1 Ocak 2023 Pazar

Bilinmeyen Adanın Öyküsü - José Saramago (Kitap Tanıtım ve Yorum)

İki kuzenimle birlikte Modern Klasikler serisini baştan okumaya karar verdik. İlk kitap Sineklerin Tanrısıydı.Severek okudum ama çok akıcı olduğunu iddia etmeyeceğim. Issız bir adaya düşen küçük çocukların kurmaya çalıştığı hiyerarşiyi ve yazarın; ''insan kötü olarak mı doğar yoksa fırsatlar mı ona bu imkanı verir?'' sorusunu okuyucuya sorgulatışını okuyoruz. Kitabın sonunda bulunan 10-15 sayfalık sonsöz bölümü kitabı kısa ve öz bir şekilde anlatılması bakımından ve karakterlere dair yapılan çıkarımlar olarak çok güzeldi. Bu bölümü okuyunca kitabı daha çok seveceğinize eminim. Yoksa biraz süründürerek okutuyor kitap kendini. 
İkinci kitap ise Saramago dan kısa bir hikaye. Kralın kapısına dayanıp keşfedilmemiş adaları keşfetmek için gemi isteyen sıradan bir adamın hikayesi. Hayallerin peşinden koşma azmi takdire şayan lakin kitap çok kısa olduğundan sadece hayallerine giden yolda attığı ilk adımları okuyoruz karakterimizin. Masalsı diliyle okuması çok kolay bir kitap. Beğendiğim bir kaç alıntıyı paylaşarak bitiriyorum yazımı. :)




19 yorum:

  1. Alıntılar güzel ama çok kısaymış kitap. Yazarı daha hiç okumadım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saramago nun Körlük kitabı var elimde ama bir türlü okuma fırsatım olmadı. Hakkında çok övgü duymuştum. Ben de bu kitapla tanışmış oldum. Kitap çok kısa 59 sayfacık. Ayrıca içinde resimler de var. :)

      Sil
  2. Hiç Saramago okumadım ama Sineklerin Tanrısı çok zordu benim için, ikinci kez okumayı düşünemiyorum bile. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı bölümlerde sıkıldığımı itiraf ediyorum ama yukarıda da dediğim gibi finaldeki sonsöz bölümü kitabı daha anlaşılır ve anlamlı kılıyor. :)

      Sil
  3. Hiç Saramago okumadım, Sineklerin Tanrısı nı merak ediyordum. Yorumundan dolayı öncelik vereceğimi sanmıyorum ama :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saramago nun Körlük kitabı hakkında çok övgü duydum ama henüz okumadım. Sineklerin Tanrısı konusunda ise mutlaka okunmalı diyemeyeceğim. :)

      Sil
  4. Modern Klasikler’den okumayı severim. Size bu yolculukta iyi okumalar dilerim. :)
    Sineklerin Tanrısı’nı merakla okuduğumu hatırlıyorum. Bahsettiğin gibi yazar hikayede okura aynı zamanda karakterleri ve olay örgüsünü de sorgulatmayı fazlasıyla başarıyor.
    Geçtiğimiz günlerde kütüphanede Saramago kitaplarına gözüm ilişmişti fakat kitaplara elim gitmemişti. Sanırım okumak için uygun bir zaman değildi. Bu kitabı not alıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Saramago konusunda beklentim büyük. Özellikle Körlük kitabını merak ediyorum. :)

      Sil
    2. Körlük kitabını okumuştum. Aklımda kalan, konunun ve olay örgüsünün çok güzel işlenmiş olmasıydı. :) Serinin ikinci kitabı da Görmek idi sanırım. Ben de henüz onu okumadım.

      Sil
  5. bunu okumadım ama okurum. körlük ün filmi de güzel. saramago kolay dili olan yazarlardan değil :) murakami gibi biraz o da ağır sayılır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuduktan sonra filmine de göz atarım. Yazardan beklentim büyük. :)

      Sil
  6. Bir tek Körlüğü okudum sanırım. Aslında bir kitabını daha okumaya başlamıştım ama seri olduğunu anlayınca bırakmıştım. Tekrar tekrar okuyacağim yazarlardan kendisii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Körlüğü bu sene içinde okumayı düşünüyorum. Umarım ben de severim. :)

      Sil
    2. Tarzına bakarak söylüyorum ki kesinlikle seversin.. Hatta bende tekrar okuyacağım baya zaman geçti üstünden :)

      Sil
  7. Biz de eksik kalmasınlar mantığıyla başladık Modern Klasiklere. :) Sıralaması olan kitapları okumak bir parça daha kolay oluyor çünkü şimdi ne okusam diye telaşa kapılmaya gerek olmuyor. Teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
  8. Yazarın sadece bu kitabını okudum ben de. Farklı bir tarzı olsa da sevmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabında masalsı bir anlatımı var yazarın. Okuması eğlenceliydi. :)

      Sil
  9. Modern Klasikler serisini tamamlamak bir ara benim de hedefimdi. Ben satın almayı hedeflemiştim çünkü alırsam bir gün illaki okurum diyordum. Sonradan vazgeçtim çünkü kitap sayısı fazla geldi :-) Siz başarırsınız umarım.

    YanıtlaSil
  10. Evet sayıları çok fazla. Açıkçası her kitabı satın almayı düşünmüyorum. Bir şekilde okuduktan sonra beğenirsem alırım muhtemelen. :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...