11 Eylül 2019 Çarşamba

Kitap Mimi!





Fighting!!! beni bir kitap mimine davet etti. Bu sıralar pek yazı yazasım gelmiyor.  Blogda bir kaç düzenleme yapmak niyetindeyim. Öncelikle puanlama sistemimi yenilemeyi düşünüyorum. Bunun için öncelikle blog maskotum okurixi çizim haline dönüştürmem gerek. Deneyeceğim. Sonuç ne olur göreceğiz. :) Konuyu fazla dağıtmadan sorulara geçelim.


1) Kitap size ne kattı? 

Öncelikle ön yargılarımı kırmama yardım ettiğini düşünüyorum. Kimse ben ön yargılı davranmıyorum demesin. Hepimizin ön yargıları var malesef ki. Kitaplarda karakterlerin arka planda neler yaşadığına, korkularına, endişelerine rahatlıkla şahit olabiliyoruz.Bazen kötü karakterin o hale gelmesine sebep olan olayları okuduğumuzda bakış açımız tamamen değişiyor. Gerçek hayatta hata yapan insanları eleştirme, yargılama konusunda daha dikkatli olmam gerektiğini öğretti. Dahası dünyanın merkezi olmadığımı... Kimse benim mutluluğumdan yada üzüntümden sorumlu değil. Yalnızca ben sorumluyum. Kitaplarda rastladığımız yan karakterler olmasa, baş karakterin çoğunlukla bir baltaya sap olamayacağını görünce insan durup bir düşünüyor. Kimseyi Küçümseme!

2) Kitap arkadaş mıdır? 

Mükemmel bir yoldaştır.Kurgunun gidişatı dışında pek canınızı sıkmaz.


3) Neden kitap okuyorsunuz? 

Yeni dünyalar keşfetmeyi seviyorum.


4) Kitabı ne sıklıkla okuyorsunuz? 

Bu konuda biraz düzensizim bu sıralar. Düzenimi oturtabilirsem eskisi gibi her gün düzenli olarak okumaya geri dönmeye niyetliyim.

5) Hangi tür kitapları okuyorsunuz? 

Her türden okuyabilirim ama en çok macera, fantastik, polisiye, gerilim.

6) Kitap yazmayı düşündünüz mü? 

Neredeyse her okurun yazar olma hayali vardır. Bana gelince, sürekli ilginç rüyalar gören biriyim.Aksiyon mu dersin, fantastik mi dersin. Şimdiki aklım olsa hepsini not alırdım bir kenara. Beş altı ay önce gördüğüm bir rüyayı not aldım. Aklıma estikçe hikayenin gidişatıyla ilgili notlar alıyorum ama sadece not. İlerde toparlanır mı, bilmem.
Asıl mesele şiir. Ben çok uzun süredir şiir yazıyorum.Son bir kaç senedir toparlayıp bir yayınevine gördereyim diyorum ama kıyamıyorum şiirlerime. :) Belkide doğru zaman değil.



GİDİYORUM

Biriktirdiğim onca harf, onca kelime, onca cümle...
Hepsini bavuluma tıktım ve gidiyorum. 
Her uçurumdan bir harf düşecek nasibine.
Yılların üzerinden geçtiği bir resim misali solmuş birer hayal düşecek peşinden. 
Ve üşüyecek kan kırmızı yangınlarım.
Biriktirdiğim onca umut... 
Papatya beyazı düşlerim düşecek gecelerimden. 
Sonrasında geceye verilen selamım düşecek dilimden. 
Ve aşk yüreğimden. 
Biriktirdiğim onca harf, onca kelime, onca cümle... 
Hepsini bavuluma tıktım ve gidiyorum. 
(2015)  
------------------

YAZMAK ÖZLEMDİR

Yazmak özlemdir. 
Buram buram hasret kokar kelimeler. 
Yalın bir arzu süsler cümleleri. 
Yari özlersin; yazarsın, 
Dostu özlersin; yazarsın, 
Aşkı özlersin; yazarsın. 
Yeri gelir yalnızlığı özlersin; daha büyük bir aşkla yazarsın. 
Eksik olan parçaları görür, hisseder; tebessümle yazarsın. 
Bazen resmi tamamlar, uzaktan keyifle izler, doya doya koklar; yazarsın. 
Bazen yanlışı görür, doğruya hasret yazarsın. 
Çoğunlukla gerçekler acıtır, akıtır kanını, mürekkebin bitsede kanınla yazarsın. 

