23 Şubat 2021 Salı

(BCP - Şubat Ayı) Flower of Evil (Dizi Tanıtım ve Yorum)

Flower of Evil
BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında gerçekleştirdiğimiz etkinliğin ikinci ayını tamamlamak üzereyiz. (Etkinlik hakkında bilgi almak için tıklayın; BCP) Şubat ayımızın teması Uzak Doğu idi. Katılımcılarımızın yazılarını sabırsızlıkla bekliyorum. :) Her ayın başında o ayın temasının duyurusunu yapıyoruz. Ay sonunda o tema için okuyup, izlediğimiz; kitap-film-dizilerin yorumlarını paylaşıyoruz. Katılmak isterseniz takipte kalın. Benim bu etkinlik kapsamında Uzak Doğu teması için izlediğim dizi; Flower of Evil. 

K-drama dan bahsederken isimler yerine oğlumuz-kızımız şeklinde anlatmayı seviyorum. Bu dile yabancı olanlar için isimler kafa karıştırıcı ve zorlayıcı olabiliyor. Bazen ben bile zorlanıyorum tanıtımları okuduğumda. Çokta kafa karıştırmaya gerek yok hani. :)

 Baş rolümüz, evinin altındaki dükkanında metal işçiliği ile çeşitli hediyelik eşyalar, takılar yapan, tatlı mı tatlı bir kız babası. Eşi ise zeki bir polis. Bu naif görünümlü adamın karanlık geçmişinden kurtulmak için isim değiştirdiğini daha dizinin en başında öğreniyoruz. Duyguları taklit ederek hayatını devam ettiriyor. Bu konuda kendini eğitiyor. Çünkü anti sosyal kişilik bozukluğu var. Yani bildiğiniz psikopat. Sahte anne ve babası da var. Polis olan gelinlerinden pek hoşlanmayan bu sahte ebeveynler sürekli aksi ve hoşnutsuz tavırlarıyla kızımıza zor anlar yasatsalar da, polis kızımız eşinin ailesi olduğu (öyle zannettiği) için onları memnun etmek, aralarını düzeltmek için elinden geleni yapıyor. İlk bölümde bir yandan polis kızımızın çatlak iş arkadaşlarıyla bir olayı çözmeye çalışmalarını ve karanlık bir geçmişe sahip oğlumuzun çocukluk arkadaşı ile karşılaşmasını izliyoruz. Oğlumuz, kaçak bir suçlu konumuna düşmeden önce yaşadığı köyde yedi cinayet işlenmiş, katil intihar etmiş ve dosya kapanmış. Oğlumuzun bu katil ile olan yakınlığı onu da şüpheli konuma sokmuş. Köyden ayrıldığı gün (sanırım 18 sene önce) ölü bulunan biri için oğlumuzu suçlamış herkes. Ama bulamamışlar. Haliyle bu karşılaşma pek bir tatsız geçiyor ve oğlumuzun içindeki karanlığın işaretleri ortaya çıkmaya başlıyor. 

Sonrasında ise kurban rolündekilerin pekte sütten çıkmış ak kaşık olmadığını görüyoruz. Ve birileri on sekiz yıl önce işlenen cinayetleri kopyalamaya başlıyor. Kopya cinayetler yerini orijinal cinayetlere bırakınca tüm bilinen gerçeklerin tepesine birer soru işareti iniyor. Bu sırada oğlumuz bir yandan kimliğini korumaya çalışırken bir yandan geçmişini hatırlayarak biz seyircilere neler yaşadığını gösteriyor.

Orijinal cinayetlerin tekrar ortaya çıkması tüm okları oğlumuzun eski kimliğine çeviriyor. Polisler  on sekiz yıldır bulunamayan oğlumuzu bulmak için kolları sıvıyor. Tabi bu ekipte her şeyden habersiz olan polis kızımız da var. 

Sahte anne-babanın nedenleri, oğlumuzun gizemli kız kardeşi, terk ettiği köyde yaşadıkları, on sekiz yıl önce bulunamayan son ceset, eski fotoğraflar derken sis yavaş yavaş dağılıyor. Ta ki beklenmedik bir ipucu ortaya çıkana kadar.

