28 Nisan 2021 Çarşamba

Bir Covid 19 Macerası

Her şey kardeşimin maskeli de olsa kısa süre görüştüğü kişinin temaslı olabileceğini duymamızla başladı. (Kapalı bir alanda 15 dknın bulaşması için yeterli olduğunu daha sonra öğrendik) Biz bunu bir gün sonra temaslı kişiden değil, başkalarından duyduk.  Kendisi hala inatla hiçbir şeyi olmadığını söylese de -ki sonrasında testleri pozitif çıktı- kardeşim kendini odasına kapattı ve evde karantinaya aldı. Biz de evde maske ile dolaşmaya başladık. Babam camiye gitmeyi bıraktı ve şeker hastalığı olması nedeniyle onun da odasını ayırdık. Sürekli kapı kolları, düğmeler silindi, maskeler takıldı, hijyene dikkat edildi ama dört gün sonra babam ateşlenmeye başladı. Soğuk algınlığı için ilaç verdik, güzelce terledi ve toparlandı biraz.

 Ardından o gece kardeşim ve ben de ateşlendik. Ertesi gün hemen test yaptırmaya gittik akşama pozitif sonuçları çıktı. Test yaptırmak sosyal medyada abartıldığını gibi zor değil. İncecik bir çubuğu önce ağzınıza sonrada burnunuza sokuyorlar. Ben o videoları görünce kesin kusarım felan diyordum. Ama burnuma sokunca biraz tepki vermek haricinde bir zorluğu olmadı benim için.

 Testten sonraki günlerde annem ara ara ateşlenmeye başladı. Biz de hala ara ara ateşleniyorduk. Kaşlarımızı oynatmak istemeyeceğiniz yoğunlukta baş ağrısı başladı. Ardından eklem ağrıları... Benim bacaklarıma, kollarıma ve belime ara ara ağrı vuruyordu. İştah kesintisi başladı.

 Test yaptırdığımız günün ertesi günü her birimizi tek tek aradılar. Adres teyidi yaptılar. Temaslıları sordular. İlaç getireceklerini söylediler. İlaçlar geldi (kullanım talimatları ile bir kutu ilaç veriyorlar. İlk gün on iki saat arayla sekizer tane içilmesi gerekiyor. Geriye kalan dört gün üçer tane. Toplam beş günlük)  ama ortada ne fikirler dönüyor, sormayın. Biz içme taraftarıyız ama her gelen telefonla teoriler ortalıkta uçuşuyor. Herkes doktor kesiliyor.

 Teyzem kalp hastası , büyük bir ameliyat geçirdi yıllar önce. Hastalığından dolayı iki aşısını da öncelik verdikleri için erkenden oldu. Ailecek Korona olduklarında biz onun sağlığından endişe ediyorduk. İlaçlarını içip hafif bir şekilde atlattı Allah'a şükür. Ama eniştem... Kendisi şimdiye kadar pek hasta olmadığı için kolay atlatır diye düşünüyorduk. Hap içmeyi bile beceremiyor. Gelen ilaçları doğru şekilde içememiş. İlk başlarda çok kolay atlatır gibi geliyordu ama sonradan iki hafta hastaneye yatmak zorunda kaldı. 

Teorilere kulakları tıkayıp ilaçları içeceğiz. Bir sorun var; babam şeker hastası, doktoruna sorup öyle içsin dedik ama ilaçlar hafta sonu geldi. Doktor olan kuzenimi aradık. Kendisi Covid bölümünde görevlendirilmiş. O da şeker hastalığı konusunda uzman bir arkadaşı ile görüştü ve mutlaka içmesini söyledi. Çok ağır gelmesin diye ikiye bölebileceğini söyledi. Dört tane içip, yarım saat-bir saat sonra diğer dördünü içmesine karar verdik.

