22 Kasım 2020 Pazar

Çıplak Ölüm (Eve Dallas Serisi) - Nora Roberts (Tanıtım ve Yorum)




Robotlarla iç içe, gelecekten bir dünya...(Bilgisayarlara sesli komut vermekten, arada bir görünen robot hizmetçilerden ve ateşli silahlar yerine kullanılan lazerli silahlardan ileri geçememiş bir teknoloji dünyası!)

Bir polis olan Eve,  kısa süre önce birini öldürdü, eve gelip uyudu ve kabuslar gördü. Bunların hiçbiri ilk kez olmuyor. Her bir  ölümün ardından tüm memurların girmesi gereken testte de ilk girişi değil.

Ama teste giremeden tekrar görevlendiriliyor. Siyasi bir ismin asi torunu evinde ölü bulunuyor. Ki bu katilin son kurbanı olmayacak. İşin içine önemli isimler girince, soruşturmayı gizlice yapması gerekiyor ve suç aleti ise artık kullanılmayan ateşli bir silah. Artık silahlar sadece koleksiyoncularda bulabileceğiniz tarihi eserler.


Eve, yukarılardan gelen baskılara rağmen kimi kızdırdığını umursamadan her şeyi araştırmaya başlıyor. Roarke, zengin, genç ve bu önemli ailenin yakın bir dostu. Eve nereye baksa her taşın altından Roarke nin adı çıkıyor. Bir şekilde olaylara dahil olan Roarke ye rağmen Eve gerçekleri ortaya çıkarmak konusunda kararlı. İkili iş ve özel hayat sınırlarını ayırmakta zorlanırken katil planlarını gerçekleştirmeye devam ediyor. 




Beklediğimi bulamadım. Daha sağlam bir kurgu bekliyordum. Kitabın ve ortamın soğukluğu bana fazlasıyla Robert Bryndza kitaplarını hatırlattı. Ve sanırım o kitapların baş karakterini daha çok sevmiştim. Daha hırslı, daha gözü karaydı. (Her ne kadar iki kitapta da katille yüzleşmeye tek başına gitmesini aptalca bulsam da... ) 

Gece Avı - Robert Bryndza

Buzdaki Kız - Robert Bryndza

Daha ilk kitapta Roarke ile birbirlerinin ağzının içine düşmeleri çok iticiydi. Bütün duygulardan kendini soyutlamış bir karakterin bu kadar kolay çözülmesi beni rahatsız etti. ''Eee devam kitaplarına ne kaldı'' dedim içimden. Kitaptaki tek samimi bulduğum Eve ve kedi arasındakilerdi. Ayrıca ileri teknolojik bir dünya vurgusu sürekli tekrarlanırken, teknolojik değişiklikler yetersizdi. Seriye bir ya da iki kitap devam edebilirim belki. Böyle devam ederse devamını okumayacağım.

Bir süredir ortalıkta yoktum. Bir - bir buçuk aydır istediğim gibi kitap okuyamıyorum. Bunun başlıca sebebi, okumaya başladığım iki kitabın da beni pek etkilememesi. Özellikle  Gölge Bükücü ilk 50 sayfada beni kendinden soğutmayı başardı. Dallas serisinin ilk kitabına başladım ama Gölge Bükücünün etkisiyle pek okuyamadım. Elimde süründü resmen. Bir diğer sebebi ise Kore yapımı  Master In The House programına sarmış olmam. Beni gülme krizine sokuyor. 
Bir de Photoshop öğrenmeye karar verdim.Youtube da Yakın Kampüs sayfasındaki Photoshop Dersleri videolarından öğrenmeye başladım.  Ve bunları yavaş yavaş bloğum ve instagram için kullanmaya çalışıyorum. (Yazının başındaki resmin yuvarlak oluşu bu bocalama evesinden kaynaklanıyor. Aslında ben beğendim.) Artık blogda kullanacağım resimleri yuvarlak kullanmaya karar verdim. :) Bunu İnsta için de kullanmak taraftarıyım ama fazla soğuk bir görüntü verir diye emin olamadım. Neyse şimdilik bu kadar. sonra görüşürüz.

Örnekler;





15 yorum:

  1. Sonunda bir yorum geldi. Aylardır bekleyişteydim yani 😍😂

    YanıtlaSil
  2. Ben de uzun zamandır okumak istiyordum. Umarım devamı daha iyidir. 😊

    YanıtlaSil
  3. Ben de Eve Dallas serisinin ilk kitabını okuduğumda ortalama bulmuştum sonradan karakterlere alışınca sevdim seriyi dizi gibi geldi.Ve Eve'yi okuduktan sonra Buzdaki Kız kitabındaki kadın dedektifi sevmemiştim hangisini ilk okursak onu seviyoruz sanırım zevkler ve renkler :)

    YanıtlaSil
  4. bence yazıldığı yıla göre iyi bir kurguydu. şimdiye göre değerlendirirsek elbette basit kalıyor. roarke la arasındakiler bence de hızlı gelişti. diğer bahsettiğin seriyi okumadığım için bilmiyorum. Eve karakteri benim hoşuma gitti. ilk 2 kitabı okudum. 3.kitabı da okuyacağım yakında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Soğuk karakterleri seviyorum. Ama bu kadar çabuk çözülmesi beni çok rahatsız etti. İkinci kitabı okumayı düşünüyorum. Umarım daha iyi gider. :)

      Sil
  5. Seriyi daha önce okumamıştım tanıtım için teşekkürler☺️

    YanıtlaSil
  6. İlk kitabı okuyup bıraktığım seri :D Devam etmeyi düşündüm ama nedense edemedim. Bu yorumdan sonra devam eder miyim o da muamma :D Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Polisiye kısımları için okunabilir belki. 😊

      Sil
  7. Yazını okurken aklıma neden bilmiyorum ama Humans dizisi geldi. Photoshop 'ta iyi olacağını düşünüyorum. Bırakma ilerle. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Şimdilik sevdim photoshop u. Diziyi izlemedim o yüzden benziyor mu, bilemedim. 😂

      Sil
  8. Eve Dallas serisi yıllar önce market indirimlerinden toplandığım bir seriydi. Bir türlü Çıplak Ölüm'ü bulamayınca seriye başlayamamıştım. Şimdi kitabı edindim ve bu aralar okumayı düşünüyorum, yorumuna bakarsak sevmeyebilirim diye korkularım var ama :(

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...