28 Kasım 2020 Cumartesi

Görkemli Ölüm (Eve Dallas Serisi) - Nora Roberts (Tanıtım ve Yorum)



Bu kez ölüm, tekinsiz bir sokakta bir savcıyla buluştu.  Eve in de tanıdığı ve işini iyi yaptığını düşündüğü bu savcının gecenin bir vakti, tek başına böyle bir yerde ne işi olabilir? Bu savcının, Eve in patronunun çok yakın bir dostu olması işleri Eve için zorlaştırıyor. 

Eski bir eş,

Bir sevgili,

Evlenmek üzere olan bir kız,

Kumar batağına saplanmış bir damat ve bir oğul,

Sırlar, 

Geçmişte kalmış bir intihar olayı,

Bir şemsiye,

Bir ayakkabı,

Bir yağmurluk...

Boğazı kesilerek öldürülen kadınlar ...


(Bu şekilde yazınca, Agatha Christie kitaplarının başındaki ipucu bölümü geldi aklıma)

Fırsatçı medyanın da yardımıyla Eve in üzerindeki baskı artıyor. Bir yandan da Roarke ile arasındakileri bir türlü etiketleyemiyor. Katili yakalamak için oynadığı oyun tutmayınca, yaşadığı suçluluk duygusu onu iyice zorluyor. Katil kim ve ne için öldürüyor?




Kurguyu nedense bir bütün olarak göremiyorum.  Polisiye kısımları iyi. İkilinin ilişkisi de bir kalıba sığmaya başladı. Ama ikisi bir araya gelince  yapboz bir türlü tamamlanmıyor.

Eve karakterinin kendine has bir alışkanlığı olsun isterdim. Ne bileyim, cebinde sürekli şeker taşısın, düşünürken kalemin arkasını ısırsın, ofisine girince sandalyesine oturup etrafında bir tur dönsün ... Bir zayıf noktası, bir vazgeçilmezi olsun isterdim. O zaman daha samimi bulabilirdim. Soğuk ve görev odaklı karakterleri çok sevsem de, bu tür alışkanlık onları daha insancıl gösteriyor bana göre.  Eve de bu eksikti. Her durumda aynı şekilde tepki veriyor gibi hissettim. Ağladığında bile onu duygusal olarak hayal edemedim.  Ve ilk kitapta olduğu gibi bu kitapta da çok çabuk çözüldü Eve. Bir sahnede dünyaya rest çekerken, bir başka sahnede  buna artık dayanamadığı söyleyip göz yaşlarına boğuldu. Ne ara gömüldün bu duygusal bataklığa?

Devamını okumak konusunda henüz karar vermedim. Polisiye bölümleri sebebiyle okuyabilirim. Okunması kolay. Ama aklımda tek bir soru var? " Bu kadar uzun bir seride, yazar Roarke yi her davaya nasıl dahil edecek?" Hadi iki kitapta da ölenler önemli isimlerdi. Diğer kitaplarda bu şekilde devam ederse bu beni biraz sıkar. Ya da her soruşturmada Eve yardım için Roarke ye koşarsa bu, yazarın eve için çizdiği güçlü ve bağımsız polis imajına ters düşer.  



25 yorum:

  1. Evet malesef Eve karakteri tutarsız. Dediğim gibi bir zaafı, takıntısı olsa belki kurtarabilirdi.

    YanıtlaSil
  2. Seriyi merak ediyorum ben ya okumadım daha ✨

    YanıtlaSil
  3. Polisiye romanlara bayılırım bunu hic görmemiştim simdi gördüm. Dediginiz gibi karakterler ne kadar mukemmel olsa da aliskanliklari insan olduklarini hatirlatiyor. Sherlock bile keman caliyor, marple teyze orgu oruyordu mesela😆 cok begenmediniz sanirim guncellerseniz tekrar gelecegim. Ellerinize saglik😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiliği daha özel kılan bu gibi tuhaf alışkanlıklar bana göre. 😊 Teşekkürler ☺️

      Sil
  4. Ben bu yazına yorum yaptım diye hatırlıyordum sanırım yorum yapmamışım ya da dejavu yaşıyorum. Yazdığına göre sanki böyle dizi ve ya film yapılabilir gibi bir konusu var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım sağ olsun. 😂 Aslında polis soruşturmasına katılan karakterleri konu alan pek çok dizi var. Bu seri de diziye çevrilebilir.😊