 İlaçların geldiği gün, biz henüz ilaçlara başlamadan annem ve bende ishal başladı. Ardından kendimi çok daha iyi hissettiğimi söylemeliyim.(en azından bir kaç saat için) Akşam çorbalarımızı içtik. Kan sulandırıcı ve mide koruyucunun ardından tavsiye edildiği şekilde sekiz tane içmeye karar verdik. Bol su tüketimi ve dikkatli bir beslenme şekliyle tedaviye devam ettik. 

Her gün (3-4 gün boyunca) arayıp durumumuzu sordular. Ateş 38 i geçerse ve öksürük çok fazla artarsa 112 yi aramamızı söylediler. Ve hepimiz hasta olsak bile odalarınızı ayırmamızı, evde maske ile dolanmamızı söylediler.

İştah kesintisi olabiliyor. Bu durumlarda yemek yemek için kendinizi zorlamak çok zor bir durum. Ama bu tür rahatsızlıklar kesintisiz devam etmiyor. Kendinizi biraz dahi iyi hissettiğiniz an bol su tüketmeli ve yemek yemelisiniz. 

Hastalığın olağan bir süreci yok. Öncelikle bunu bilin. İki gün hiçbir şeyiniz olmasa bile ardından yataklara düşebiliyorsunuz. 36 saat ateşlenmeyince iyileşiyorum diye düşünmüştüm ama bir sonraki gece ateşten dolayı kabus gibiydi. 

Bir de şu var. Kendimi iyi hissederken ateşimi ölçtüğümde 37.6 çıkıyorken, ateşlenince 36.3 çıkabiliyor.

Bazı zamanlarda çenemi açıp kapatmak için bile derman bulamazken, kendimi iyi hissettiğim anlarda (genelde güzelce terledikten sonra daha iyi hissettim) hemen duş aldım.

İlk ateşlenmeden 5-6 gün sonra gün boyu süren mide bulantısı oldu bende. Hiçbir şey yiyemedim.Mide bulantısı için ağızda karanfil bekletmemizi tavsiye ettiler.

Babamın öksürüğü çok fazla olduğu için kandaki oksijen oranını ölçen oximeter aldık. Sonrasında tekrar doktora gitti. Bir kaç ilaç ve kan sulandırıcı iğne verdiler. Allah'a şükür ciğerlerine inmemiş.

Son bir kaç senedir evden eksik olmayan keçi boynuzu pekmezi ve zencefilli ballı karışımlar ile destekledik. Bir de d ve c vitamini tükettik. Evi sürekli havalandırdık.

Nefes darlığı için yüz üstü yatmayı tavsiye ediyorlar.

Hayat Eve Sığar programını telefonunuza indirip, karantina sürecini takip edebilirsiniz.

Kuşburnu, kış çayı (kuşburnu,elma, ıhlamur...), kekik çayı özellikle evde bulundurun ve ara ara tüketin.

Sağ olsunlar aile dostları sayesinde yemek yapma derdimiz olmadı hiç. Zaten yakın akrabalarımız var etrafımızda. Yine de aile dostlarımızdan biri, bir buçuk saatlik araba mesafesinden iki torba dolusu yiyecek getirdi. İnsan böyle anlarda duygulanıyor. Biri kekik getirdi, bir diğeri kelle paça çorbası siparişi vermiş bizim için.

Bütün bunlara rağmen hastalığı hafif atlatmış sayıyorum kendimi. Rabbim beterinden korusun. Siz de kendinize ve sevdiklerinize dikkat edin. Bu hastalığın kolayı yok. 

İyileştikten sonra kendimi ödüllendirmek için paraya kıydım ve Hava Uyanıyor serisinin eksik olan üçüncü kitabını (Toprağın Sonu) alarak seriyi tamamladım.

 


Kendimi iyi hissettiğim anlarda kitap okumayı gözüm kesmedi. Bir şeyler izleyeyim dedim. Birthcare Center dizisini seçtim izlenecekler listesinden. İki bölüm ancak izledim. Beklediğim gibi komik değil daha çok gerilim ve stres doluydu. Absürt bir tarzı var. Hamilelerin izlemesini kesinlikle tavsiye ETMİYORUM.  Fazlasıyla sizi strese sokabilir. Belki daha sonra devam ederim.

