29 Eylül 2021 Çarşamba

(BCP Eylül) Castle (Dizi Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınEtkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın. Yazı yayınlamasanız dahi vakit bulduğunuzda grup üyelerinin yazılarına uğramayı ihmal etmeyin.)
Eylül ayının teması Polisiye. Bu ayın temasını önceden polisiye-gerilim olarak belirlemiştik. Sonrasında polisiyede karar kıldık. Ama ben, her ayın temasına uygun seçeneklerimi önceden ayarlamıştım. Bu ay için Istrancalı Abdülharis Paşa kitabını yazmışım. Başladım okumaya lakin polisiye değil, gerilimmiş. Ürkütücü olduğu için yavaş yavaş okuyorum. Kitap tutmadı, bari hazır Castle dizisini tekrar izliyorken onu yazayım dedim. :)
Castle dizisi sekiz sezon.
Yazdığı kitaplar Bestseller (çok satanlar) listelerine girmiş bir yazar olan Rick Castle, son yazdığı kitabın tanıtım partisine gelen cinayet masası dedektifi Kate Beckett dan, bir katilin Castle ın kitaplarındaki cinayetleri birebir aynı şekilde işlediği haberini alır. Haylaz çocuk karakterini üzerinden atamamış, tek çocuk babası olan Castle bu olaya dahil olmak ve polise yardımcı olmak ister. Belediye başkanıyla arkadaş olması işleri onun için kolaylaştırır. 

 








Castle yeni yazacağı kitapta bir kadın dedektifi baş karakter olarak kullanacaktır. Bu vesileyle Kate ile birlikte cinayet davaları üzerinde çalışmaya başlarlar. Her bölüm yeni bir cinayet soruşturmasını çözen ekibimiz, hem zekaları hem de Castle ın renkli kişiliği ve iflah olmaz hayal gücü ile eğlenceli bir şölen sunuyor. Castle ın annesi kızı ile olan iletişimi de bir o kadar komik ve eğlenceli. :)


Esposito ve Ryan ı da unutmamak lazım. İkili ayrı bir renk katıyor diziye. :)  Diziyi tekrardan izliyorum ama hala Bekcett a nedense tam olarak ısınamıyorum. Oyunculuğu ile ilgili bir sıkıntı yok aslında.  Yine de beni kendine bağlayamadı bir türlü. 
Ama  Castle karakteri tam bir şölen. Zekası, hayal gücü, esprileri, çocuksu tavırları... Nathan Fillion dizide başrolde. Kendisini Castle dizisiyle tanımıştım. En son The Rookie dizisinde geç yaşta polis olmaya karar veren bir sivili oynuyordu. Polisiye seviyorsanız iki diziyi de tavsiye ederim. :)

Soldan başlayarak;
Montgomery (Dedektif Bekcett ın amiri)
Castle ın annesi
Alexis (Castle ın kızı)
Rick Castle
Kate Bekcett
Lanie (otopsi uzmanı)
Esposito ve Ryan (Bekcett ın iş arkadaşları)



Temaya uygun bloğumdaki yazılar;

25 yorum:

  1. Castle ın hayal gücü ve ellerinde olan ufacık delillerle olmadık senaryolar üretmesini izlemek çok eğlenceli. :) Bir kaç bölüm şans ver. Beğenirsen devam edersin. :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir tanıtım olmuş teşekkürler. Ben kitabı daha çok merak ettim sanırım. Onu bitirince tanıtım bekliyorum senden. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okurken bir yandan da not alıyorum. Kitap bitince yayınlarım. Teşekkürler. :)

      Sil
  3. Yalnız kitap ürkütücü yazmışsın hemen onu bir incelemeliyim merak ettim :) Polisiye dizilerine hayranım. Aslında bu dizide güzel bir diziye benziyor ama 8 sezon olması gözümü korkuttu :D Şu an izlediğim çok fazla dizim var ama ilk fırsatta bakacağım bu diziye. The Rookie dizisini de aldım listeme. Çok güzel bir yazı olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. İki dizi de güzel. Mutlaka bak. Kitap için şunu söyleyebilirim; yazar, yerel mitlerde, inanışlarda, efsanelerde yer alan korku unsurlarını bir araya toplamış. :)

      Sil
  4. Polisiye deyince aklıma çok eski bir dizi geldi, ismi Miami Vice. Ben lise yıllarındayken popülerdi :) Fırsat bulsam da izlesem..

    YanıtlaSil
  5. the rookieeee çok seviyom yaa, özellikle rick, kate, alexis i, rick kate birlikte ne tatlişler :) şimdi tv de fx kanalı da veriyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rick in Alexis ile iletişimi çok tatlı ve komik gerçekten. :)

      Sil
  6. İsmini duymuş ama izlememiştim, tam benlik bir diziymiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler dilerim. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  7. Başroldeki adamı iki komedi dizisinde konuk olarak görmüştüm. Komedi performansı çok iyiydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Castle karakteri sınır tanımayan hayal gücü ile unutulmaz bir karakter. Oyuncu karakterin hakkını veriyor. :)

      Sil
  8. eline sağlık çok emek vermişsin yazıda :)

    YanıtlaSil
  9. aa izlemiştim ben de ama unutmuşum hatırlamış oldum :) yazar baya espriliydi sevmiştim karakterini ama olayları hatırlamıyorum elbette :D kitabı merak ettim ben ürkünçlü kitapları severim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Castle en sevdiğim karakterlerden biri. Kitap bitmek üzere. Yakında yazarım kitap hakkında. :)

      Sil
  10. Diziye takıldı aklım,ben bunu daha önce izledim mi diye acaba? tanıdık geldi oyuncular, bir bakayım hemen. Sevimli bir şeye benziyor :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli bir dizi. Castle karakterinin hayal gücü ve bu konudaki heyecanı görülmeye değer. :)

      Sil
  11. Ellerine sağlık çok güzel tanıtım olmuş. Diziyi listeme ekliyorumeve dönünce mutlaka bakacağım ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler o vakit. Beğenirsen haber ver. :)

      Sil
  12. Eğlenceli görünüyor. Şibumi'yi okurken yazar dipnotta, bir hırsızlık sahnesini detay vermeden anlatışının sebebi olarak önceki kitaplarından birinde yazdığı teknikle hırsızlık yapıldığını bu yüzden detaya girmediğini yazmıştı. Onu hatırladım. Yazarın işbirliği yapmasını sevdim. Eğlenceli bi kişilik olmasını daha çok sevdim. Emeğine sağlık. Tanıtım için teşekkürler.🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterin hayal gücü ve uydurduğu teorilere, fantastik sebeplere bir çocuk masumiyetiyle inanıyor oluşu çok eğlenceli. Teşekkürler.

      Sil
  13. Polisiye olmasına rağmen eğlenceli bir diziye benziyor. Bu aralar uzun soluklu dizileri izleyemiyorum ama aklımda olsun. Tanıtımın için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Castle karakteri sebebiyle ben çok eğlendim. Eğer izlersen keyifli seyirler :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...