6 Mayıs 2021 Perşembe

Nancy Drew (Dizi Tanıtım ve Yorum)

Nancy Drew Edward Stratemeyer tarafından oluşturulan kurgusal bir çocuk serisidir. İlk kez 1930 yılında 'Secret Of The Old Clock' adlı hikâyede ortaya çıkan Nancy Drew karakteri, farklı yazarlar tarafından, ama ortak kullanılan Carolyn Keene takma ismiyle, günümüze kadar yayınlandı.[vikipedi]

Yıllar önce Balo kraliçesi seçilen Lucy adında bir genç kız, tacını sadece bir gece takabildi. Lucy den geriye kalan tek şey bir uçurumun kenarında kanlı elbise parçasıydı.

 On dokuz yılın ardından balo kraliçesi seçilen kızımız Nancy, çocukluğundan beri gizemleri çözmeye meraklı. Annesinin ölümünden sonra okula ara verip, yaşadığı kasabadaki bir restoranda çalışmaya başlıyor.

 Bir gece restorana gelen müşterilerden birinin eşi, restoranın kapısının önünde ölü bulununca, Nancy, restoranın sahibi George, kasabada yeni olan Bess, sessiz garson Açe ve Nancy nin sevgilisi Ned, şüpheli konumuna düşüyor.


Biz her bölüm Nancy başta olmak üzere, arkadaşlarının tuhaf olaylar yaşamasını ve şüphelinin sürekli değişmesini izliyoruz. Tuhaf olaylardan kastım, hayaletler görme, evde elektronik eşyaların kendi kendine patlaması gibi. Nancy,  şüpheli konumunda oldukları olayı araştırırken bu şüpheliler grubundan da yardım alacak ve paranormal olaylara onlar da dahil olacak. Konu bundan sonra cinayetlerinin çözümü için Nancy ve arkadaşlarını rahatsız eden (belki de yardım eden) hayaletler ile devam ediyor. 

Dizimizin, ilk sezonu 18 bölüm ve ikinci sezonun şuanda 13 bölümü yayınlandı. Başlarda burun kıvırsam da sonradan sardı beni. Bazı olaylar fazla zora sokulmuştu ve bazıları fazla kolaydı. Bir raddeden sonra mantık hatalarını önemsemeden gerilimin tadını çıkarmaya karar verdim. Gerilimi iyiydi. Beklenmedik anlarda ortaya çıkan hayaletler her seferinde beni yerimden zıplatmayı başardı.

Dizinin başından itibaren Nancy den hoşlanmadım. Herkesin kendisine güvenmesini ve her şeyden haberdar etmesini isterken, bir yandan da arkadaşlarını sürekli karanlıkta bırakarak sahip olduğu bilgileri kendine saklamasıyla bencil bir karakterdi. Bir de Nancy i zeki göstermek için yıllarını polisliğe adamış adamları çok fazla salak yerine koydular. Bu konuyu fazla abarttıklarını söyleyebilirim.

Sezon finaline doğru öğrendiği gerçek ile büyük şok geçirse de hayatını kurtarmış olan insanlara karşı gereksiz triplere girdi. Hiçbir şeyin sonunu düşünmeden sürekli arkadaşlarını bir şeylerin içine sürükleyip, ardından 'hayır, size bir şey olmasına izin vermeyeceğim' şeklinde kahramanlık taslaması da bir süre sonra göze batmaya başlıyor. Bir de çok sevdiği birini kaybettikten sonra hiçbir şey olmamış gibi hayatına devam etmesi beni rahatsız etti.

Kısaca diziyi sevdim, Nancy e katlandım. Paranormal ve polisiye seviyorsanız bir şans verin derim.

Bir kaç ürkütücü gif ekliyorum. eğer kolay ürken biriyseniz gifleri atlayın. :)







7 yorum:

  1. Neden bilmiyorum ama bana sebepsiz yere "scooby doo" sinema filmi ve çizgi filmlerini anımsattı:-)) Sırf bunun için bile Nancy'e bende katlanabilirim:-) Teşekkürler öneri için.

    YanıtlaSil
  2. Ben de rastgele buldum diziyi. Gerilim bölümü iyi olmasa, izlemeye devam etmezdim belkide. 😂

    YanıtlaSil
  3. oleeey oleey oleeey, benim de listemdee, ilk sende gördüm, çok sevceğimi biliyom zaten, neşelendim sende görünce iyi ki yazdııın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyecanın beni de gülümsetti. 😂 Şimdiden keyifli seyirler o vakit. Beğenip, beğenmediğini haber ver. 😄

      Sil
  4. Değişik bir yapım ben bunu listeme alayım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerilim seviyor musun, bilmiyorum ama şimdiden keyifli seyirler.

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...