11 Ekim 2021 Pazartesi

BCP - Eylül Ayı Raporu ve Ekim Ayı Teması

 

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek ziyaretçi trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınAktif olarak etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) Etkinliğimizin tüm aylarının raporunu aşağıda bulabilirsiniz. 

Aylık Raporlar

  • BCP - Ocak Ayı Raporu (Umut - Başarı Teması)
  • BCP - Şubat Ayı Raporu (Uzak Doğu)
  • BCP - Mart Ayı Raporu (Kadın) 
  • BCP - Nisan Ayı Raporu (Çocuk - Aile - Dostluk) 
  • BCP - Mayıs Ayı Raporu (Aşk - Sevgi)
  • BCP - Haziran Ayı Raporu (Hukuk - Mahkeme - Adalet)
  • BCP - Temmuz Ayı Raporu (Hindistan)
  • BCP - Ağustos Ayı Raporu (Savaş - Zafer - Yerli Yazar - Yerli Yönetmen)

  • Eylül Ayı Raporu;


    Ekim ayının teması is; Ütopya/ Distopya/ Bilim Kurgu. Çok geniş çaplı bir temamız var bu ay. Bu temaya uygun film-dizi-anime izleyebilir, kitap okuyabilirsiniz. Ayın son haftası hazırladığınız yazılarınızı yayınlamayı unutmayın. :)

    Ütopya;  aslında olmayan, tasarlanmış ideal toplum. Ütopyalar, bugün gerçekleşmesi imkânsız toplum tasarımlarıdır.

    Distopya; çoğunlukla ütopik bir toplum anlayışının anti-tezini tanımlamak için kullanılır. Distopik bir toplum otoriter - totaliter bir devlet modeli ya da benzer bir başka baskıcı sistem altında karakterize edilir.  (Halkın kast sistemi ile ayrıştırılması, sınıflandırılması)

    Bilim kurgu; yakın ya da uzak gelecek ile ilgili öykülerin bugün olası olmayan bilim ve teknoloji unsurlarını da kullanarak oluşturulmasıdır. Bilimkurgu bazen geçmişi de kurgulayabilir.

    14 yorum:

    1. Emeğine sağlık Okurix:) Herkese en kısa zamanda uğrayacağım inşallah:)

      YanıtlaSil
    2. teşekkür ederiz. niye yazanlar azaldı ki acaba, olsun yaa beş on kişi de olsak hep sürdürelim bu etkinliği :) bi de sana teşekkür, çünküüü başından beri ben bu etkinliği düzenleyen olarak hep seni gördüm bana ne :) hımm yeni ayın konusu da güzel film de dizi de kitap da çok :) seç beğen al yanii :) eylül okumasını da yaparım bugünlerde, zaten bez cadısı ile tefrika dışında okumuştuk galiba, sessiz gemi de yazmış, ne güzel bu etkinlik, çok faydalı yaaa, valla öneriler bizi zenginleştiriyooo :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Muhtemelen ilk baştaki heves zamanla kaybolduğu için azalmış olabiliriz. Bence de azalsak dahi devam etmeliyiz. Güzel bir etkinlik oldu. Pek çok arkadaşımız fazlasıyla meşgul. Ben de elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışıyorum. Bu ay seçenekler çok. Bakalım neler çıkacak? :)

        Sil
    3. şimdi okul eğitim dönemi başladığı için bir azalma olmuş olabilir ama sonradan yine artabilir de katılımcılar :) ekim ayının temasına bayıldıım en sevdiğim konulaar :D

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Muhtemelen okul dönemi sebebiyle olabilir. Evet, bu ayın teması ayrı güzel. :)

        Sil
    4. Merhaba, yazınızla ilgili değil ama sizin görmeniz için yazıyorum bu yorumu... Konuşmuştuk zaten yine. :) Kitapları sevdiğinizi biliyorum, benim de yeni kitabım yayımlandı, blog'umdaki en son yazımda linkini bıraktım. Polisiye ve romantizm. Bir kış romanı. Okursanız uzun uzun detaylı kitap eleştirinizi mutlaka beklerim blog'unuzda. Çok sevgiler! :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Tekrar tebrik ederim kitabınız için. :) Okuduğum vakit mutlaka yorumunu yapacağım. Teşekkürler.

        Sil
    5. Ellerine sağlık, Ekim yazılarını heyecanla bekliyorum

      YanıtlaSil
    6. Ekim ayı için çok güzel bir serinin yorumunu yazmayı düşünüyorum :-)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Ben de güzel bir seri okumayı düşünüyorum ama bakalım.

        Sil
    7. Son aylarda katılım sağlayamadım ama katılan arkadaşları ziyarette bulunacağım. Teşekkürler :)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Bu sıralar katılım bir hayli azaldı. Teşekkürler. Müsait olduğunda katılmayı ihmal etme. :)

        Sil

    Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
    (İnci - John Steinbeck)

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...