Ardından Tiny World belgeseline başladım ve bayıldım. Renkleri, kurgusu ve bahsettiği minik hayvanlar ile gönlüme taht kurdu. Gelin görün ki, yatmadan bir kaç bölüm izleyip gece ateşlenince sabaha kadar minik böcekler ile uğraşıyorsunuz rüyalarınızda.  (Aşağıda fil faresi ve eşine kur yapmak için dans eden bir örümcek)




44 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun, zorlu süreçler atlatmışsınız. Çok dikkat edin. Böyle anlarda karışanlar, şunu yap bunu yap diyen de çok oluyor. Mümkün olduğunca önlem alıp yakalanmamak en iyisi.
    Kitaplar da güzel görünüyor. :)

    YanıtlaSil
  2. Ah canım yaa.. çok geçmiş olsun, üzüldüm ama yine destekleyecek birileri olduğu için adınıza çok sevindim. Herkes geçirecek sırayla galiba bu mereti :((
    Detaylı anlatman bir çok kişiye de yardımcı olacaktır. Sevgiyle kucaklıyorum seni <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Çevreden hasta olanları hepimiz duyuyoruz ama neler yaşandığı hakkında bir bilgimiz olmuyor. Bir nebze de olsa neler yaşadığımızı anlatayım, belki bir kişinin dahi daha dikkatli olmasını sağlar diye düşündüm. 😊

      Sil
  3. Geçmiş olsuun Allah şifa versin yaa :( kitapların kapaklarına bayıldıımm :)

    YanıtlaSil
  4. Çok geçmiş olsun en kısa zamanda daha da iyi olmanız toparlanmanız dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Allah'a şükür atlattık sayılır. 😊

      Sil
  5. Çook geçmiş olsun. Gerçekten kolayı yok bu hastalığın :/ Ateşlenince böceklerle uğraştırması da kötü olmuş belgeselin. Gerçi yatmadan önce başka bir şey izlesen, ateşlenince bu sefer de onlar rüyana giriyor. Tecrübeyle sabit :) Allah şifa versin gerçekten, yazı ve görseller için eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki pasta videoları bile izlesen, ateşlenince kabusa dönüşebiliyor. Teşekkür ederim. Amin. 😊

      Sil
  6. Yazdıklarını dikkatle okudum, çok çok geçmiş olsun Okurix. Hepinize şifalar dilerim🙏. Zor bir süreç. İyi yönetmişsiniz bence. İnşallah tam kapanmayla birlikte bitip gitsin bu sıkıntılar. 🙏

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun. Zor bir süreçten geçmişsiniz. Korona bitmemişken bugün birde Hindistan'da görülen varyant İstanbul'da beş kişide görülmüş. Söylenecek o kadar çok şey var ki. Ama kime de ne desek boş gibi. Bir kurtulamadık :( Sonumuz hayırlı olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de gördüm haberlerde. Çok tehlikeli bir mutasyon bu Hindistan varyantı. Bu tam kapanma sayesinde inşallah biraz duruluruz.

      Sil
  8. Çok geçmiş olsun. Bir sürü semptom olmuş sizde. Zor olsa gerek. Bizde sadece tat ve koku kaybı oldu. Ama bu yeni mutasyon daha ağır geçiyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi mutasyondan ya da bünyeden dolayı farklılık gösterebiliyor. Aman dikkat edelim. İkinci kez geçirenler var. Kendimize dikkat edelim. 😊

      Sil
  9. İzlediğim test haberlerinde beni de en çok tedirgin eden o çubuklar... Dayanamazmışım hissi veriyor:-) Birde o kadar ilacın içilmesi zordur ama şart sonuçta. Benim anladığım yeme içme olayı çok önemli. Bünyeyi sağlam tutmanın başında sağlıklı ama sıkı beslenme geliyor görünüyor. Tekrardan çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de medyadan gördüğüm kadarıyla zorlanırım diye düşünüyorum ama abartıldığı kadar kötü değil. Kesinlikle bünyeyi sağlam tutmak gerek. Teşekkür ederim 😊

