8 Ocak 2020 Çarşamba

Gregor ve Gri Kehanet - Suzanne Collins (Tanıtım ve Yorum)





Gregor henüz on bir yaşında, iki kız kardeşi olan bir çocuk. Mutlu mesut bir ailesi varken, iki yıl önce babasının birden ortadan kaybolmasıyla işler değişiyor. Yaz tatilinin başlamasıyla tüm arkadaşları kampa gidiyor. Ama annesi çalıştığı için Gregor un iki yaşındaki kız kardeşine bakması gerek.
Bir gün çamaşırhanede çamaşır yıkarken, küçük kardeşi Bot, bir havalandırma deliğine giriyor. Tabi Gregor da peşinden.

Uzun bir düşüşün ardından karşılaştığı, konuşan dev hamam böcekleri, kocaman yarasalar ve onların üzerine binen daha önce görmediği kadar solgun bir cilde sahip insanlar... İşler ilginçleşiyor değil mi?

Yerüstünden gelecek birini bekleyen bu insanlar, Grogor ve Bot un geri dönmesine izin vermiyorlar. Zorunlu konuk olarak kalmalarını rica ediyorlar(!) "Wellcome to Regalia"... Evet bu soluk renkli insanların yaşadığı yerin adı Regalia. Öyle uyduruk evlerden oluşmuyor. Bildiğin şehir kurmuşlar ve evlerin üzerlerindeki oymalar onları emsalsiz kılıyor. Ve o kocaman sarayları...

Yeraltı insanları misafirperver davransalar bile Gregor burada kendi isteğiyle bulunmuyor. Kraliçe Luxa ve saraydakiler yeraltında yaşayanların sadece kendileri olmadığını, pek çok tehlikeli yaratığın karanlıklar içinde gizlendiğini söylüyorlar. Gregor dikkatle dinliyor ama burada kalmaya niyetli değil. Çamaşır yıkamaya giden iki çocuğunun ortadan kaybolmasıyla annesinin nasıl yıkılacağını bildiğinden geri dönmekte kararlı. Gelgelelim başarısız bir kaçış girişiminin ardından tekrar saraya dönmek zorunda kalıyor. Ve bu girişimi sebebiyle birilerinin yaralanması yüzünden büyük bir suçluluk duygusuyla...

Ardından ortalığa düşen Gri Kehanet ve yeraltındakilerin bekledikleri kişinin Gregor olduğundaki ısrarları... Bu kargaşa içinde Gregor en büyük kaybına dair bir umut buluyor.
 Savaş kapıyı çaldığında, geçmişini ve geleceğini kurtarmak için yola düşüyor.





Açlık Oyunları benim en sevdiğim serilerden. Yazarın bu serisi ise çocuklar için beş kitaplık bir seri. Bir kaç sene önce bir kaç kitabını almıştım, beğenirsem devamını daha sonra alırım diye.

Kitap gerçekten akıcı ve okurken yüreğinizi ısıtacağına eminim. Bir gecede bitirdim. Gregor onbir yaşında ama kız kardeşine öyle düşkün ki, ona olan tavırları, şevkati içimi ısıttı. Pek çok karakteri sevdim. Ama Bot favorilerimden. Çok fazla şey söylemeye gerek yok. Çocuklar için (yetişkinler için de) bu kitabı okumak çok eğlenceli olacaktır. Ama içinde dev hamam böcekleri, yarasalar ve sıçanlar var. Ürkütücü değil çoğu ama ben uyarayım. Böcek fobisi olan birisi okurken zorlanabilir.
Bana biraz Alice Harikalar Diyarında yı hatırlattı. Bir delikten başka bir dünyaya geçişi felan.  Gerçi Alice i okumadım ama filmini izlemiştim sanırım. O nedenle detaylarda başka benzerlikler var mı, bilmiyorum.

 Ben okurken çok eğlendim ve sevdim. Seriye devam edeceğim.



12 yorum:

  1. Bu seriyi ben de çok sevmiştim. Kitaplar gerçekten sıcacık bir anlatımla akıp gidiyor. İyi okumalar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım devamı da bu şekilde sevimlidir. ^^

      Sil
  2. Ben de Alice Harikalar Diyarında'yı okumadım ama konuyu okur okumaz o canlandı gözümde, yoğun zamanlarda okunmalık bir seri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle atıştırmalık tadında çok tatlı bir seri başlangıcıydı. Umarım devamı da böyledir. ^^

      Sil
  3. Gregor ve Gri Kehanet kitabı raflarda sürekli görüyorum ama felsefe merakım yüzünden hiç okuma fırsatı bulamadım. Sıcacık bir anlatım olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Tercih ettiğim bir tür değil ama güzel anlatım için teşekkürler☺️

    YanıtlaSil
  5. Yorum yanlışlıkla geldi herhalde, gelmediyse iyi. :D Devam kitapta ilki gibiyse ne güzel, seneler oldu okuyalım, devam etseydim keşke dediğim serilerden. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah devamı da bu kadar tatlıdır. ^^

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...