolu kdrama izledim. Onlardan biri de az sonra bahsedeceğim dizi. Kore dizilerinin en büyük avantajı kısa olmaları. Genellikle 16 ya da 24 bölüm oluyor. 

(20 bölüm)

Veliaht Prens evlenince ve eşi hamile kalınca sarayda bir bayram havası oluşur. Doğum günü gelir çatar ve ikiz bebekler dünyaya gelir. Lakin o zamanlarda kraliyet soyunda ikiz bebek olması uğursuzluk olarak kabul edildiğinden ikizlerden kimseye söz edilmez. Bazıları bebeklerden kız olanını öldürerek bu olayın üstünü kapatmak isteseler de yavrusuna kıyamayan anne kız çocuğunu öldü gösterip saraydan gizlice kaçırır. 

Aradan yıllar geçer ve bir gün ikizler kardeş olduklarından habersiz karşılaşır ve birbirlerine yardımcı olurlar. Lakin bazı olaylar sonrasında prens ölünce, kızımız erkek kılığında kardeşinin yerine geçmek zorunda kalır. Yıllar sonra o artık Veliaht Prenstir. Kendini üstün görüp, halkı aşağı gören zengin kesimin isteklerine boyun eğmeyişi ona pek çok düşman kazandırır. Bu arada saraya gelen bir öğretmenin çocukluk aşkı ve aslında en büyük düşmanının oğlu olduğunu öğrenmesi işleri biraz karıştıracaktır.

Aralarındaki çekişmeler ve ikilinin uyumunu beğendim.  Kızımızın Veliaht Prens tavırlarını daha çok beğendim. Diziyi izlemek eğlenceliydi ama saray entrikaları ve akıl oyunları bakımından zayıftı biraz. İkili çok fazla ön plandaydı, yönetim kavgaları çok sönük kaldı. Bense kızımızın büyük işler başarmasını bekledim hep. Ayrıca ikilinin dikkatsiz tavırları da beni rahatsız etti. Saraydasın, herkesin her yerde casusları var ama ikilimiz ne hikmetse sanki sırları ortaya çıkacak olsa başları gövdelerinden ayrılmayacakmış gibi çok rahat takılıyorlar. Bu bölümleri diziyi uzatmak için çektiklerini düşünüyorum. 20 yerine 16 bölüm yeterli olurmuş.


''Bir sebeple mecbur kalıp erkek kılığına giren kız'' teması Kore sinemasında sıkça kullanılan bir konu. Aklıma gelenlerden bir kaçını aşağıda listeledim.

Coffee Prens (Çok uzun zaman oldu izleyeli. Pek hatırlamıyorum detayları.)

Muhteşem Kraliçe (Akıl oyunlarıyla aklımızda unutulmaz bir yer etti.)

You are Beautiful (Güzeldi.Lee Hong Gi ayrı bir komikti dizide.)

Nail Shop Paris (Dizi hakkında aklımda kalan tek şey; erkek oyunculardan Song Jae-rim in o tok sesini çok beğenmiştim.)

Sungkyunkwan Scandal (Mutlaka tekrar izlemeliyim. Oyuncular ve karakterler çok iyiydi.)

To The Beautiful You (Japon dizisinden uyarlanmıştı. Japon yapımını daha çok beğenmiştim.)

K-Pop Thr Ultimate Audition (Böyle bir dizi için başroldeki kızı yetersiz bulmuştum ama dizinin müziklerinden Stand Up bir süre favorimdi.)


27 yorum:

  1. Konuyu okuyunca direkt Muhteşem Kraliçe geldi aklıma, neredeyse aynısı olmuş. :) Oyuncular iyi görünüyor ama pek çok yönden iyi olan Muhteşem Kraliçe' yi izlemişken bu beni kesmez sanırım. :)
    Benim yazım da kaç gündür hazır, yarın paylaşayım bari.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da Muhteşem Kraliçeyi hatırlattı. Haliyse dizi boyunca onunla kıyaslarken buldum kendimi. Bu dizi daha çerezlik. :)

      Sil
  2. teşekkür ederim paylaşım için!

