15 Ağustos 2024 Perşembe

BCP Mayıs - A Shop for Killers (Dizi Tanıtım ve Yorum)


BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında dördüncü yılımızda da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi ve etkinlik kuralları için tıklayın. Katılmak isterseniz de yorumlarda belirtin. :)Mayıs temaları; dram, tarihi, gotik, İrlanda ydı. Çok yoğun bir dönemden geçtiğim için aksatmıştım mayıs ayını. Ama şu sıralar biraz rahatladığım için eksiği kapatayım dedim.

''Sakın kendini başkasına öldürtme, seni öldüren ben olacağım.''

Kızımız ailesini kaybettikten sonra on yıl tuhaf amcasıyla (Lee Dong Wook) yaşıyor ve ondan hayatta kalmak konusunda pek çok şey öğreniyor. Ama yine de amcası hakkında pek bir şey bildiği söylenemez. Bir gün bir kadını taciz etmeye çalışan bir adamın ağzını burnunu kırdıktan sonra karakolluk oluyor. Bu sırada gelen bir telefonla amcasının intihar ettiğini öğreniyor. 

Amcasının -ve bir zamanlar kendisinin- yaşadığı yere gidip amcasını tanıyan bir kaç kişi ile birlikte cenaze düzenliyor ama amcası sessiz, zeki ve uyanık bir karakterken bu intihar işi hiç de akla yatkın değil.  Bir çocukluk arkadaşı kızımıza yardıma geliyor ama evde buldukları eski bir telefon amcasının gizli dünyasının kapısını açıyor bizimkilere. Amcasının sahip olduğu parayı görünce amcasının sadece bahçe hortumu satmadığını anlıyorlar ama keşfettikleri darkwebte bulunan satış sitesi işin ne kadar derin ve karanlık olduğunun ilk göstergesi. Ardından bir mesaj geliyor kızımızın bulduğu eski telefona;

''Sakın kendini başkasına öldürtme, seni öldüren ben olacağım.''

Sonrasında kızımızın çocukluğuna inip anne babasının nasıl öldüğünü ve amcasıyla neden kaldığını, gizemli amcasının geçmişini ve düşmanların neden kızımızın ve ailesinin peşine düştüğünü öğreniyoruz. Bir grup kızımızın kellesini isterken bir grup kızımızı korumaya çalışıyor. Kiralık katiller, verilen karanlık hizmetler, korumak için edilen yeminler ve kızımızın başına koyulan ödül ile bol silahlı ve aksiyon dolu bir dizi. Aynı zamanda kızımızın çocukluğundan itibaren yaşadıkları göz önüne alındığında dram yönü de ağır basıyor.

Eğer bir karakter fazla masum görünüyorsa kesin altından bir şey çıkar ve ben bunu bekliyordum biraz. Favorim kızımızın amcasının arkadaşı ve kızımıza yakın dövüş tekniklerini öğreten Pasin di.(Altta sağdaki) Aksanı ve tavırlarıyla çok komikti. İki arkadaşın birlikte böyle saçmalayabilmesini görmek gerçekten eğlenceliydi. Özellikle böyle tehlikeli bir geçmişe sahip olmalarına rağmen...

Dizi heyecanlı olduğu kadar gerilim doluydu. Her bölüm sonunda kendimi çok fazla kastığımı fark ettim. :) Finalde ki son sürpriz tam olarak tahmin ettiğim gibiydi. Kızımız hamlelerini çok güzel oynadı bana kalırsa. Velhasıl diziyi beğendim ben. Tekrar hatırlatıyorum dizi bol şiddet içeriyor. :)

2 yorum:

  1. ooooo çok sevdim konuyu ve hem de heyecanlı ve gerilimli yani peki izlerim teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...