23 Temmuz 2024 Salı

BCP Temmuz - Revenge Of Others (Dizi Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında dördüncü yılımızda da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi ve etkinlik kuralları için tıklayın. Katılmak isterseniz de yorumlarda belirtin. :) Temmuz ayının teması yaz, psikoloji, yolculuktu. Gizem kadar psikolojik yönü ağır basan Revenge of Others dizisini izledim. Gelelim konusuna;

Kızımızın ikiz bir erkek kardeşi var. İkisi küçükken terk edilmişler ve erkek kardeşi 8 yaşındayken evlat edinilmiş. Kızımız şu anda liseyi bitirmek üzere. Ayrı düşseler de kardeşiyle görüşmeye devam ediyor. Kendisi atış müsabakalarına katılıyor ve hala yetimhanede yaşıyor. Bir gün kardeşiyle görüntülü konuşurken konuşma kesiliyor ve kızımız bir kaç gün sonra kardeşinin o görüşme sonrası pencereden atlayarak intihar ettiğini öğreniyor. İnanmıyor tabi. Her ne kadar polisi bunun bir intihar olmadığına ikna etmeye çalışsa da kimse onu ciddiye almıyor. O da kolları sıvayıp abisinin okuluna kaydını aldırıyor. Niyeti katili bulmak.

Başrol oğlumuz ise (kendisini All of Us are Dead dizisinden hatırlıyorum) hasta annesinin bakım masraflarını karşılamak için canla başla çalışan bir lise öğrencisi. Bu kadar dram yetmez tabi, daha ilk bölümden oğlumuzun beyninde tümör olduğu ortaya çıkıyor ve sadece 6 ay ömrü kaldığını öğreniyoruz. 

İkilimizin ilk karşılaşmaları tatsız bir şekilde olsa da okul ve gizemli intihar olayı ikilimizi tekrar karşı karşıya getiriyor. Bir de zengin bir çocuk çıkıyor ortaya önceki sene bir olay yaşamış ve hafızasını kaybetmiş. 

Olaylar çok derin. Kızımız kardeşi hakkında yaptığı araştırmada derinlere indikçe bulduğu şeyler kendisini şok ediyor. Okulda bir intihar olayı daha gerçekleşince oğlumuz annesinin tedavi masraflarını karşılayamadığı için bazı olaylara karışıyor. Ama beynindeki tümörün de etkisiyle hiç olmadığı kadar vahşi. Birileri kızımızın gerçek niyetini ve kim olduğunu öğrenip ona tuzak kuruyor. Okulda adı çıkan kızımızın zor günleri daha yeni başlıyor ama oda kimseye papuç bırakacak değil. En azından yayında olmaya devam eden bir kaç kişi var. Birileri durumu daha da kötüleştirip bizimkileri zor durumda bırakmaya kararlı.

Bu anlattıklarım sadece ilk bir kaç bölüm. Dizide çok fazla vahşet, zorbalık var ve derin ve yoğun bir kurguya sahip. Psikolojik yanını da görmezden gelmemek lazım. Her bölüm sonunda insanın yüreğini hoplatmayı başarıyor. Oynanan akıl oyunları ve şaşırtmacalarla çok iyi kurgulandığını söyleyebilirim.

Dizinin en başında hafızasını kaybeden çocuktan şüphelensem de arkadaşı her zaman daha şüpheliydi. Ayakkabı mevzusunda resmen arkadaşı ne kadar tehlikeli biri olduğunu gösterdi. Anlamadı mı saf ayağına mı yatıyor bilemedim ama sanırım gerçekten anlamadı ne kadar manipületif biri olduğunu. Resmen herkesi parmağında oynatıyor. Finalde katil o çıkmazsa şaşıracağım. Belki ona da oyun oynanıyordur. Manipülasyon konusunda bu kadar yetenekli olup işlerin sürekli onun için ters gitmesi biraz sinir bozucuydu. Zaferleri hep kısa sürdü. :)

Bir de abisinin bir zamanlar kurtardığı bir çocuk var; yurt dışına gidecek olan... Ondan da şüpheleniyorum biraz. Tahminlerimin doğru çıkıp çıkmadığından bahsetmeyeceğim spoiler olmasın diye. Ama uzun süredir beni böyle hop oturtup hop kaldıran bir dizi izlememiştim. Dizi sosyoloji ve psikoloji konularında merakımı iyice arttırdı. Bu konuda kitap tavsiyelerinizi bekliyorum. :)



24 yorum:

  1. Vaay baya ilginç, birkaç ay evvel de zorbalık ve intikam konulu bir dizi izlemiştin. Bu benim de ilgimi çekti. Yıllardır dizi izlemiyor gibiyim ve canım romantik çekiyor ama bakarım belki buna. Heyecanlııı hop oturup hop kalkmak istiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romantizm de var ama esas mesele o değil. Dostluk, arkadaşlık, ihanet, manipülasyon ... Bir bak istersen seversin gibime geliyor. :)

      Sil
    2. Johan Liebert sağolsun manipülasyon severizz. Tenkyuuu <3

      Sil
    3. Zeka oyunlarını kim sevmez ki... Bize yapılmadığı sürece. :)))

      Sil
  2. Ooooo süpermiş konu teşekkürler :) psikoloji ve sosyoloji kurgu mu istiyon kurgu dışı mı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurgu dışı olsun mümkünse. :)))

      Sil
    2. pekuu :) okumayı sevdiğim türler benim de :) öncelikle önemli bir kitap ile başlayayım :)

      modern yaşamda kişilik bozuklukları (İş bankası) süper :)

      Sil
    3. bakıyorum hemen :) tesekkürler

      Sil
    4. pdf si de varmış. kitabını aldıydım. başka kitaplar da sölerim, düşüneyim dee :)

      Sil
    5. Fiyatları görünce pdf olarak bakayım dedim, bulamadım arıyorum yarım saattir. :)))

      Sil
  3. son yazıma baksan yaaa :) bcp avustos için :)

    YanıtlaSil
  4. Konu güzelmiş bir bakayım diziye
    Sağol,

    YanıtlaSil
  5. Herkesin büyük umutlar beslediği ama akran zorbalığının mucidi Koreliler için fazla masum bulunan bir diziydi. Negatif yorumlar çoğalınca vazgeçmiştim bir göz atma isteği uyandırdın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne konuda negatif yorumlar aldı merak ediyorum. Ben çok beğendim diziyi de kurguyu da. Yüzeysel değil detaylı bir kurguya sahipti bana göre. İlk bir kaç bölümüne göz at beğenirsen devam edersin. :)

      Sil
  6. mayısa eklediiim tamamdır :) bu dizi aklımda izleriiim :)

    YanıtlaSil
  7. bu diziyi izlemeye başladım ama bir şekilde sıktı beni. çok severim intikam dizilerini ama sonunu getiremedim bir türlü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir tabii. Yoğun ve yorgun bir zamanda izlenebilecek bir dizi değil mesela bana göre.

      Sil
  8. Sıradaki izleyeceğim dizi :) Emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Kore dizilerini bıraktım ya da onlar beni bıraktı bilmiyorum hiç ilgimi çekmiyor nedense. Konular da ilginç ama ilerlemiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir, insan zamanla her şeyden sıkılıyor. :)))

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...