 Olanların bir açıklaması olacağını tahmin etmiştim. Zaten dizilerde ve kitaplardaki hikayelerin amacı da bu değil midir, önce bize yanlış bilgiyi verip, gerçeği ortaya çıkararak bizi şaşırtmak..

Diziyi sevdim. Sevdiğim oyuncular oynadığı için de ayrı bir keyifliydi. Dizimiz 16 bölüm. Bazı dizilerde finale yakın bir kopma yaşıyorum. Gerçek suçlunun kimliği ortaya çıkınca bir ara tamam yeterli benim için dedim. Bu isyanı, ortalığın daha fazla karışacağını tahmin ettiğimden karakterler daha fazla eziyet çekmesinler diye etmiş de olabilirim. Neyse 13. bölümü hızlıca geçiştirdim ama devamı güzeldi. 

Spoiler olabilir ; (Yalnız dizilerde suçlunun en başından beri burunlarını dibinde olmasını biraz zorlama olarak görüyorum artık. )

Gelelim oyuncularımıza;

Başrol oğlumuz Lee Joon Gi yi görünce, İljimae yi ( gündüzleri mafya gibi davranıp, geceleri zenginleri soyup fakirlere dağıtan bir hırsızın anlatıldığı tarihi dizi) tekrar izleyesim geldi. Resident Evil: Son Bölüm de oynayarak Hollywood a adımını atmıştı. Linke tıklayarak filmin Lee Joon Gi ile ilgili kısa bir parçasına ulaşabilirsiniz. (Motorsikleti vurmaya çalışan ve aksiyon sahnesindeki baş rol Alice in rakibi.)

Moon Chae Won (başrol kızımız) ise tam hatırlamasam da sanırım Nice Guy dizisinde tanışmıştım. Good Doctor (bizde Mucize Doktor olarak uyarlanan dizinin orjinali)  dizisinde de hatırlıyorum. Seviyorum oyunculuğunu. Kendinden emin, ne istediğini bilen, sürekli surat asıp kaprisli davranmayan ve güler yüzlü karakterleri iyi oynuyor bildiğim kadarıyla. Öfke ve ağlama krizlerinin üzerinden de hakkıyla geliyor. :)

Buraya koymak istediğim ama spoiler olmasın diye kendimi frenlediğim pek çok gif var.

Son olarak  'psikopat manyak vb.' şekilde ağzımı bozmak istediğim o malum şahıs beni bir o kadar ürküttü ki, bu hakaretleri sesli dile getirmemiş bile olabilirim.  Öylelerin şerrinden Allah korusun.


Bloğumda yer alan Uzak Doğuya dair dizi, film, anime ve mangalar;


Linkleri eklerken eski  yazılara şöyle bir göz attım. Yowamushi Pedal animesi için ost seslendiren Magic of Life (eski adıyla Dirty Old Men) grubunun ayrı bir yeri vardır bende. Çünkü Elif adında bir şarkıları var. (benim adım olmasından dolayı) Şarkıyı keşfettiğimden beri, bu şarkının hikayesini merak ediyorum. Fırsatım olsa grupla bu konu hakkında röportaj yapmak isterdim. Japon bir grup nasıl oldu da Elif adında bir şarkı söylüyor? Merak uyandırıcı. Onu da buraya bırakıyorum. :)


(Kendi hayatımın yan rolüydüm, Elif geldi ve bir büyü yaptı, bu andan itibaren baş rolsün dedi, yarı başrol Elif olmasına rağmen.)

Blogları Canlandırma Projesi grup üyelerimiz;


57 yorum:

  1. Ooo inanılmaz detay bir yazı, tebrik ederim. Öncelikle uzak doğu dizi ve filmlerini seviyorum ama biraz seçiciyim. Bu diziyi anlatan paragrafları okuyunca ilgimi çekti, izlemek üzere listeme aldım. teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Umarım seversin. İzledikten sonra düşüncelerini paylaş mutlaka. :)

      Sil
  2. Benimde severek izlediğim bir diziydi. Bir de uzun zaman dizi izleyemediğim bir süreçte izlemiştim, o yüzden çok iyi gelmişti. Emeğine sağlık^^ Yalnız şarkıyı mutlaka dinlemem lazım, çok merak ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkı konusunda yorumlarını bekliyorum. :) Ben de severek izledim diziyi.

