11 Temmuz 2022 Pazartesi

Kristal Taç - Elise Kova (Kitap Tanıtım ve Yorum)

 Hava Uyanıyor - Elise Kova

Hava Uyanıyor serisinin son kitabı ile geldim. İlk dört kitabın tanıtımı için üstteki linklere tıklayın. Serinin son kitabı olduğu için ilk dört kitaba dair spoiler bulundurduğunu hatırlatayım. :)

 Tahtı ele geçiren hain, kana doymamış önceki İmparatoru aratmıyor. Hainin Vhalla ve Aldrik in hayatta olduğundan haberi yok. Vhalla büyü gücünü kaybetmiş olsa da İmparator Aldrik in hakkı olan tahtı geri alması için savaşmaya hazır. Karşılığında geleceğinin bir parçasını feda etmesi gerekse bile.

 Kuzeyin prensesi Sehra ile yaptığı anlaşma ona Kuzeyin desteğini vaad ediyor lakin savaş her şeyin seyrini değiştirebilir. Kimseye görünmeden kızımızın doğduğu bölgeye; Doğu ya giderlerken yolda Daniel ile karşılaşıyorlar. Daniel in aklını kaçırmış halleri sarayda neler olduğunu az buçuk açıklıyor. Hain Kral sahip olduğu güçle oluşturduğu tehlikeli canavarlardan bir ordu yapma derdinde. Bir yandan da kendine asi gelenlerin peşine düşüyor. En büyük korkusu ise Doğu dan çıkabilecek olan bir Rüzgargüdücü. Çünkü kristalleri kendini lekelemeden kullanabilenler sadece Rüzgargüdücüler. Bu nedenle herkesi testten geçirip Rüzgargüdücü olanları ortadan kaldırmak için acele ediyor. Doğu da çıkan bir kaç karışıklığa müdahale eden ekibimiz Doğunun desteğini alıyor.


Ekibimiz yolculuğuna devam ederken Jax in Lord olmasına rağmen, tahtın kölesi olduğunu iddia etmesinin altındaki nedeni ve hikayeyi öğreniyoruz. Kızımız geleceğin İmparatoriçesi olarak öğrenmesi gereken ne çok şey olduğunu görünce kolları sıvıyor lakin bu unvanın omuzlarına yüklediği yükün altında ezilmemek için güçlü olması gerek. 

 Kızımız gücünü geri kazanmak için bir anlaşma yapıyor. Karşılığında kaybettiği şey Aldrik in hayalleri. Bu kayıp ikilimizi derinden yaralıyor. Sonunda Batı ya ulaşan ikilimiz böyle bir zamanda hala ayakta ve güçlü olduklarını göstermek için burada evleniyor. Kızımız düğün hazırlıkları sırasında pek çok leydi ve lord ile tanışıyor. Herkes kızımızın İmparatoriçe olmaya uygun olup olmadığını sorgularken onun kim olduğunu unutuyorlar. O bir Rüzgargüdücü ve o zapt edilemez. Hazırlıklara ayrılan zamanın aslında savaş meydanlarında geçirilmesi gereken zamandan çalındığı düşüncesi kızımızın beynini kemirirken ordunun idaresi konusunda ipleri seve seve ele alıyor.

Hain Kralın canavarları ve ülkeyi bölen kristal duvarları zafer yolunda karşılaşacakları zorluklardan sadece bir kaçı. Kızımızın ruhunu istila etmeye çalışan karanlık herkesin hayatını tehlikeye atıyor. Zafer kazanılmalı, özellikle Vhalla nın bu uğurda feda ettiği onca şeyden sonra aksi düşünülemez. Kızımız kendini tüketse de tahtı asıl sahibi olan Aldrik e geri vermekte kararlı.

Kızımız beş kitap boyunca olgunlaştı. Bazı kararlarını takdir etsem de saçma bulduğun bir kaç hareketi de yok değildi. Yine de güzel ve akıcı bir kitaptı. Daniel i öyle görmek çok üzdü beni. Savaşın ilerleyen bölümlerinde tekrar karşımıza çıkar diye düşünmüştüm. Bir de Vhalla nın gücünü geri kazanması çok hızlı gerçekleşti bana göre. Eski gücünü kazanması için biraz daha uğraşmasını, çabalamasını isterdim. Yine de klişeleriyle birlikte güzel ve akıcı bir seriydi.

 Daha önce de bahsetmiştim; bu serinin, Prens Baldair in özel askerleri olan Altın Muhafızlar hakkında üç kitaplık ayrı bir serisi daha var. İlk kitap Tahtın Köpeği Jax hakkında ve Türkçeye çevrildi.Özellikle Jax ın hikayesini merak ediyorum. Çok renkli ve komik bir karakter. :) Bir de Aldrik ve Vhalla nın kızlarının hikayesini anlatan beş kitaplık ayrı bir seri var. Onun çevirisi yok sanırım. Ama İngilizce okumayı düşünüyorum. 



11 yorum:

  1. Seriyi sayende öğrenmiş oldum. Eleştirdiğin noktalarda da haklısın. Bazen beklentiye girince küçük detaylar bile göze batabiliyor. :) Seriyi okur muyum bilmiyorum ama fikir sahibi olmuş oldum, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  2. Bana kalırsa bir kitabı ya da filmi sevdiren ince detaylar oluyor. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de önemli gördüğüm için dedim zaten. Her detay önemli ve üstünkörü ya da basit geçilirse gözüme batıyor. :)

      Sil
  3. Her kitabın kendine has bir vakti var. Bazen çok iyi bir kitap bile yanlış bir zamanda ziyan olabiliyor. :)

    YanıtlaSil
  4. Bu seriyi herkes o kadar çok övdü ki ilk zamanlar merak ederken sonrasında çok fazla maruz kalmak bu merağımı söndürdü sanki. :) Denk gelirsem şans veririm belki, yorumun için teşekkürler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şeyler fazla popüler olunca insanın hevesi kaçıyor. Ben de soğuyorum çok fazla rastladığım şeylerden. :)

      Sil
  5. Böyle yan serileri ile genişleyip giderek ayrı bir evrene dönüşen kitaplara bayılıyorum. Yorumun da ayrıca çok keyifliydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seviyorum. Beğenmene sevindim. Umarım ikilimizi kızlarını da severiz. :)

      Sil
  6. ayy temmuza başlamadım ben daha, ispanyol, romantik,dram başlayım artık barik :) romantik drama daha kolay :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başla başla, geç kalma. Ben de romantik okudum ama belki bir tane daha okuyabilirim. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...