27 Mayıs 2023 Cumartesi

Hayalet Tehlikesi (Dresden Dosyaları 3) - Jim Butcher (Kitap Tanıtım ve Yorum)


Benim adım Harry Blackstone Copperfield Dresden. Bu adı kullanarak beni çağırırsanız risk size aittir. Bir büyücüyüm. Chicago’nun merkezindeki bir büroda çalışıyorum. Bildiğim kadarıyla ülkede çalışan tek profesyonel büyücüyüm. Beni sarı sayfalarda ‘Büyücüler’ başlığı altında bulabilirsiniz, ister inanın ister inanmayın, orada bir tek ben varım. İlanım şöyledir:

HARRY DRESDEN-BÜYÜCÜ

Kayıp Eşyalar Bulunur. Paranormal Soruşturmalar. Danışma. Tavsiye. Makul Fiyatlar.

Aşk İksirleri, Bitmez Tükenmez Servetler, Partiler ya da Diğer Eğlenceler İş Kapsamı Dışındadır.

Kitabımız,  Harry ve rahip olduğunu düşündüğüm bir arkadaşının koşuşturması ile başlıyor.  Harry ofisine gelen 'yakın zamanda öleceğine' dair rüyalar gördüğünü söyleyen bir kadına kendisini koruyan bir tılsım veriyor. Ardından gelen hayalet haberiyle hastanenin yolunu tutuyor arkadaşıyla. Acele etmelerinin sebebi bu hayalet olayının son zamanlarda çok sık gerçekleşmesi. Hastanenin yeni doğan bölümüne vardıklarında güçlü bir hayaletin bebeklere musallat olduğunu görüyorlar. Hayaleti yok etmeye çalışırken hayaletin Yok Diyar a kaçmasıyla Harry, hoş karşılanmayacağını bile bile hayaletin peşinde Yok Diyar a gidiyor. Özellikle geçmişte verdiği bir söz sebebiyle Peri Anne den uzak durması gerekmesine rağmen.

Güvende olması için kiliseye gönderdiği kız hakkında gelen haber hiç de hoş değil. Bir hayaletin gece boyu kiliseye girmeye çalıştığını, etrafa zarar verdiğini ve sonrasında kızın ortadan kaybolduğunu öğreniyoruz. Harry, arkadaşıyla bir yandan kayıp kızı ararken, bir yandan ortalıkta dolaşan ve başa çıkamayacakları kadar güçlü olmasından endişe ettiği bu hayaleti aramaya koyuluyor. Ama asıl mesele, hayaletleri uyandırıp şehri birbirine katan kişiyi bulmak...

Ardından polis karakolu dan gelen haberle olaylar iyice tuhaflaşıyor. Emekli bir polis memurunun başı dertte. Tuhaf olaylar gerçekleştiğinde yardımcı olduğu komiser ve Harry nin arkadaşının hamile eşinin de başı belaya giriyor. Kabus adını verdiği bu hayaletin Harry den çaldıklarıyla ortada dolaşıp sevdiklerine zarar veriyor oluşu katlanılır bir durum değil Harry için. Kabus un intikam almak istediğini düşünse de ortalığın bu kadar hayalet kaynamasına sebep olan biri olmalı. Harry nin başı her zamanki gibi vampirler ve Peri Anne ile dertte. 

Canlarını hiçe sayıp davet edildikleri partiye gitmeye karar veriyorlar. Burada karşılaşacakları sürprizler canlarını yakacak. Verdikleri kayıplar ve kurtarılmayı bekleyen prensesler varken bizimkilere rahat yüzü yok .

Yine tuhaf olmakla birlikte eğlenceli bir devam kitabıydı. Harry nin olaylara ilginç yaklaşımı ve esprili dili tüm trajediye rağmen insanı güldürmeyi başarıyor. Beni rahatsız eden tek mevzu Harry nin başına sürekli bir şeylerin gelmesi. Sürekli yaralanması, yakalanması ve her defasında ucu ucuna kaçması biraz göze batıyor. Finale doğru Harry, sevdiklerini korumak için ortalığı çok karıştırdı ve Yüksek Konseye hesap vermesi gerekecek. Kitapta çok fazla olay olduğu ve aksiyon hiç durmadığı için okurken biraz yoruldum. Seriye biraz ara vermek istiyordum ama sırf Konsey karşısında ne yapacak görmek için dördüncü kitaba başlamak istiyorum.

6 yorum:

  1. hımmm yani bu durumda bütün seri okunur gibi gözüküyor de mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani çok mükemmel bir seri değil ama tuhaf bir şekilde kendini okutuyor. Belki de fantastik dünyayı özlemiş olduğumdandır, bilmiyorum. :)

      Sil
  2. Bayağı maceralıymış kitap, merak ettim. Harry'nin başına da gelmeyen kalmadı galiba. :)) 4.kitap yorumunu bekliyoruz o zaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle bu kitapta sürekli bir yerlere koşturdu Harry. :) Bakalım devamında neler olacak?

      Sil
  3. Blogunuz çok güzel.. Sizi kendi sayfama da beklerim https://lensgo.com.tr/ :) İyi günler dilerimm..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Sayfanızda paylaştıklarınız ilgi alanıma giriyorsa neden olmasın. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...