1 Temmuz 2022 Cuma

Toprağın Sonu - Elise Kova (Kitap Tanıtım ve Yorum)

 

Hava Uyanıyor serisinin üçüncü kitabı ile geldim. İlk iki  kitabın tanıtımı için üstteki linklere tıklayın. Serinin üçüncü kitabı olduğu için ilk iki kitaba dair spoiler bulundurduğunu hatırlatayım. :)

 Aldrik in peşinden hiç düşünmeden uçurumdan atlayan Vhalla, ne kadar uğraşsa da ikisini kurtaracak güce sahip değil. Üç gün sonra uyandığında Aldrik in durumunun ciddiyeti kızımızı mahvediyor. En kısa sürede ilaç ve güvenli bir şekilde tedavi edilebilmesi için Aldrik in asıl birliklerin olduğu yere nakledilmesi gerek.

 Kızımız İmparator un tüm öfkesini üzerine çekmeyi göze alarak bir gece gizlice kamp alanından kaçıp Albay Jax tan yardım istemeye gidiyor. Yolculuk bir kaç gün sürecek ve ilerleyeceği güzergah kuzeyli düşmanlarla dolu. Yolda çıkan onca soruna rağmen kızımız sonunda Albay Jax in karargahına varıyor. Kimliğini gizleyerek karargahta dolanan Vhalla, yardıma giden askerlerin Aldrik ile geri dönmesini bekliyor. Başka bir güzergahtan doğru gelen Prens Baldair e kötü haberleri vermek de Vhalla ya düşüyor.

 Aldrik karargaha ulaşıyor lakin yaraları iyileşse de bir türlü uyanmıyor. Gizlice bulunduğu alayı terk ettiği için kızımız İmparator tarafından tehdit ediliyor. Şimdiye kadar savaşın kazanılması halinde özgürlük sözü verilen Vhalla nın artık böyle bir lüksü yok. Gücünün büyüklüğü ve yetenekleri, İmparator dahil pek çok kişinin gözünü korkutuyor. Aldrik i uyandırmak için daha önce denenmemiş bir yönteme başvuran Vhalla başarılı oluyor. Aldrik ise Vhalla ile aralarındaki ilişkiyi gizlemekten yorulmuş durumda. Vhalla ilk kez veliaht prensle bir geleceği olabileceğine dair umutlar beslemeye cesaret ediyor. Öncelikle İmparatorun destekçilerini kendi saflarına çekmeliler. Vhalla, kütüphanede geçirdiği uzun yıllardan ve keskin zekasından sonuna kadar faydalanmalı.

Kızımızın her yerde düşmanları var. Dostları ve destekçileri olduğu gibi... Prens Baldair da bunlardan biri.  Vhalla iki prens arasındaki buzların erimesi için de elinden geleni yapacak.

Aralarında dolaşan haininin gizli kimliği bütün planları tehlikeye atıyor. Vhalla özel yetenekleri ile düşman kalesini keşfe çıkarken gerçekler tokat gibi yüzüne çarpıyor. Gerçek düşmanı, arada kalıp ezilenlerden ayırt edebilmek zor olacak. Savaş için yola çıkmadan bulmasını istedikleri gizemli silah kulağına çalındığında dikkatleri üzerine çekmeden silahı ele geçirmesi gerektiğinin farkına varıyor.

İmparatorun kurnazlığı küçümsenmemeli. Savaşın yıkıcılığı, Vhalla nın özgürlüğü karşılığında kaybettiklerine nazaran hafif kalıyor. Kaybetmek, gerçekten kaybetmek böyle olmalı.

Bu kitap da güzel ve akıcıydı. Daniel ile olan yakınlığını, yalnız, korkmuş ve sevdiklerini kaybetmiş biri olduğunu düşünerek bir parça haklı çıkarabilirdik ta ki kızımız işin suyunu çıkarıp çocuğun da aklını karıştırana kadar. Bir noktadan sonra Vhalla ya çok kızdım. Başta daha net olmalıydı. Neyse ki sorun kısa sürede çözüldü. Bu kitapta Elicia ya alışmaya başlıyoruz. Kitabın yarısından sonra Aldrik Vhalla ile olan ilişkisi konusunda fazla cesur davrandı. Yine de böyle bir final beklemiyordum. Canımı yaktı ama sevdim ben bu dramatik finali. Dördüncü kitabı okumak için sabırsızlanıyorum. :) (-ki okudum.)



12 yorum:

  1. Nedense prens Baldair ilgimi çekti. :) Konu güzel ilerlemiş, son kısımda dediklerin düşündürdü, ana karakterdeki bu tür kafa karışıklıkları gıcık ediyor. :) Dördüncü bölüm nasıl ilerlemiş bakalım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vhalla herşeyi kaybetmek üzere olduğu için korkuyor ve kendini yalnız hissediyordu. O nedenle Daniel i kendine yakın hissetmesini anlıyorum. Yine de çocuğun aklını karıştırmasa iyiydi. :)
      Prens Baldair ve muhafızları eğlenceli tipler. :)

      Sil
  2. biraz wattpad romanı gibi hissettirdi bana oraya karşı bir önyargım var ama konusu da ilgimi çekti sanırım okuyabileceğim bir seri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Wattpad kitaplarına karşı ben de mesafeliyim. Klişeleri olduğu doğru ama dili çok akıcı. Uzun süredir bu kadar hızlı okumamıştım. :)

      Sil
  3. Bu tarz kitaplar okumadım henüz ama bir gün okursam bu kitaba da bakabilirim😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her tür herkese hitap etmeyebiliyor. Bir de doğru zamanda okumak var. Bazen çok güzel bir kitabı yanlış zamanda okuyup hayal kırıklığına uğrayabiliyoruz. :)

      Sil
  4. Bu kitap bana ilk iki kitaptan daha heyecanlıymış gibi geldi sanki.
    Yorum için teşekkürlerr, eline sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitapta daha fazla düşman ortaya çıktığı için daha heyecanlı olduğunu söyleyebiliriz. :)

      Sil
  5. hımm elise kova not aldıydım bu da güzel yani dördüncü de güzel demekki, okuruz tabisiii :) senin diziler kitaplar iyi hep :) bu yıl çok formdasın seeen :) bcp haziran da 9 kişi olduuu :) bonheur, sessiz gemi, bez cadıları, sude, düş tasarımcısı, tefrika, deep, okurix, duygu emanet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çok orijinal bir konusu yok serinin. Ama dili çok akıcı ve sanırım ben doğru zamanda okuduğum için bu kadar beğendim. :) Bu ay raporu ben hazırlanıyorum. Ama yıllık listeye ekledim çoğunu. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...