    YanıtlaSil
  3. Ben de bu diziye başladım, BCP için yetişmez sanırım ama şuanlık güzel gidiyor. :)
    Listelediğin diğer dizileri de merak ettim, bir ara bakayım onlara da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi ve oyuncuları beğendim ama sürekli Muhteşem Kraliçe geldi aklıma. İster istemez ona göre yetersizdi. Bir de, ikilinin rahat tavırları ve kızımızın onca yıl erkek takliti yaptıktan sonra aşık liseli modeline çok kolay bir şekilde adapte olması gözüme battı. Onun dışında sevdim diziyi. :)

      Sil
  4. ooo izliycem tabii, muhteşem kraliçe gibiymiş konusu eveet, saool :)

    YanıtlaSil
  5. :) izleyici için karakterlerin büyük bir sıra sahip olmaları, büyük bir heyecan kaynağı.

    YanıtlaSil
  6. Ben bu diziyi izlemeyi düşünmüyordum, şimdi yorumunu okuyunca kesin olarak izlememeye karar verdim. Empress Ki'den sonra izlediklerim çok zayıf kalıyor ondan tarihi dizilerden biraz uzaklaştım gibi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O dizinin de çoğunu izlemiştim sanırım. O da çok güzeldi. Onların yanında bu dizi çerezlik sayılır 😂 Ben de izlerken ister istemez Muhteşem Kraliçe ile kıyaslandım.

      Sil
  7. Etkinliğin yazısını erkenden yazmışsın ne güzel. Ben de ne yazacağıma karar verdim, bir iki gün içinde yayınlarım. Bu ay bol bol Uzak Doğu yazıları okuyacağız gibime geliyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ay bol bol kdrama izledim. Bir kaç yazı birden hazırladım o nedenle erkenden yayınlamaya başladım. 😂 Merakla bekliyorum.

      Sil
  8. Çok memnun ayrıldım diyemem dizi için hatta izlediğim en kötü yer değiştirme dizileri listesinde ilk 3 e rahat girer. Saray da bildiğimiz saray değil de light bir saraydı sanki :3 Başka dizide olsa bir saniyede başı gidecek adamlar burada keyifle muhabbete devam ettiler savaş, iç karışıklık desen o da yok :( Rowoon çocuk için baktım ama sarmalara doyamadım bölümleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle saray içindeki entrikalar bakımından çok zayıftı. İkilinin yakalanmayacakmış gibi rahat tavırları da abartıydı biraz.

      Sil
  9. Muhteşem Kraliçe TRT'de yayınlandığında ben orta okuldaydım. Hafızam da çok zayıftır erkek kılığına girdiğini bile unutmuşum :/ Bu yapımdaki konu ilgimi çekti. Ama zayıflıklar olmasaymış keşke, zenginleşebilecek bir senaryoymuş. Adam da yakışıklı olsa izlerdim :DD Teşekkürler, emeğine sağlık 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem Kraliçe kdramanın zirvelerinden biri. İzleyeli uzun yıllar geçti. Bir ara tekrar izlerim muhtemelen. Muhteşem Kraliçeye kıyasla zayıf kalıyor dizi ama şöyle biraz dramatik bir aşk hikayesi olarak bakarsan fena değil. Ben daha çok saray çatışmaları beklediğim için zayıf geldi bana. :)

      Sil
  10. Benim de merak ettiğim bir dizi yakınlarda izlerim sanırım ^^ muhteşem kralicedeki entrika ve akıl oyunları sanırım hiçbir dizide yok gibi efsaneydi benim için dokman hele mişıl ve diğerleri :) bu dizi biraz daha romantik dram gibi sanki ama kızın performansini merak ediyorum doğrusu fragmanda baya iyi oynuyor gibi görmüştüm erkek rolünü :) saydigin diğer dizilerden you are beautiful izlemiştim o da güzeldi coffee prens izledim galiba ama hatırlamıyorum diğerlerini izlememişim onları da izleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhteşem Kraliçe çok güzeldi ya. Hwarang Alcon favorimdi benim.Bu dizide kızımızın erkek rolünü ben de beğendim lakin aşık kız rolüne çok çabuk adapte oldu. Yeni bitirdiğim Ghost Dedective dizisinde de baş rolde oynuyor kızımız. 😄

      Sil
  11. İzlemek istiyorum ama 20 bölüm ya, bazen sırf bu yüzden çekiniyor insan. :/ Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çoğunlukla ileri sararak izliyorum. :)

      Sil
  12. Tarihi dizi pek sevmediğim için bu diziyi izlemedim ama her bir detayına hakimim twitterdaki kdrama hesapları sağ olsun:) Emeğine sağlık güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sosyal medya yüzünden bazı dileri izlemiş, bazı kitapları okumuş kadar oluyoruz. :)

      Sil
  13. Pek benlik bir yapım değil gibi, hem de çok uzun. Yorumun için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...