      Sil
  3. Çok severek izlediğim bir dizi 😍 Basrollerin uyumu harikaydı ikiside hayran olduğum oyuncular 😍 Yazınızıda çok keyifle okudum elinize saglik ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de sevdiğim oyuncular. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  4. Evet ya Kore dizilerinde çiftleri sahiplenmek çok kolay. :) Soy isimlerin önce yazılması, isimlerin iki heceden oluşması biraz zorluyor. :)

    YanıtlaSil
  5. Bu tarz konusu olan dizileri severim :) 16 bölüm olması da iyi bence fazla uzatmamışlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa olması büyük avantaj. Kore dizileri bu konuda çok iyi. :)

      Sil
  6. Maşallah güzel yazı olmuş, emeğine sağlık :) Ben daha okuyamadım bile bu ayın kitabını herkes yazmaya başladı. Yine geç kalmışım psikolojisine girdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bir film ile bile kurtarabilirsiniz ayı. 😂

      Sil
  7. Çok tatlı bir Kore dizisi daha... Önerin için teşekkür ederim! 😍

    YanıtlaSil
  8. Ay ben bayıldım bu diziye 😊

    YanıtlaSil
  9. Ben de izledim güzel bir diziydi😊

    YanıtlaSil
  10. Çok tercih etmiyorum ama bakacağım çok güzel anlatmışsınız:)

    YanıtlaSil
  11. ben de diziye başlamıştım ama sonradan fırsatım olmadı daha sonra da yeni dizilere baktığım için eskiden başladıklarıma uzun zaman dönemiyorum maalesef kötü bir huy bu. ama diziyi sevmiştim hala aklımda mutlaka bakacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araya başka şeyler girince geri dönmek zor oluyor. Benim de öyle yarım bıraktığım bir kaç dizi var. :)

      Sil
  12. oooooo pikiiii izliycem pek hoş geldi gözüme tenk yuuuu, listen de pek hoş, charlotte çok severim bu aradaa, elif in hikayesini de ben de araştırayım bakayım merak ettiiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bir şeyler bulursan mutlaka haber et bana da. :) Charlotte ı ben de severim. :)

      Sil
  13. Umuyorum Şubat bitmeden kısa da olsa bir şeyler yazabilirim. Ocak dışı olmak istemiyorum. :)

    YanıtlaSil
  14. Flower Of Evil merak ettiğim bir dizi oldu, Netflix'e gelirse izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
  15. Çok severek izlemiştim FOE dizisini. Lee Jun Ki'nin canlandırdığı karakterlere girişi, onlara aldırdığı soluk çok heyecan veriyor bana. Bir psikopat mı yoksa sıcakkanlı bir baba mı? Bayılıyorum <3 Dizi tanıtımın için teşekkürler, çok keyifli bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. İki karakteri bir arada oynamış. Ben de beğendim. :)

      Sil
  16. Türü bakımından benim için ilk olan kore dizisiydi.Beğenmiş ve bölümleri merakla takip etmiştim.Finali buruktu ama en azından mutlu sonluydu:)

    Dediğiniz gibi esas kız nice guy dizisinden.Oyuncuyu ilk o dizide izlemiştim.Orada da pek talihsiz şeyler yaşamıştı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nice Guy da bir hayli zorluk yaşamıştı. :) Seviyorum oyunculuğunu.

      Sil
  17. Moon Lovers'dan sonra Lee Joon Gi'ye hayranım baya bu diziyide görünce heyecanlandım ama polisiye. 😭 Yorumundan sonra şans vermek geliyor aklıma bakalım ileride ne olacak. 😄 Bu güzel yorum için emeğine sağlık! 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moon Lovers ı izlemedim henüz. Tarihi dizi seviyorsan İljimae ye bir bak istersen. :)

      Sil
    2. Amanııınnnn nasıl izlemezsin!! Hemen izlemelisin!!! Bakacağım, teşekkürler! ^^

