9 Ekim 2019 Çarşamba

Diriliş - Tess Gerritsen (Tanıtım ve Yorum)





Kitabımız saferi gezisindeki bir grup içinde halinden ve bulunduğu yerden pekte memnun olmayan Millie nin bakış açısı ile başlıyor. Millie saferide geçirdiği bir kaç günün ardından bir sabah çığlıklar eşliğinde uyanıyor. Hikaye tam olarak burada kesiliyor ve günümüze ışınlanıyoruz.

Profesyonel bir avcının evinde ürkütücü bir şekilde ölü bulunmasıyla, dedektiflerimiz Jane ve Frost devreye giriyor. Ceset araştırılıyor, ev inceleniyor, olay yeri inceleme uzmanımız Marue resimleri incelerken çok önemli bir ipucu fark ediyor.



Hoooppp altı sene önceki saferi gezisine atlıyoruz ve çığlıkların sebebini öğrenmeye başlıyoruz. Gezidekilerden birinin ölü bulunmasıyla korku tohumları bir bir toprağa düşüyor. Ve ardından hiç bir şey yolunda gitmiyor.

Günümüze döndüğümüzde ise gözü açık adlı tabibimiz Marue bu cinayetin katilin ilk işi olmadığından şüphelenmeye başlıyor. Bu olayın bağımsız olduğunu iddia eden bir kaç huysuz polis haricinde, başta Jane ve Frost olmak üzere herkes araştırma için kolları sıvıyor. Şüpheli bir ipucunu yakalayınca eski cinayetler bir bir ortaya çıkıyor ama bunları birbirine bağlayacak delil yok. Herşey 6 yıl önceki bir saferi gezisinde kaybolan gruba işaret ediyor. Ama katile dair en ufak bir ipucu dahi yok.





Daha önce Tess Gerritsen in bir kaç tıbbi gerilim kitabını okumuştum ama üzerinden yıllar geçti. Bu kitabını yıllar önce sahaftan almıştım. Sonunda okudum.

Başta kitap biraz yoruyor. Çünkü iki farklı zaman aralığında sürekli git gel yapmak biraz kafa karıştırıcı. Ve tam saferide neler olduğunu öğrenecekken hop altı sene sonrasına atlıyor.Bu kesinlikle başlarda sinir bozucuydu. Ama bir süre sonra alışınca su gibi akıp gidiyor kitap.  Cinayetler beni çok rahatsız etmedi. Ama midesi kaldıramayacak olanlar için baştan uyarayım. Katil kurbanlarını bir avcının geyiği avlayıp doğramak için tavandan sarkıtması gibi bağlıyor ve organlarının bir kısmını çıkarıyor. Spoiler değil, ilk 20 sayfada bu olay anlatılıyor. Detaylı anlatılan tek cinayet bu. Beni çok rahatsız etmedi ama yine de okumak isteyen olursa baştan söyleyeyim.



8 yorum:

  1. Bu yazarı bir ben okumadım okumak lazım :) emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kalemi kuvvetli. Umarım seversin. :)

      Sil
  2. Daha önce Tess'in tıbbi gerilim kitaplarını okuyup sevmemiştim fazla tıbbı bulmuştum.Bu kitabı da bir gün denk gelirsem ve tabi korkmazsam okurum.Eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin. Yazar biraz fazla detaya giriyor, doğru. Ama bence onu farklı kılan bu. :)

      Sil
  3. Yıllar önce okudum bu kitabı. Tess'i severim ama polisiye-gerilim bana göre değil. Yorum için ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
  4. Bu yazardan sadece bu kitabı okumuştum. Fena değildi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Genel olarak tıbbi gerilim yazıyor diye biliyorum ama çokta emin değilim. 😄

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...