21 Haziran 2023 Çarşamba

(BCP Haziran) Tiny World (Belgesel)



BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında iki yılı arkamızda bıraktık. Bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.) 
Haziran ayının teması Fransız Edebiyatı ve Doğaydı. Öncelikle bir kitap okudum. Yorumunu daha sonra paylaşacağım. Sonrasında ise bir kaç yıl önce izlediğim Tiny World belgeselini yeğenlerimle birlikte izlemek istedim. En küçüğü için birbirlerini yeme sahnelerinde müdahale ettim. Onun dışında pek ürkütücü sahneleri yok. Özellikle izlediğimiz hayvanların boyutlarını anlamaları için kalemle ellerine noktalar koydum. Mesela tavuskuşu örümceği mercimek tanesi kadarmış. Ellerine hemen mercimek tanesi kadar bir nokta çizdim. Bu hem algılamalarını kolaylaştırıyor hem de ekranda ne kadar büyük görünseler dahi aslında ne kadar küçük olduklarını ve korkulacak bir durum olmadığını anlamalarını sağlıyor. Bir de hayvanların hareketlerine komik seslendirmeler yaparsanız kahkahalar havada uçuşuyor. Misal, ağaç kovuğunda yavrusu uyuyan bir uçan sincap, papağanların gürültüsüne başını dışarı uzattığında 'Aaa biraz sessiz olun evde çocuk uyuyor' diye seslendirmek ya da yumurtalarını korumaya çalışan bir kırmızı kurbağa bir başkasıyla komik bir kavgaya tutuştuğunda 'dövüşmen guzuuumm' demek işi daha da eğlenceli kılıyor. 

Fil faresi, boyuna göre koşma hızı çitadan üç kat hızlıymış. Çok sevimli.
Tavuskuşu örümceği; mercimek tanesi kadar olan endamıyla yaptığı dansları biz de taklit ederek eğlendik.
Yakalı kertenkele, en çok güldüğümüz hayvan oldu. Ağzını açarak koşuşunu tekrar tekrar izleyip dilediğimiz gibi seslendirdik. (Annneee, abim bana vurdu ya da ay kız çekil yemeği ocakta unuttum... gibi)
İşte bu sevimli şey ise cüce ipek maymunu.

20 yorum:

  1. Keyifli bir yazı olmuş, yorumların gülümsetti. Hayvan belgesellerini sıkıcı bulduğum için pek izlemiyorum ama çocuklarla keyifli olabilir. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir göz at buna. Gerçekten eğlenceli. Ne kadar minik olduklarını öğrenince insan şaşırıyor. :) Beğenmene sevindim.

      Sil
  2. hihi teşekkürler, hayvan belgeseli en sevdiğim belgesel türü, bunu izliycem :)

    YanıtlaSil
  3. Belgesel izlemekten hiç keyif almam ama yazını okumak çok keyifliydi. :)

    YanıtlaSil
  4. Vakit bulursam bakmayı çok isterim bir ara. Keyifli bir tanıtım olmuş, teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka göz at. Sevimli hayvanların yaşam mücadelesini izlemek çok eğlenceliydi.

      Sil
  5. çocukken belgesel izlemeye bayılırdım şimdi de seviyorum tabi de vakit olmuyor. seslendirme yaparak ve ellerine nokta ile boyutlarını belirterek ilgilerini çekip korkmamalarını sağlamak iyi fikirmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar, hayvanların sıradanlığın dışında özelliklerini öğrendiklerinde hazine bulmuş gibi seviniyorlar. :)

      Sil
  6. Bu minnokların sevimliliğine ölüyorum. İnsanoğlunun ulaşamadığı topraklarda huzurla yaşamaya devam ederler umarım <3 Tavuskuşu örümceki beylerde ne yere bakan yürek yakan eli böğründe kalan bir modeldi öyle çok gülmüştüm emekleri boşa gidince :3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Di mi ya? Biz de çok güldük zavallıya. :)) Hepsi birbirinden sevimli ve ilginç. Kırmızı kurbağaların kavgası da çok komikti mesela. :)

      Sil
  7. Yaa çok şeker 😍 hayvanlar alemi belgeselleri izlemek tarzım değildir ama bunu izlemek istiyorum. Yalnız sizin ortam da eğlenceyi katlamış. Izlersen dövüşmen guzuuum demeden edemeyeceğim. O kertenkele çok iyi ya ahaha. Müthiş!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belgesel de hayvanlar da çok sevimli. Seveceğine eminim. Çok minik ve sevimli hayvanlar. :)

      Sil
  8. Selaam Okurix uzun zaman olduu :) Burada olmayı ve yazılarını okumayı özlemişiim :) Yazını okurken fark ettim ki belgesel izlemeyeli uzun zaman olmuş. Bu belgeseli izlemek istiyorum. Ancak izlerken sizin kadar eğlenir miyim bundan emin değilim :) Yeğenlerin çok şanslı sana sahip oldukları için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçtiğimiz aylarda seni ortalıklarda görmediğimi fark edip bloğuna uğramıştım ve bir süredir yazmadığını fark ettim. Geri dönmen güzel ve iltifatın için teşekkür ederim. :)))

      Sil
  9. Eşim sürekli doğa belgeseli seyreder o sırada ara ara gözüm takılıyor, genel olarak seviyorum (Mirketleri çok sevimli buluyorum) sadece yılanlar ve böcekler olduğunda bakamıyorum. Çok hoş bir yazı olmuş elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mirketler gerçekten çok sevimli. Özellikle o meraklı teyze tavırları çok sempatik. Teşekkürler. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...