      Sil
    3. Tamamdır. Ben de o diziye bakacağım. Fazla dramatik olacak diye kaçınıyordum ama bir bakayım. 😍

      Sil
    4. Moon Lovers' ı izleyip bitirdim, allahım o nasıl bir dizi.. içim hun oldu kederden ama cidden iyi çekiyorlar.. seviyorum korelileri :)) Teşekkürler Kübra :) <3

      Sil
    5. Ya afişinden bile dram akıyor. O yüzden cesaret edemiyorum. :) Sanırım gidip İljimae yı izlicem tekrardan. :)

      Sil
  18. Heyecanlandım :) Bu tarz sosyopatisi ya da benzer bir psikolojik bozukluğu olup çifte hayat yaşayan karakterler beni hem geriyor hem de izlemesi heyecanlandırıyor. Genel olarak güzel bir diziye benziyor, belki izleyebilirim diye spoi kısmını atladım :p Yorum için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  19. Ben de gerilmeyi severim . :) Umarım beğenirsin.

    YanıtlaSil
  20. Henüz hiç Kore dizisi izlemedim :-( Birkaç yıl önce bloğumda ilk Kore dizim için öneri istemiştim ve onlarca öneri gelmişti ama bir türlü sıra onlara gelmedi. Netflix'te yayınlanan güzel bir dizi bulursam izleyeceğim. Artık interrnetten izlemek zor geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seçenek çok olunca seçmek daha zor olabiliyor. Zevkini bilmiyorum ama bu dizi belki hoşuna gider. :)

      Sil
  21. Aminnn diyor yorumuma başlıyorum. :D İki oyuncuyuda çok seviyorum ama bu dizinin tarzı hiç benlik değil, belki ilerde canım isterse izlerim çünkü gerçekten çok ilgimi çekiyor. Oğlanı aşırı seviyorum zaten, o mimikler falan çok KALP...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oyuncular çok iyi . Umarım ilerde bir gün izlersin. :)

      Sil
  22. Ben izlemedim ama kardeşim izleyip hayran kalmıştı. Arada bazı sahneleri gösteriyordu. Ağlama sahneleri iyiydi bence. Ben ölü insanlar görüyorum, repliği çok hüzünçlüydü :') Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa, hatırladıkça içim acıyor. Yaşadığı şüphe ve çaresizlik insanın kalbini kırıyor. 😔

      Sil
  23. Listemde olan bir diziydi ^^ Her an öne çekebilirim, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden keyifli seyirler. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  24. elif hikayesini ben de merak ettim doğrusu :) bu diziyi de merak ediyordum izleyeceğim :) bu arada listende izlemek istediklerim var bi de charlotte izlemiştim çok tatlıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın animeler! Listeyi hazırlarken bile tekrar izleyesim geldi. Mutlaka göz at animelere. :)

      Sil
    2. eveet anime bayılırım zaten bakacağım mutlaka :)

      Sil
  25. İçerisinde psikolojik meseleler barındıran dizileri de kitapları da çok seviyorum. Hele bir de oyuncu hakkını veriyorsa gerçekten güzelleşiyor. Psikopatlığı bazı şeyleri sesli dile getirtmeyecek kadar yansıtabilmişse gerçekten kaliteli dizidir diye düşünüyorum. Eline sağlıık. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin başındaki sakinliği insanı ürpertiyor. Bu konuda başarılı olduğunu söyleyebilirim. Sonrası hakkında bilgi vermek istemiyorum spoiler olmasın diye. 😄 Ben de severim içinde karakterlerin psikolojik durumlarına da yer veren kitaplara. Bir Bedenin Gerçeği kitabına bir bak istersen, blogumda konusuna dair uzunca bir yorum yazmıştım. Hoşuna gider belki.

      Sil
  26. İlk bölümü çok az izleyip havasından dolayı bırakmıştım ama izlenir gibi duruyor şu an izlediğim dizi bitince bakayım ben buna

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başta ben de bir afalladim. Ama güzel dizi. Bir bak sen. :)

      Sil
  27. Çok güzel diziydi adama zaten bayılıyorum kadında harika oynadı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki oyuncu da çok iyiydi. Konu olarak da güzeldi. 😊

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...