      Sil
  5. Bu serinin ilk kitabı elimde mevcut, polisiye olması ve arkadaşlarımın tavsiyesiyle almıştım. Eve'nin daha farklı biri olduğunu düşünüyordum. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye seviyorsan bir şans ver. Belki benden daha çok seversin. :)

      Sil
  6. Nora Robertsın kalemini severim. Polisiye tarzı dışında da novellaları var. Ama serilerini takip edemedim çok karışık. Denk gelince okuyorum ama inşaallah bir gün tamamlayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve i bir gün sevebilirsem, diğer kitaplarına da göz atacağım. Çünkü her ne kadar Eve karakterine pek ısınamasam da yazarın kalemi akıcı. ☺️

      Sil
  7. Bu kitabın serisi olduğunu bilmiyordum. Çok denk geldim ama bi türlü almak nasip olmadı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle böyle değil. :)En son baktığımda yirmiye yakındı serinin kitap sayısı. :)

      Sil
  8. Blogunuzu genel anlamda instagrama mi taşıdınız acaba? Ben şöyle düşünüyorum; bloglar googleda herzaman deger görüyor. Sizin blogunuz gibi özgün olanlar. Oysa instagram koca bir çöplük gibi. Ben orayı blogum için bir araç olarak kullanıyorum. Faydası olur mu bilmem. Deniyorum bakalim.
    Bu arada ne bu tarz kitaplar okuyabilir oldum, ne de filmler izleyebilir oldum. Icinde bulunduğumuz durum yeterince zorken, inanın kafasi hic kaldırmıyor. Istiyor ki 2 dakika mutluluk veren birşey yapabilsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen taşımadım. Blogda uzun uzun yazıyorum. Instagram da daha kısaca bahsedip bloğa yol açıyorum😊 Çok fazla bir takipçi sayım yok ama Instagramda yeni kitaplardan, gözden kacirdiklarimdan,okuduğum kitabı okuyan kişilerden haberdar olmak daha kolay. Blogda kitap alışverişi, alıntılar için toplu bir yayın hazirliyorum. İnstada resimleri tek tek paylaşıyorum. Gerçekten zor dönemden geçiyoruz. Kendinizi mutlu eden şeyler yapın. İnstagramı aynı zamanda ilgi alanlarınıza ilgi duyan kişiler ile iletişim kurmak için kullanın. O vakit bu denli yük hissetmezsiniz. İnstada hesabınızı kapatacağınızı söylemiştiniz. Hiç sıkıntı değil. Bir müddet ara verip, dilediğinizce donebilirsiniz. 😍

      Sil
  9. Anlatımın, kitap hakkındaki yorumların çok güzeldi :) Polisiye kitapları seven birisiyim ama uzun serileri okuyamıyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzun soluklu seriler, eğer ki yazar tempoyu yüksek tutabiliyorsa, okuması kolay oluyor. Ama tek kitap okumanın da ayrı biz çekiciliği var. ☺️

      Sil
  10. polisiye romanları pek okuyamıyorum Ama tanıtım için çok teşekkür ederim güzel bir tanıtım olmuş

    YanıtlaSil
  11. Kurguyu bir bütün olarak görmemen kitabın akışını zorlaştırmıştır diye düşündüm. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında kitap akıcı, okuması da kolay.Ama sanki iki farklı hikaye gibiydi.:)

      Sil
  12. 3.kitabı okudum ben de geçen. eve başı sıkışınca çözemediği gücünün yetmediği bir şey olunca roarke a başvurdu. o konuda haklısın inşallah her kitapta böyle değildir ama illaki yazar onu da bağlamıştır olaya çünkü roarke ın her yere kolu uzanıyor binaların sahibi o uzayda ve teknolojide bşile en iyisi diye bahsettiği için illaki olaylara yardım eder veya tanıdığı kişiler çıkar. ama dediğin gibi eve in güçlü kadın imajı sarsılıyor böyle olunca da. ben seriyi sevdim senin baktığın alışkanlık meselesinden bakmamıştım hiç ama çok mantıklı insan olduğunu anlamamız için olması gerekirdi onun da ayırt edici özelliği. sadece görevde çok iyi olması yetmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Roarke nin eli her yere uzanıyor dediğin gibi. Ama her kitapta şüpheli konumuna düşmez inşallah. :) Polisiye bölümleri hatırına (ayrıca yazarın kalemi akıcı olduğu için) devam edebilirim belki. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...