21 Haziran 2021 Pazartesi

Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin (Malezya Dizisi)

Sevgili deeptone un tavsiyesiyle bu sıralar Malezya dizilerine sardım. Zaten altyazısı olan toplam yirmi dizi ancak var. Bir kaç tane izledim ama en sevdiğim bu dizi oldu şimdilik. Diğerlerinden başka bir yazıda bahsedeceğim.

(28 Bölüm)

Küçük yaşta yetim kalan kızımız Hani, iki oğlu olan annesinin arkadaşı tarafından büyütülüyor. Yetişkin oldukları zaman ailenin küçük oğlu Nizam ile nişanlanıyor kızımız. Nişanlısı üç yıl yurtdışına eğitim için giderken birbirlerini bekleyeceklerine söz veriyorlar. Üç yılın ardından düğün hazırlıkları yapılıyor, akrabalar davet ediliyor. Gelin görün ki, düğün için beklenen damat düğünden bir gün önce arayıp beş aydır başkasıyla evli olduğunu ve düğünü iptal etmek istediğini söylüyor ailesine.

(Nizam solda, Mizan sağda)
 Bunu duyan kızımız yıkılıyor. Aile ise bu durumun kendilerini ne kadar zor duruma sokacağını düşünürken büyük oğullarından kızımızla evlenmesini istiyorlar. Daha önce bir evlilik yapıp, karısının kendisini aldatması sonucu boşanan ve kadınlara güvenmeyen Mizan istemiyor bu evliliği. Ama kızımız yanında büyüdüğü aileyi çok sevdiği ve düğünün iptali sonrası yaşayacakları stresin sağlık sorunlarını tetikleyeceği korkusuyla Mizan'a ''ailen için evlenelim, hiçbir şeyine karışmayacağım'' diyor. Böylece mecburi bir evlilik yapıyorlar. Düğünün ardından hamile eşiyle eve dönen Nizam durumu iyice zorlaştırıyor.

Sonrasında Hani nin Mizan ile şehre dönmesi, Mizan ın isteği ile evde görünmez olması, evi çekip çevirmesi, yardımseverliği, tanıştığı insanlar ile iletişimizi izliyoruz. Bir yandan ise Nizam ın karısı hakkındaki gerçekler ortaya çıkıyor ve pişmanlık ile birlikte kaybettiklerinin peşine düşüyor.

Hani yi çok sevdim. Nizam a karşı tavırlarında daha sert olmasını istedim. Sonradan fazlasıyla ağzının payını verdi de rahatladım biraz. Bunun dışında hazır cevap oluşu, esprileriyle, Mizan için yaptıklarıyla kalbimi kazandı kızımız. 

(Hani ve eşi Mizan)

Nizam ise açık ve net midemi bulandırdı resmen. İnsanların canları istediği gibi seçimler yapıp, başkalarını incittikten sonra işlerine gelmeyen bir durumla karşılaşınca hiçbir şey olmamış gibi davranmaları en koyu bencillikten başka bir şey değil. Nizam ın bu takıntısı sebebiyle psikolojik destek aldığını görmek isterdim dizide.  Dizinin bazı bölümleri çok boştu, neredeyse hiçbir şey olmadan geçti. Onun dışında ben diziyi sevdim.


6 yorum:

  1. Deep'in önerilerini seviyorum seninde yorumunu okuduktan sonra hemen aldım listeme konusunu da sevdim :) Ve daha izlemeden Nizam'a gıcık oldum biraz da izleyince gıcık olurum artık :) Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken bol bol sayabilirsin Nizam a. 😂 İnşallah beğenirsin.

      Sil
  2. Bu diziyi Türkiye'ye uyarlarlar. Tam bizim izleyici kitlemize göre bir dizi :-)

    YanıtlaSil
  3. oleeey ne kadar mutlu oldum yaaa bunu görünceğğğ :) iyi diziydi tabii. ya ben bu malezya dizilerini çok yakın buldum kendime :) bak şimdilik yaklaşık ne bileyim en az on dizi izledim. izlersen daha, oyunculara alışcan, şimdi yine bu oğlanın başka dizisini izliyorum. bütün izlediğim malezya dizilerini sevdim, bazılarını ise daha çok sevdim, rindu awak, suri hati mr pilot gibi :) izleyeceğim dört beş dizi kaldı, bitirince pakistan maratonuna başlıycam, onlardan da beş tane filan izledimdi, endonezya pek yok ama izlicem bulduklarımı :) selamün aleykum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aleyküm selam. Ben altı tane izledim. Pek çok ülkeye göre daha temiz diziler. Ben de sevdim. Şuan biraz ara verdim. Fringe i tekrar izliyorum. Ama bir kaç güne kadar geri dönerim Malezya dizilerine. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...