30 Haziran 2023 Cuma

(BCP Haziran) Dünyanın Merkezine Seyahat - Jules Verne (Kitap Tanıtım ve Yorum)

 

Öncelikle herkese hayırlı bayramlar!
BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında iki yılı arkamızda bıraktık. Bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.)  Haziran ayının teması Fransız Edebiyatı ve Doğaydı. Öncelikle hazır Mayıs ayında Amin Maalouf okumuşken bir tane daha okusam mı, diye düşündüm ama biraz ara vermeye karar verdim. Tiny World belgeselini izledim (tık tık). Sonunda Jules Verne nin Dünyanın Merkezine Seyahat kitabını okudum. Kitaptan uyarlanan filmi defalarca izlediğim için kitaba beklentiyle başladım.

1863 te Axel in amcası, büyük bir kitap düşkünü olan, pek çok yabancı dil bilen, jeolog ve maden bilimci profesör Lidenbrock evine elinde eski bir kitapla dönüyor; Norveçli prenslerin tarih günceleri. Profesör, kitapta buldukları bir şifreyi çözmeyi takıntı haline getirdiğinde Axel, amcasının çözmek için yemeden içmeden kesildiği şifreyi kendisi çözüyor. Ama amcasının nasıl bir çılgın olduğunu bildiği için söylemiyor amcasına. Çünkü şifrede dünyanın merkezine giden kapının yeri anlatılıyor. 

''Temmuz ayının ilk günleri gelmeden önce,

Scartaris'in gölgesinin değdiği Sneffels

Yokulu'ndaki kraterden içeriye gir, cesur yolcu

Böylece Dünya'nın merkezine ulaşacaksın.

Ben bunu yaptım. Arne Saknussemm.''

Sonunda amcasının bu haline dayanamıyor ve itiraf ediyor. Tam da düşündüğü gibi amcası en kısa zamanda yolculuk hazırlıklarına başlıyor. Ve Alex i de yanında götürmek niyetinde ama Alex in bu çılgın maceraya gitmeye niyeti yok. Alex in gitmek istememesinin sebebi yalnızca yolculuğun tehlikeli olması değil. Sevdiği kızı ardında bırakmak istemiyor. Ama kızın kendisini ve bu yolculuğu desteklemesiyle el pençe yola düşüyor. Önce tren yolculuğu, sonra gemi yolculuğu derken; menzile ulaşmak öyle pek kolay olmuyor. Son gemi yolculuğundan sonra İzlanda ya varıyorlar. Burada vali tarafından hoş karşılanıyorlar. Gelme sebeplerini kimse bilmiyor. İzlanda toprak ve taşlarını inceleyeceklerini düşünüyorlar. Buldukları rehber, Hans onlara yolculukları sırasında eşlik edecek.

Açıkçası Alex in bu isteksiz tavrı bir süre hevesimi kaçırdı. 165e kadar volkanın girişine ancak ulaşabildiler. Kitaptan uyarlanan film her ne kadar farklı olsa da, önce filmi izlediğim için sürekli bir an önce dünyanın merkezine ulaşmalarını bekledim. Bu nedenle biraz sabırsız hissettim. Yine de akıcı ve güzel bir kitaptı. Uzun süredir okumak istiyordum . Yeğenim için de sadeleştirilmiş olanını almıştım. Birlikte okuduk. Hatta o, yazarın diğer bir kitabı olan Denizler Altında Yirmi Bin Fersah kitabına başladı hemen. :)


16 yorum:

  1. Yazarı ben de ne zamandır okumak istiyorum, bir fırsat olmadı. Çocukken sanki kısaltılmış bazı kitaplarını okumuştum ama hangileriydi anımsayamadım. :) Filmini izlediğim için sanırım bu kitabını seçmem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi günümüze uyarlanmış hali. Orijinali 1800lerin ortalarında geçiyor. Filmini ben de çok seviyorum. :)

      Sil
  2. Çocukluğumuzun o ince kitaplarından... Muhteşem bir yorum olmuş. Herkese tekrardan iyi bayramlar dilerim. 😇

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben daha önce okumamıştım. Teşekkürler. :)

      Sil
  3. bu yazar çok önemli tabiii bu kitabı da güzel bir de stevenson var böyle iyi yazar :) benziyorlar birbirlerine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stevenson ın Define Adasını biliyorum sadece. Diğer kitaplarına da göz atarım. :)

      Sil
  4. filmine bayılıyorum kısaltılmış bir çocuk versiyonunu da okuduğumu hatırlıyorum ama orijinalini okumadım. büyüleyici bir hayal gücü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yazıldığı yıla bakıldığında hayal gücü insanı büyülüyor. :)

      Sil
  5. Şu BCP çok güzel bir olay. Ben de katılsam iyi olacak sanki ama önce tembelliğimi üstümden atmam lâzım sanki. :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle insanı tembellikten kurtarıyor. 😄

      Sil
  6. Seksen Günde Devr-i Alem kitabını okumuştum. Yazar bilimle edebiyatı çok güzel harmanlayıp sunmuş bize. Filmini ben de çok seviyorum o yüzden kitabı okumam ama epey farklılık varmış demek ki. Ilginç. Teşekkürler 💮

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bilim ve edebiyatı çok güzel dengelemiş. Özellikle yazıldığı yıla göre. :)

      Sil
  7. Biz de çocuklarla bu kitabi çok eģlenerek okumuştuk hatta çocuklarla filmine de baktik ki cocuklar icin filmine bakmak daha eglenceliydi. Yeni nesil görseli daha çok seviyor.
    Bu arada ben daha bcp mayıs içeriğini bugun yazabildim. Haziran içeriği de umarım yakında gelir 🥺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sonrasında biz de filmi izledik. Dediğin gibi görseller daha çok ilgilerini çekiyor çocukların.
      Linki ekledim yıl sonu raporuna. :)

      Sil
  8. Jules Verne çocukluğumun bitanesi, aslında aklıma gelmişken bende oğlum için alsam da saklasam bunları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar için sadeleştirilmiş versiyonları da var. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...