25 Mart 2021 Perşembe

(BCP - Mart Ayı) Gölge ve Kan - Kerri Maniscalco (Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :)

Bu güzel etkinliğimizin üçüncü ayını da geride bıraktık.  8 mart Dünya Kadınlar Günü sebebiyle BCP Etkinliğimizin mart ayı teması; Kadındı. Bu tema kapsamında; baş rolü kadın, odak noktası; kadın ve kadın hakları olan, yazarı ya da yönetmeni kadın olan kitaplar okuyup, film ve diziler izledik. Bu tema için okuduğum kitaplardan biri, Gölge ve Kan. Kitabı alalı uzun zaman oldu ama okumayı erteledim sürekli. Neden? Çünkü bir kitap fazlasıyla popüler olduğu dönemde o kitaptan köşe bucak kaçasım geliyor. :) Kitaplar popülerken onları okuyamamak gibi bir huyum var. :) Gölge ve Kan, üç kitaplık bir serinin ilk kitabı ama neyse ki yazar finali yeterince doyurucu yapmış. En heyecanlı yerinde kesmediği için kendisine teşekkür ediyorum. Gelelim kitabımızın konusuna;

On iki yaşında kızıl hastalığa yakalandığında kendisine bakan annesinin de hastalanması ve kendi iyileşirken annesinin ölmesi Audrey Rose için üzerinden atamadığı suçluluk duygusunun sebebiydi. Babasının bundan sonra paranoyak oluşu, mikroplardan korunmak için sürekli hizmetçileri kovup, yenilerini işe alması, Audrey hakkındaki tutucu tavrı işleri pek kolaylaştırmıyordu. Abisi Nataniel ise sürekli değiştirdiği ilgi alanlarıyla ordan oraya koşuşturan, her şey ile dalga geçebilen biri. İlerleyen sayfalarda Nataniel in şımarık velet maskesinin altında sakladıklarını yavaş yavaş öğreniyoruz. 

Aundrey Rose artık on yedi yaşında, önemli bir isim olan babası ve tuhaf amcasının uzun soluklu düşmanlığına rağmen amcasının bodrum katındaki laboratuvarında amcasından otopsi dersleri alıyor. Hem de 1880lerin sonunda. Yani bir kadın olarak onun nakış yapması, çay partilerine katılması, balolarda boy göstermesi gerekirken ... 

Amcasının derslerine girmeyi öyle çok istiyor ki, sonunda onu ikna edip erkek kılığında dersine katılıyor. Sınıfta tanıştığı sinir bozucu olduğu kadar zeki bir çocuk olan Thomas ile tatsız karşılaşmaları devam ediyor. Öldürülen bir kadın cinayetini araştırırlarken yolları sürekli kesişiyor. Amcasının  gözdesi olmak için elinden geleni yapan Audrey Rose, yerini kaptırmaya korktuğu Thomas a karşı hissettiği tek şey kıskançlık değil. Bir şekilde birlikte çalışmak zorunda kalan ikilimiz, ölen kadınlar ile Audrey Rose un ailesi arasında gizemli bir bağ keşfediyor. Katil öldürmeye devam ederken ikilimiz ipucu peşinde koşturuyor ve girdikleri her sokak bir duvarla bitiyor. 

Baştan uyarayım, kitap otopsi konusunda biraz detaya giriyor. Beni rahatsız etmedi ama herkesin midesi kaldırmayabilir.  Karın Deşen Jack den uyarlama gibi bir şey. Kitabın finalinde yazar, gerçek tarihler konusunda değişikliğe gittiğinden, bazı karakterlerin kurgu olduğundan, bazılarının ise altını kendi doldurduğundan bahsediyor.

Kitap çok akıcı. İlk başlarda memnun olmadığım bazı meseleler vardı ama yarısından sonra kitabın akıcılığına kapılıp gittim. Kitabı, kurguyu ve akıcılığını sevdim. 

Kitabı sevdim ama mutsuz olduğum bir kaç şeyden kısaca bahsetmek istiyorum; Kitabı okumaya başlarken güçlü bir kadın karakter okuyacağımı düşünüyordum. Ama kalıpları kabul etmeyişi takdire şayan olsa da, Audrey karakteri başlarda, amcasının gözüne girmeye çalışan, inatçı bir kız çocuğundan ileri geçemedi.  Sonrasında toparladı ama "şunu yanıma almalıydım, şunu yapmalıydım, nasıl akıl edemedim" cümlelerine çok sık rastladım. Bir parça gözüme battı.