Yazmak sığınaktır. 
Güven verir her harf, 
Bir bir etrafına dizersin heceleri. 
Yorulursun; yazarsın. 
Boğulursun; yazarsın. 
Bıkarsın en umulmadık anda hayattan; yine yazarsın. 
Güneşin o sımsıcak tebessümleri eşliğinde donarak yazarsın. 
Bir lahzada örersin duvarları etrafına ve fermuarı boğazına kadar çekip; yazarsın. 
Yıldızlar bir bir göz kırptığında yüreğine; tebessümle yazarsın. 
Yüreğine dokunma yetkisi olan bir dost mırıldandığında adını; huzurla yazarsın. 
Ayak basıldığında dokunulmamış topraklarına, şimşekler eşliğinde yazarsın. 
Bakmaya kıyamadığın çiçekler hoyratça koparıldığında, nefretle yazarsın. 
Özenle gizlediğin zayıflıkların gün yüzüne çıktığında birbir, korkuyla yazarsın. 
Ve bazen, sevdiklerinin seni üzeceğini hisseder; ürkekte olsa yazarsın. 
(2012) 


7) En sevdiğiniz yazar kim? 

Pek ayrım yapmam ama Harry Potter serisini çok sevdiğim ve defalarca okuduğum için J. K. Rowling diyebilirim. Murat Menteş in yeri ayrıdır bende. Kitapların yaptığım alıntıların haddi hesabı yok. Şuan burayı kitaplarından alıntılarla doldurmak istiyorum ama kendimi dizginleyip, kitap tanıtım linklerini bırakıp sessizce diğer soruya geçiyorum.

Korkma Ben Varım - Murat Menteş
Ruhi Mücerret - Murat Menteş
Dublörün Dilemması - Murat Menteş


8) Kitapları ciltler misiniz? 

Hayır. Belki on sene öncesinde aldığım kitapların kapak uçlarını bantlıyordum yıpranmasınlar diye. :)

9) Gezi kitaplarını sever misiniz? 

Gezi programlarını severim ama kitaplarını hiç okumadım.Pek ilgimi çekmedi.


10) Kitap alırken kapağına göre mi seçersin?

Şöyle bir cevap verebilirim. Sırf kapağı için aldığım bir kitap olmadı. Ama sırf kapağı yüzünden almadığım bir kaç kitap var. :) Konusu ve hakkındaki yorumlar önceliğim.




Benden bu kadar. :) 

13 yorum:

  1. Ben de en kısa zamanda yapacağım. :) Ayrıca şiirlerin çok güzel, kalemine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
  2. Harikaaaaa^^ Şiirlerini çok sevdim, yüreğine sağlık. Mimi yaptığın içinde teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  3. Şiirler o kadar güzel ki kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
  4. Şiir sevmem ama senin Yazmak Özlemdir'e bayıldım. <3

    YanıtlaSil
  5. Biri kitap demiş dönüp baktım. Kaçtığı kitaplardan getireceği havadislerden bi haber olamamak için hemen takibe aldım...

    YanıtlaSil
  6. Mim cevaplarınız ve şiirleriniz çok güzel. Elinize sağlık.

    Naçizane bir hatırlatmam olacak. İki yerde de "gidişhat" yazmışsınız. Doğrusu "gidişat"; "h" yok arada. :)

    YanıtlaSil
  7. Böyle kitap, roman yorumlu blogları çok seviyorum :)
    Polisiye ben de çok severim!
    Ben de beklerim bloguma :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...