9 Haziran 2021 Çarşamba

Derin Sular - Robert Bryndza (Tanıtım ve Yorum)

Londra... 1990 da gizemli iki kişi, kullanılmayan taş ocağının yakınındaki gölete bir ceset atarken izlendiklerini bilmiyorlardı.

Günümüze geliyoruz ve Başmüfettiş Erika Foster cinayet masasından ayrılıp organize suçlar birimine geçeli kısa bir süre oldu. Bir gölette su geçirmeyecek şekilde paketlenmiş on kilo eroin ararken bilin bakalım ne buluyor? Bir çocuk cesedinden geriye kalan kemikler... 

Kendi birimi olmadığı için davaya bakması mümkün değil. Erika eski tanıdıklarını devreye sokuyor ve davayı alıyor. Daha önce iki seri katil davasını (birinci ve ikinci kitap) sonuçlandırdığı için, üst rütbeliler davayı almasına razı oluyor. Erika kolları sıvıyor ama 26 sene önce işlenmiş bir cinayetin suçlusunu bulmak o kadar da kolay olmayacak. 

26 yıl önce davaya bakan kadın dedektif tüm uğraşlarına rağmen hiçbir sonuç elde edemeyince, bir de üzerine yaşadığı sorunlar eklenince davadan alınmış ve erken emekliliğe zorlanmış.  

İlk zorlu görev, çocuklarını kaybetmenin acısıyla dağılan aileye yirmi altı yıl sonra çocuklarının kemiklerinin bulunduğu haberini vermektir. Tabi ki bu hoş bir buluşma olmaz. 

Erika bir ekip kurar ve eski iş arkadaşlarından ikisini de ekibe dahil ediyor. Ama katilin de onları izlediğimden habersizler. 

Erika Foster dedektifimizin üçüncü macerasıyla karşınızdayım. Kitaplar ayrı ayrı da okunabiliyor. İlla sırayla okunması zorunlu değil. Ben önce ikinci kitabı, sonra birinciyi okumuştum. İki kitapta da katille tek başına yüzleşme çabasını aptalca bulsam da kitaplar akıcı ve Erika zeki ve hırslı bir kadın. Sosyalleşme konusunda beceriksiz oluşu, sözünü sakınmayışı ve başkaldırıları onu kötü bir çalışan yaparken, aynı özellikler onu harika bir polis yapıyor. 

Yirmi altı sene... Dile kolay. Bilinmezlik en büyük işkencelerden biri. Acabalar arasında boğulduğun geceler, umut etmeye korktuğun rüyalar, kabullenişe isyan eden vicdanlar... Kayıp kızın ailesi için büyük bir trajedi. Bu trajedinin bir aileyi nasıl yok ettiğini okuyoruz. Açığa çıkacak olan büyük sırrı, emekli dedektifin o gizemli cümleyi söylediğinde anlamıştım ama yine de olayları tam olarak öğrenmek insanı şaşırtıyor. 

Erika Foster serisinin ilk iki kitabı;

Buzdaki Kız

Gece Avı

18 yorum:

  1. Tamda birkaç sezon dizi olabilecek bir seri :-) Teşekkürler tanıtım için 🙏 ☺️

    YanıtlaSil
  2. Tanıtım için teşekkür ederim. Çok merak ettiğim bir seriydi. Sayende fikir sahibi oldum :)

    YanıtlaSil
  3. kau aku, şimdi baktım açtım izledim azcık, bak son bölüm altyazılı, burda var.

    https://indiasia.boards.net/thread/13468/kau-aku-kita-13-final

    zahred sinir tabii haklısın, hasta ediyor insanı, çok kötü, izle izle çokzel yaa. bak sonra istersen başka malezya dizileri de sölerim en güzellerinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Züleyha yı bilmem ama Zahrad ı ben affedebilir miyim, bilmiyorum. :( Link için teşekkürler.

      Sil
  4. bir polisiye sever olaraktan bu seriyi nasıl duymamışım yani, çok ayıp bana, erika yı sevdim şimdiden. okuyayım bunları, saol, bilmediğim polisiye, ne güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serinin altı kitabı var. Türkiye de dört tanesi mevcut. İnşaallah beğenirsin. :)

      Sil
  5. Güzel bir seriye benziyor:)) Çok güzel bir tanıtım olmuş, emeğinize sağlık:)) Bu arada bloğumda 2. yılımı kutluyorum, çekiliş var, bloğuma beklerim:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Daha nice senelere diyeyim o vakit. :)

      Sil
  6. Polisiye kitaplar hep ilgimi çeker. Diğer kitabını da merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazının sonundaki linklere (Gece Evi-Buzdaki Kız) tıklayarak diğer iki kitabın yorumuna ulaşabilirsiniz. :)

      Sil
  7. daha önce duymamıştım polisiye severim aklımda olsun dizi olabilecek konusu varmış :)

    YanıtlaSil
  8. polisiye türünü kitap olarak bir seviyorum bir sevmiyorum, zaman zaman değişiyor. Okur muyum bilmiyorum ama yirmi altı sene uzun bir zaman o yüzden ilgi çekici buldum. Anlatımına göre uyarlama yapılabilecek bir konusu var. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım herkes aynı fikirde. 😊 Film-dizi yapılabilir bir konusu var. ;)

      Sil
  9. Polisiye severim, belki bir gün bunu da okurum. Tanıtım için teşekkürler, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...