Thomas tan daha ilk sayfadan itibaren hoşlanmadım. Mükemmel görünümlü, zeki, kurnaz ve hazır cevap. Sherlock havaları merak uyandırıcı olsa da fazlasıyla küstah oluşu beni rahatsız etti. Yazarların kusursuz karakterler yazmalarından ve başrol karakterin en başından itibaren ağızlarının suyunun akmasından hoşlanmıyorum. Bana kalırsa mükemmellik kusurlarda gizlidir. Neyse ki sosyalleşme konusunda özürlü oluşu bir parça kırdı kusursuzluğunu. Sonradan sevdim Thomas ı da.

Katil ise en başından beri şüphelendiğim kişi çıktı. Ara ara bu konuda tereddüde düşsem de başka seçenek yoktu. En başından itibaren tüm okların gösterdiği kişi çıksa fazla bariz olurdu. Ama az çok tahmin etmeme rağmen yine de beni şaşırttı. 

Son olarak İnstagramda başlattığım çekilişin duyurusunu da şuraya bırakayım. Kitaplığımdan The Book of M kitabını ya da Deliryum serisini hediye edeceğim. İlginizi çekerse İnstagram hesabıma (@okurix) uğrayıp katılabilirsiniz. :)


Blogları Canlandırma Projesi grup üyelerimiz;



45 yorum:

  1. Aslında konusu güzelmiş. Kadın karakter biraz büyük olsaymış daha iyi olurdu. Yaş on yedi olunca ben okuyamıyorum. Genç yetişkini bırakalı çok oldu :) Emeğine sağlık, çok güzel bir yazı olmuş. Ben kitabımı bitiremedim. Okumaya geç başladım. Ama bitireceğim inanıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konu güzel de neden her zaman dünyayı kurtaran, maceradan maceraya koşan bu kadar genç olmak zorunda? 😂 Bitirirsin daha vakit var. Keyifli okumalar. :)

      Sil
  2. Bu seriyi baya gördüm ama bu kadar ayrıntılı bir yorum okumak hoşuma gitti emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Bir ara çok popülerdi. 😄

      Sil
  3. Güzel bir tanıtımdı, eklediğin görseller de çok hoş. Konusu ilginçmiş ama okuyacağımı sanmıyorum. :) Etkinlik de güzelmiş bu arada.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Her ayın başında ayın temasını duyuruyoruz. Eğer hoşuna giden bir tema olursa o ay katılabilirsin. 😊

      Sil
    2. Nisandaki yds sınavını atlatayım, uygun konu olursa katılmak isterim ben de. :)

      Sil
    3. Bekleriz. :) Sınavda başarılar dilerim. :)

      Sil
  4. Bu seri çok iyi değil galiba diye düşünmüştüm ama yanılmışım sanırım. Meraklandım iyice 🤭

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de fazla şişirildiğini düşünmüştüm ama bir iki ufak kusuru haricinde bir hayli akıcıydı. :)

      Sil
  5. Konu tam dizi yada filmlik:-) Gerçi benzer tarzda onlarca dizi/ film var ama olsun bir tane daha eklenebilirmiş:-) Hayatımda ikinci kez bu tarz çekilişe katıldım ikisinin de sonucunu merakla bekliyorum:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç seneye kalmaz yaparlar dizi ya da filmini. :) Ben de şimdiye kadar bir kere kazanabildim. :)

      Sil
  6. Konusu baya ilgimi çekti severim böyle kitapları hatta dizileri, filmleri :) Özellikle otopsi konusunda biraz detaya giriyor demişsin işte en sevdiğim :D Listeme ekledim hemen :) Çok güzel de bir yazı olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
  7. Merak uyandırıcı ve değişik bir konu filmlik gibi yani :) Teşekkürler paylaşımına :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin yaparlar film ya da dizi. :) Yorum için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Blogunuzu takipteyim bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  9. Kesinlikle popüler olduğu için kaçındığım pek çok şey oluyor. Hevesim kaçıyor sanırım. Yorum için teşekkürler. 😊

    YanıtlaSil
  10. hımmms, sölediğin bikaç kusura rağmen çok sevdim bunun konusunu. okurum. ama anlamadım. polisiye mi aşk mı cinayet mi pek çözemedim. çekilişlere katılmıyom ama duyurayım bi ara ben de :) bi sölesene, ocakta kaç kişi yazmıştı, şubatta kaç kişi yazmıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ocakta ve şubatta 24 kişi yazmış. Kitap polisiye araya biraz aşk serpilmiş. Ağırlık olarak suçluyu bulmak üzerine ilerliyor. Başta bir kaç kusur bulsam da akıcılığı ile kendini sevdirdi kitap. ☺️

