17 Ekim 2019 Perşembe

Çizgili Pijamalı Çocuk - John Boyne (Tanıtım ve Yorum)



Her şey küçük bir çocuk olan Bruno nun gözünden anlatılıyor.
Bruno, işe yaramaz olduğunu düşündüğü ablası, annesi, çok önemli bir görevi olan babası ve hizmetçileriyle beş katlı lüks bir evde yaşamaktadır. En büyük eğlencelerinden biri en üst kattan başlayarak merdiven korkuluklarından kayıp, aşağıya inmektir. 





Bir gün eve geldiğinde eşyaların toplanmaya başladığını görür. Babasının işi sebebiyle taşınmak zorunda kaldıklarını duyunca pekte memnun olmaz. Taşındıkları iki katlı köhne evi görünce iyice mutsuz olur. Odasına yerleşmeye başladığında pencereden gördüğü manzarayla nutku tutulur.Tel örgülerin ardında üstü başı pis, tek tip kıyafetler giyen genç, yaşlı, çocuk bir sürü  insan vardır. Ve hespi erkektir. Bu duruma bir türlü anlam veremez.



Yeni evlerinde yapacak birşey bulamayınca, etrafı keşfe çıkar. Evden bir hayli uzaklaşınca tel örgünün yakınında bir çocukla karşılaşır. İşte yeni arkadaşlık böyle başlar.  İkisi birbirine önceki hayatlarını ve buraya nasıl geldiklerini anlatırlar.





Başlarda baba figürü ile ilgili tahmini bilgilere sahipken, tam olarak Hitler döneminde bir komutan olduğunu ve bir kampta görev aldığını öğreniyoruz.



Bu kitabın sıcacık bir hikayesi var demek isterdim ama malesef öyle değil.
Bir çocuğun bakışından Hitler dönemini okuyoruz. Bruno o kadar masum ki, bir şeylerin yanlış olduğunu fark etse bile esir kampında olanları bir türlü algılayamıyor.  Doğru olan da bu değil mi? Hiç bir yaşta kötülük kolayca kabul görmemeli. Gerçekten de dünyayı çocuklar yönetmeli.








5 yorum:

  1. Bu dönemde yazılan kitaplar hep kendini tekrarladığı için okumak istemiyorum ama bu ilgimi çekti. �� Emeğine sağlık, güzel yorumdu.

    YanıtlaSil
  2. Kitap, o dönemde yaşananlardan çok, iki çocuğun arkadaşlığına odaklanıyor. Umarım beğenirsin. 😊

    YanıtlaSil
  3. Filmini henüz izlemedim. Kitaptan hemen sonra izlemek istemedim. Biraz zaman geçtikten sonra izlemek istiyorum. 😄

    YanıtlaSil
  4. Kitabın sonu off hala aklımda cümleler hissettiklerim sanki tekrar okumuşum gibi oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler olmasın diye finaline dair bir şey yazmak istemedim. Final kalp kırdı.

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...