21 Temmuz 2022 Perşembe

Sanditon (Dizi Tanıtım ve Yorum)

Jane Austen'in bitmemiş bir el yazmasından Andrew Davies tarafından uyarlanan bir dönem dizisiyle geldim.

On bir kardeşiyle birlikte çiftlikte büyüyen Charlotte Heywood, bir gün kardeşleriyle dolaşırken kaza yapan bir at arabasıyla karşılaşırlar. Kazada hafif yaralanan çiftimize yardım edip evlerine buyur eden Charlotte ve ailesi, yardımseverlikleri karşılığında maddi açıdan çok daha iyi durumda olan Parker lar tarafından bir teklif alır. Böylece kızımız Charlotte, Parkerlarla birlikte Sanditon a doğru yola çıkar. Mr Parker yaşadığı bu sahil kasabasını çok büyük bir tatil beldesi haline getirme yolunda ilerlerken pek çok zorlukla karşılaşır. Yatırımcı bulmak ve ikna etmek, sosyeteyi buraya toplayabilmek ve onlara burayı sevdirebilmek hiç de kolay olmayacak.

Burada tanıştığı sosyete ve kadına biçilen katı kurallara karşı kendini ve düşüncelerini savunmaktan geri durmayan kızımız, zamanla arkadaşlık edebileceği bir kaç kişi bulur. Aşkın kapısını çalacağından ise habersizdir.

Dizi ve oyuncular güzeldi ama şunu itiraf etmeliyim ki konu ve olaylar fazlasıyla Gurur ve Önyargı ya benziyor. Dizinin afişinde Jane Austen ın yazdığı ve hastalığı sebebiyle tamamlayamadığı son kitap olduğu yazılı. Sanki Austen ın yarım bıraktığı kitaptaki sahil beldesi hakkında büyük hayalleri olan karakterle Gurur ve Önyargı kitabını birleştirmişler gibi.

 Zengin oğlan-fakir kız, zamanın dayattığı kuralları kabul etmeyi reddeden ve sözünü sakınmayan başrol kızımız, aşık bir çifti ayırma çabası bunlardan bir kaçı. Başrol kızımız Rose Williams cidden çok güzel ve mimikleri çok sevimli. İkinci sezonda başka bir başrol erkek kullanmak ne kadar mantıklı bilemedim. Her an ilk sezondaki çocuk çıkıp gelecek diye bekledim. İkinci sezonda Gurur ve Önyargı benzerlik daha da arttı. Kız kardeş meselesi, kasabaya gelen ordu, sahte aşklar, kızımızın bir asker ve bir sivil arasında kalması, kasabaya borçlu olan askerler gibi pek çok tanıdık meseleyle karşılaştım. Yine de sevdim diziyi. İkinci sezonda ortaya çıkan başrol erkek karakterini de beğendim ama final niye öyle oldu ya! Diziyi uzatmak için yaptılar sanırım. İzlemesi zevkli bir dizi, hemen bitmesin, tamam da; nedir bu karakterlerin çektiği acı.

İlk sezonda başrol erkek olarak Uyumsuz serisinden tanıdığımız Four (Theo James) oynuyordu. İkinci sezonda yine Uyumsuz serisinde Will karakterini canlandırın Ben Lloyd-Hughes. Ne değişmiş bu çocuk. Sevimli de olmuş hani. :)

Four

19 yorum:

  1. Diziyi ilk kez senden duydum vallahi, ama çok ilgimi çekmedi ya ben daha böyle aksiyonlu şeyler seviyorum. Yahut fantasik gibi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dönem dizilerine pek düşkün değilim ama Gurur ve Önyargı dan beri ilgimi çekiyorlar biraz biraz. :)

      Sil
  2. Klasiklerdeki romantizm konularını pek sevemiyorum. Genelde hayal gücü yok ve benzer konular işleniyor. Ya yasak aşk olur ya da kavuşamayan çiftler. Diziyi duymamıştım, bu ayki BCP temasına da uyuyor aslında. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında biraz zorlamayla BCP temasına uyabilirmiş dediğin gibi. :) Ama dizideki asıl mesele bir sahil kasabasını tatil beldesine çevirme çabası. :)

      Sil
  3. Birazcıcık izlemiştim bunu ama sonrasından bıraktım sarmadı beni :)

    YanıtlaSil
  4. Eskiden dönem dizilerini sevmezdim ama ilgimi çekmeye başladılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazıları çok sevimli ve sıcacık oluyor dönem dizilerinin. :)

      Sil
    2. Evet yeni yeni fark ediyorum. Gerçi ilk dönem filmim Gurur ve Ön Yargıydı galiba ve kitabı daha güzel. Genelde hep kitaplar daha güzel oluyor zaten :)

      Sil
    3. Kitaplarda karakterlerin düşüncelerine ulaşabildiğimiz için onları daha iyi anlayabiliyoeuz. Bu nedenle film ve diziler hep eksik kalıyor. :)

      Sil
  5. ooooo bu tam benlik yaa, austen ha amanin, peki bcp temmuza uyar mı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantik-Dram temasına biraz zorlamayla uydurabiliriz. :)

      Sil
  6. Austen hayranı olduğum için diziyi duymuştum ama henüz izlemedim. 3.sezon gelecek miymiş? Devam eden dizileri izlemiyorum da. Tamamen bittiyse başlayayım :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelir diye düşünüyorum ama yakın zamanda olur mu bilmem. :)

      Sil
  7. bcp temmuz u duygu emanet yazmıştı, şimdi de sude (sayfadan sayfaya) yazdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygu ve Bonheuru gördüm ama Sude yi gözden kaçırmışım. :)

      Sil
    2. evet bonheur da yazdı, galiba herkes aynı kitabı okumuş, ikisi de ve galiba sen de demi :)

      Sil
    3. Ben de okudum ama başka bir kitap daha okudum etkinlik için.:)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...