      Sil
  11. yazdım şimdi ben deeee :) fulden ufacık a sölücez de miiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsta grubundan haber ver. Oradan takip ediyordur sanırım. 😊

      Sil
  12. Ayayay bu ne güzel bir yorum olmuş efendim, eğer bulabilirsem e kitabını okumak isterim. Bizleri böyle bir eserle tanıştırdığınız için teşekkürler. Anlatıma göre bana da biraz Tess gerritsen'ın rizzoli ve isles serisini andırdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için ben teşekkür ederim . Bir ara çok popülerdi seri. :)

      Sil
  13. Ben de artık tamamen bitmemiş ve tamamı dilimize çevrilmemiş serilere başlamama kararı aldım. Yeni kitap beklerken ömrüm bitiyor :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devam kitaplarını beklemek büyük sıkıntı. Devamı elime geçene kadar ilk kitabı unutuyorum. Okunacak onca kitap varken, unuttuğum kitabı tekrar okuyarak zaman kaybetmek istemiyorum. O zaman da devamını okuma hevesim kaçıyor. :) Serinin üç kitabı Türkçeye çevrildi. devamı var mı, bilmiyorum. Bir bakayım. Seri dört kitapmış bir tane de novellası var. :)

      Sil
  14. Henüz bu türde bir kitap okumadım yorumun için teşekkürler🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye seviyorsan ve otopsi meselelerini miden kaldırıyorsa bir dene bence. :)

      Sil
  15. Peki benim bu kitabı fantastik bir kitap diye bilmem. :D Neden böyle oldu ki. :D O zaman kalsın, benim merak ettiğim daha güzel bir seri var onu almaya devam edeyim. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağında fantastik bir hava var. Ben de ilk gördüğümde cadılarla ilgili olduğunu düşünmüştüm. :) Merak ettiğin seri hangisi? Merak ettim :)

      Sil
  16. bir şey popüler olduğunda ben de o şeyden kaçıyorum unutulduğu zaman deniyorum okumayı izlemeyi çoğunlukla bazen de herkesten önce izlemeye çalışıyorum :D gizem suç polisiye severim bu da ilginçmiş kızın hastalığı ve babasının titizliği sadece konunun başında mı belirtiliyor yoksa kurguyu etkileyen güçlü yanları mı var merak ettim öyle detaylara takılırım :D bi de bu kızın kız olduğunu nasıl anlamıyorlar şaşırdım neyse aklımda olsun okurum bunu sanırım, merak ettim :) bi de bahsettiğine göre çocuğun sherlock havası çizmeye çalışması yani yazarın bunu abartması bence hoş değil hiç değil :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız hastalığı atlatmış ama babasının mikroplara karşı davranışı ve üzerine titreyişi hala devam ediyor. Sherlock gibi derken zeki, ince detayları yakalamakta usta oluşundan bahsediyorum. Başta ısınamasam da ilerleyen sayfalarda sevdim sayılır.

      Sil
    2. anladım anladım takıldım biraz sadece :D

      Sil
  17. İlk çıktığında çok ilgimi çekmişti, sonra bazı yorumlardan sonra vazgeçmiştim ama belki bir şans verebilirim ^^ Eline sağlık ^^

    YanıtlaSil
  18. Ay ben bu seriyi çok merak ediyorum 🎉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk kitap güzeldi. İnşallah devamı da güzeldir.😊

      Sil
  19. İkiz gibi ben de fantastik diye biliyordum böyle bir türde olması beni şaşırttı ne yalan. :) Olsun yine de ilgi çekici bir konusu var. Tabii otopsi bölümleri hariç hahahhaha Emeğine sağlık...^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kapağı insana fantastikmiş gibi düşündürüyor. Ben de fantastik, vampirli büyülü bir şeyler olduğunu düşünmüştüm ilk gördüğümde. ��

      Sil
  20. Bu otopsi işlerine ilgiliyimdir o yüzden okumak için heyecanlandım :D

    YanıtlaSil
  21. Bu seri benimde çok dikkatimi çekiyor ama alıp okuma fırsatım olmadı henüz. Yorumunu okuyunca alınacaklar listesi gündeme geldi yeniden, hangi birine yetişeceğim diye düşünüyorum halimiz harap. 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alınacaklar yetişmek mümkün değil. Okunacaklara yetişmek ise imkansız. 😄

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...