29 Kasım 2022 Salı

(BCP Kasım) Weak Hero Class (Dizi Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.) Kasım ayının teması Okul/Öğretmendi. Bu ay için aslında 18 Again dizisine başlamıştım. İlk bölümünü beğendim. Ama instagramda Weak Hero Class dizisinin videolarına rastlayınca izlemeye karar verdim. Dizi zaten çok taze. Yayınlanalı bir hafta olmadı sanırım. Gelelim dizimize;

Dikkat; bu dizi herkese göre değil. Vahşi olduğu kadar dramatik bir dizi ile geldim. Konumuz zorbalığın tavan yaptığı bir lisede geçiyor. Aynı sınıftaki üç karakterimiz var ve bunlar bir şekilde bir araya gelip bu zorbalığa dur demek için ayağa kalkıyorlar. 

İlk karakterimiz Yeon Shi Eun (Park Ji-Hoon). Dışarıdan pasif ve antisosyal görünen ama akademik anlamda tam bir deha olan oğlumuz. Dizinin ilk 6 dakikasını izlemek oğlumuzun sakin tabiatının altında yatan vahşiliği görmeye yetiyor. Sınıftaki zorbalar onunla uğraşmaya başladığında aslında onunda göründüğü kadar pasif olmadığını görüyoruz. Zekasını kullanarak rakiplerini hem fiziken hem psikolojik olarak rahatlıkla ezebiliyor. Oyunculuğu ile beni ikna etmeyi başardı. Kendisini Produce 101 ün ikinci sezonunda finale kalıp Wanna One grubu ile çıkış yaptığında tanımıştım. Çok sevimli bir yüzü var. Tam olarak romantik dizilere yakışır bir aurası olduğunu düşünürken böyle bir dizide rastlayınca şaşırdım. Ama dediğim gibi beğendim bu rolünü de.

İkinci karakterimiz; Ahn Su Ho. Bela çıkarmayı ve diğer insanları rahatsız etmeyi sevmese de kavgadan kaçan biri değil. Dövüş yetenekleri küçümsenmemeli. (İlk bölümdeki beyzbolcularla olan kavgasını tekrar tekrar izledim.) Çok iyi bir sporcu olabilecek kadar atletik olan oğlumuzun okula gelme sebebi büyükannesine söz vermiş olması. Okul dışında sürekli olarak farklı part-time işlerde çalışıyor.

Son karakterimiz okula yeni transfer olan Ah Beom Seok. Önceki okulunda uğradığı zorbalık sebebiyle bu okula gelmiş. İkilimizin zorbalığa karşı başlattığı savaşta yanlarında duruyor. Onunda ailevi sıkıntıları var. İzledikçe içim acıdı resmen. Yaşadıklarını görünce bir yerlere ait olma çabasını bir raddeye kadar anlayabiliyorum. Ama geçilmemesi gereken sınırı görmezden gelmesi hafife alınmamalı.

Kimseyle konuşmayan sadece derslerine odaklanan Yeon Shi Eun in, kendisine zorbalık yapanlara, vahşice karşılık vermesi herkesi şaşırtıyor. Ama bu zorbaları durdurmuyor. Zengin zorba dışarıdan adam tutup intikamını almanın peşine düşsün, bizim üçlü bu sebeple bir araya geliyor. Üçüncü bölümle birlikte olaylar okul sınırlarının dışına taşıyor. İşin içine kumar siteleri, dolandırıcılar, tefeciler giriyor. İyiler kötülerle, kötüler iyilerle dolaşmaya başlayınca olaylar beklenmedik bir yola giriyor. Ben diziyi de oyunculukları da çok beğendim. Özellikle Park Ji-Hoon un son bölümde okul koridorunda camları aşağı indirdiği sahne yüreğime oturdu resmen. Dizi baştan sona vahşet koksa da bana kalırsa psikolojik tarafı da hatırı sayılır bir biçimde ağır basıyor. Her karakterin yaşadığı sorunlar, çevrelerine ördükleri duvarlar, kabul görme arzusu ve zorbalığın hafife alınmaması gerektiği gibi gözden kaçırılmaması gereken durumların altı güzel çizilmiş. İkinci sezonu çekilirse çok sevinirim.


14 yorum:

  1. Aaa Park Jihoon <3 Ben de onu Wanna One'dan tanıyorum, çok tatlıydı orada. Burada tabii dizinin konusuna bakınca çok daha farklı bir Jihoon görüyoruz gibi duruyor.

    Senin söylediğin gibi izlemesi zor bir diziymiş, bu sebepten izleyeceğimi zannetmiyorum. Ama Güney Kore'nin ciddi bir probleminin aynı ciddiyetle anlatılması önemli bence. Paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izlemesi zor bir dizi. Herkese hitap etmeyebilir. Bazı dövüş sahnelerini izlerken benim de canım acıdı resmen. Kore de durum vahim olsa da ülkemizde de hafife alınmayacak kadar ciddi bir durum.

      Sil
  2. Kore dizi-film sektöründe izlediğim kadarıyla akran zorbalığı ülkede ciddiye alınacak oranda yüksek ne yazık ki. Bu diziden haberim yoktu. Zaten yeni de bir diziymiş. Aklımda bulunsun, teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef dediğin gibi. Ülkemizde de günden güne bu durum yaygınlaşıyor. :(

      Sil
  3. Koreliler bu konuyu gündeme getirdikçe, bizim ülkemizde de böyle birşey yaşanıyor mu diye sorguluyorum hep.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmen arkadaşlarımdan ve takip ettiğim çocuk gelişimi sayfalarından duyduğum kadarıyla bu durum her geçen gün artıyor ülkemizde maalesef ki. :(

      Sil
  4. hımmm konuyu merak ettim, big mouth izliycem bunu da alayım listeye bi bakayım saool :) yazdım ben de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler şimdiden. Big mouth u ben de merak ediyorum. Bakacağım hemen yazına. :)

      Sil
  5. Güncel bir diziyi izlemen ne hoş. Okullardaki zorbalık konusu son dönemde çok yaygın. Konuşulması, dikkat çekilmesi gereken bir konu ama film ve diziler zorbalığı eleştirirken özendirebiliyor. Bunun ayrımını iyi yapmak lazım. Zorba rollerdeki oyunculara hayran olup onlar gibi davranmak isteyecek çok genç var ne yazık ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru bir konuya parmak bastın. Kötü çocuk imajının sevdirilmesi ve zorbaların havalı gösterilmesi konusunda drama dünyasının payı büyük maalesef. :(

      Sil
  6. Artık pek lise konulu diziler tercih etmesem de diziden haberdar olmak yine güzel, teşekkürler :) Okuldaki zorbalık temalı çok fazla Kore dizisi var. Türkiye'de de yaygınlaşmaya başladı sanki... Umarım okullarda değil sadece dizilerde tutuyordur bu tür zorbalıklar, 'bad boy'lar falan .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki ülkemizde de küçümsenmeyecek kadar arttı bu durum. :)

      Sil
  7. Konusu sayesinde ilgimi çekti ama yakın zamanda izleyebileceğimi sanmıyorum. Kalemine sağlık, duymadığım bir diziyi duydum :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...