      Sil
  10. Çok çok geçmiş olsun, umarım daha iyisinizdir.Benim annem ve babam da atlattı çok şükür.Ustelik annem parkinson babam da şeker hastası.Rabbim tez zamanda hepimizi bu belâdan kurtarsın diyorum, başka birşey demiyorum.Bu arada ben Bcp nisan ayına katılmak istiyorum.Bunun için yazımı da yazdım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de çok geçmiş olsun. Ben sizi BCP üye listesine ekleyeyim. Bu ay ki yazıların linklerini fighting! Bloğu toplayacak. Ona da haber veririm. 😊

      Sil
  11. Çok geçmiş olsun dikkat etmek gerekiyor

    YanıtlaSil
  12. Çok geçmiş olsun.
    Detaylı anlatım çok iyi olmuş bencede. Gönül isterki lazım olmasın ama ileride ihtiyaç olursa, okunması gereken bir yazı niteliğinde. Şeker hastaları içinde tehlikeli diye duymuştum. Şükür babanız da kısmen kolay atlatmış. Çeken bilir elbet ama neler duyuyoruz.
    Tekrar geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İhtiyaç olabilir diye yazmak istedim. Hamd olsun çok ağır geçirmedik.😊

      Sil
  13. Çok geçmiş olsun, yaşadığınızı bir siz bir Allah bilir. Sıkıntılı süreçler ve hiç kolay değil. Çok ayrıntılı bilgiler yazmışsınız, teşekkür ederim kendi adıma, bilgilendim. Covid geçirmedim ama başka bir hastalıktan dolayı bazı süreçleri geçiren ve yaşayan biri olarak sağlığın ne kadar kıymetli olduğunu o zaman anlıyoruz. Tekrar çok geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Faydalı olmasına sevindim. Gerçekten sağlık en büyük nimetlerden biri. Size de geçmiş olsun. 😊

      Sil
  14. Çok geçmiş olsun, Allahım bir daha böyle bir süreci yaşamak zorunda bırakmasın inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Şimdi Hindistan mutasyonu çıktı Türkiye de. İnşaallah önünü alabilirler. 😔

      Sil
  15. Çok geçmiş olsun. Sağlık en büyük nimet. Maalesef bunu kötü şeyler yaşayınca daha iyi anlıyoruz. Rabbim bir daha yaşatmasın 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten nefes alabilmenin kıymetini bilmek lazım. Amin. 😔

      Sil
  16. aman hadi unutun yaa hadi geçmiş işte oh be :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef unutulmuyor. Unutulmamalı. 😂 İkinci kez daha ağır geçirenler oldu akrabalarımdan.

      Sil
    2. peki haklısın yaa, işallah bigün unutulur işallah :)

      Sil
    3. İnşallah iki yıl sonra bu dönemi tamamen atlatmış oluruz, birer anı olarak hatırlanır sadece. 😄

      Sil
  17. Çok geçmiş olsun, Allah tekrarını yaşatmasın. Akrabaların yardımı can suyu olmuş sizlere

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Teşekkür ederim. Evet çok yardımları oldu. ☺️

      Sil
  18. Geçmiş olsun. Hafif atlatmanıza sevindim. Bu hastalığı kimin hafif kimin ağır atlatacağı hiç belli olmuyor. Dikkatli olmak lazım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hiç belli olmuyor. Dikkatli olmak lazım dediğin gibi. ☺️

      Sil
  19. Çok geçmiş olsun, hastalıklar hepimizden uzak olsun. İnşallah bu süreçler tez vakitte biter.

    YanıtlaSil
  20. Çok geçmiş olsun ALLAH tekrarını yaşatmasın. :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...