28 Aralık 2022 Çarşamba

Fırtına Büyücüsü - Jim Butcher (Kitap Tanıtım ve Yorum)

Benim adım Harry Blackstone Copperfield Dresden. Bu adı kullanarak beni çağırırsanız risk size aittir. Bir büyücüyüm. Chicago’nun merkezindeki bir büroda çalışıyorum. Bildiğim kadarıyla ülkede çalışan tek profesyonel büyücüyüm. Beni sarı sayfalarda ‘Büyücüler’ başlığı altında bulabilirsiniz, ister inanın ister inanmayın, orada bir tek ben varım. İlanım şöyledir:

HARRY DRESDEN-BÜYÜCÜ

Kayıp Eşyalar Bulunur. Paranormal Soruşturmalar. Danışma. Tavsiye. Makul Fiyatlar.

Aşk İksirleri, Bitmez Tükenmez Servetler, Partiler ya da Diğer Eğlenceler İş Kapsamı Dışındadır.

Harry, tek profesyonel büyücü olması hasebiyle pek çok kişi tarafından alay konusu olsa da, güç bela kirasını ödeyecek parayı kazanabiliyor. Bir gün kendisini arayan bir kadın kocasının ortadan kaybolduğunu ve onu bulmasını istiyor.

Henüz müşterisiyle yüz yüze görüşemeden Chicago Özel Soruşturmalar müdürü olan Karrin den gelen telefonla bir cinayet mahalline çağırılıyor. Sürekli tuhaf olaylarla karşılaşsa da bir otelde kalpleri vücutlarından dışarıya doğru patlamış cesetler görmek Harry nin alışık olduğu bir durum değil elbette.

Bunun büyü sonucu gerçekleştiğini düşünüyor lakin bu konuda araştırma yapmaya pek hevesli değil. Çünkü büyü yasalarını koruyan ve paranormal yaratıkların davranışlarını kontrol eden Beyaz Konsey i kızdırmaya hiç niyeti yok. Yokdiyar da pek hoş karşılanmayan Harry nin geçmişi biraz karışık. Yetenekleri sebebiyle daha küçük yaşta akıl hocası tarafından kara büyü yapmaya zorlanmış ve işler tatsız bir hal almış. Bu nedenle Beyaz Konsey oğlumuzdan sürekli şüpheleniyor. Beyaz Konsey tarafından Harry nin yoldan çıkmasını engellemek için görevlendirilen Bekçi Morgan ın da Harry i sevdiği pek söylenemez.

Maktüllerden birinin mafya ile olan bağlantısı, yeraltı dünyasını Harry nin kapısına getiriyor. Karşılaştığı kişi ise Harry i bile ürkütecek soğuklukta bir ruha sahip. Bir büyücünün gözlerine ilk kez baktığında ruhunun içini görebiliyor oluşundan dolayı kimsenin Harry nin gözlerine bakmaya cesaret edemiyor oluşunu göz önünde bulundurursak bu durum Harry nin korkması için yeterli bir sebep.

Böyle bir büyüyü yapabilecek çok fazla kişi yok. Dolayısıyla hem konsey hem de vampirler Harry den şüpheleniyor. Harry haksız yere suçlanmadan -daha önemlisi birileri onun canını almadan- önce masumiyetini kanıtlamalı ve gerçek suçluyu bulmalı. Lakin birileri Harry nin bu davayı araştırmasını ve planlarına engel olmasını istemiyor. Defalarca öldürülmeye çalışılan Harry nin acele etmesi gerek. Çünkü kalbin içeriden dışarıya doğru patlaması konusunda sıra her an kendisine gelebilir.


Serinin sadece beş kitabı Türkçeye çevrilmiş. 12 bölümlük kısa bir dizisi de var. Karakterlere tam olarak bağlanamamış olsam da Harry nin zihninden geçenleri okumak gerçekten eğlenceliydi. Belki ilginç ve sempatik bir yan karakter seriyi daha çok sevdirebilirdi. Şimdilik sadece ilk kitabı okudum ama Harry nin çok yalnız olduğunu hissettim. Şöyle çatlak bir arkadaş hiçte fena olmazdı. Kitaba renk katardı. Kitap kötü değil ama çok iyi de diyemeyeceğim. Yokdiyar hakkında hiçbir şey öğrenemedik. Beyaz Konsey hakkında da pek bir bilgimiz yok. Ne tür fantastik canavarlar var o da belli değil. Vampirler ve periler olduğunu gördük. Başka ne vardı hatırlamıyorum açıkçası. :)

11 yorum:

  1. Karakter dikkat çekici ama dediğine göre kitapta sanırım bazı eksiklikler hissediliyor. Denk gelirse okumak isterim. :) Uzun bir seriymiş, demek sonraki bölümlerde bazı şeyler daha aydınlatılacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle çatlak bir arkadaş ya da dişli bir rakip olsa daha dikkat çekerdi seri sanırım. Bakalım devamında neler olacak? :)

      Sil
  2. Hımm bakalım devamı seni çekerse Bi şans veririm. 🤭

    YanıtlaSil
  3. Ay ben de nasıl özlemişim. İlk kitap olduğu için belki eksik hissettirmiştir, bilemiyorum. :)

    YanıtlaSil
  4. Yanlış mıyım bilmiyorum seri, on yedi kitap sürmüş. Çevirinin daha uzun bir yolu var gibi :D Kitabı okumaktan aynı keyfi alır mıydım emin olamadım ama kitabın yorumunu okumak keyifliydi, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç yerde 19 kitap gözüküyor ama beş kitabı çevrilmiş Türkçeye. İthaki devamını çevirmeyecek sanırım. Okurken eğlenmene sevindim. :)

      Sil
  5. hımm çok cool dursa da çok iyi değil yani pekuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı nasıl olur bilemiyorum ama çok iyi bir ilk kitap değildi.

      Sil
  6. Büyücü Harry :-) Acaba bu seri mi daha eski Harry Potter mı merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi baktım Potter 1997 de, bu kitap ise 2000 de yayınlanmış. Yakın zamanlar lakin kitapların birbiriyle tek ortak noktası büyücülük. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...