13 Mayıs 2022 Cuma

Dragon School: First Flight - Sarah K. L. Wilson (Kitap Tanıtım ve Yorum)

 

Sonunda uzun bir aradan sonra kitap yorumu ile geldim.
Genç kızımız Amel Leafbrought, Ejderha Binici-Sürücüsü olabilmek için şu anda Ejderha Okulunun yüksek bir kulesinin tepesinde sıranın kendisine gelmesini bekliyor. Ejderhasını en son sen seçeceksen,  beklemek bütün cesaretinizi kısa zamanda eritebilecek güce sahip. Bu dünyada ejderhanın rengine göre meslekler var. Altın rengi ejderha politika, beyaz şifa, kırmızı ejderha savaş demek. Seçeceğin ejderha gelecekteki mesleğini belirliyor.
Kızımız ismi okunduğunda kulenin kenarına yaklaşırken bacakları titrese de kaçmıyor. Hangi rengi seçeceğini düşündüğü bir kaç saniye içerisinde kafasının içinde duyduğu ses onu korkutuyor.
 "Bugün bir ejderha seçmeyeceksin"
Bu sesin bir ejderhadan geliyor olduğunu anlaması uzun sürmüyor tabi. Bir ejderhayla konuşuyor olması, buradan bir ejderha seçmeden dönmek kadar ürkütücü bir durum.
"Bugün ejderhanı seçmeyeceksin. Çünkü ejderhan seni seçiyor" Kızımız bu duruma şaşırsa da çok nadir bulunan mor bir ejderha ile konuştuğunu anlayınca bir parça sakinleşiyor. Çünkü eğer ejderhasını seçemez, onunla bağ kuramaz ya da okulu tamamlayamazsa ya hizmetçi olacak ya da ekonomik olarak çok sıkıntı çeken ailesinin yanına dönmek zorunda kalacak.
Çok nadir bulunan mor bir ejderhayı seçtiği için etraftan itiraz sesleri yükselse de -bu seslerin kendisine saygı duymayan, ciddiye almayan insanlardan geldiğini biliyor- kızımız mor olanı kabul ediyor. Mor ejderhamızın adı Raolcan. Kızımız için asıl zorluk şimdi başlıyor. Küçük yaşta aldığı yaranın etkisini hala hissetse de bunun kendisini durdurmasına izin vermiyor. Dragon Binicileri adayı olarak bulunduğu sınıfta herkes kızımızın bu okul için gereken vasıflara sahip olmadığını düşünüyor. Muhtemelen ilk derste öleceğini söylüyorlar. 
Vahşi ejderhalar yakalanıp bir parça eğitildikten sonra Ejderha Okulu öğrencileri ile eşleşiyorlar. Haliyle tehlikeliler. İlk dersleri ise ejderhalarının bakımını yapmak ve kaldıkları yeri temizlemek. Kızımız onu seçen mor ejderha Raolcan ile zihinden konuşabiliyorken diğerlerinin durumu farklı. Ejderhası ile bağlanma günü yaklaştıkça aslında ejderhaların ne kadar tehlikeli olduğunu ve eğitiminin ölümcül sonuçlar doğurabileceğini bir kez daha fark ediyor. Merkezden gelen ani karar bütün öğrencilerin geleceğini tehdit ediyor ve geleceklerini korumak için çok az zamanları var.

Kitabı da kızımız ve ejderhasının arasındaki bağı da sevdim. 
Bu yıl daha fazla İngilizce kitap okuma kararı almıştım. Şöyle çok ağır bir kurguya sahip olmayan Dragon School serisini bulunca hemen başladım. Başta günde bir kaç sayfa okuyordum ama hikaye ortaya çıkmaya başlayınca bir günde 30-40 sayfa okur oldum. Kitabın İngilizce olması ve benim bütün o meşguliyet arasında bu kadar okumuş olmam göz önünde bulundurulsun lütfen. :) Kitap zaten 102 sayfa. Dili de çok ağır değil. Kurgunun da epik fantastik olmaması işleri kolaylaştırıyor. Seri 20 kitap. Şöyle bir araştırdım da ne çok ejderha temalı kitap varmış. Türkçeye çevrilmiş olan bir kaç tane var sanırım. Ben bulabildiklerimi aşağıda listeledim. Sizin aklınıza gelen var mı?
Ejderha Kalpli Kız

Eragon (Miras Serisi) İlk filmini izlemiştim güzeldi.

Ateşten Kanatlar (Yakında okumayı düşünüyorum)

James A. Owen

Ejderha Bakıcısı. İlk kitabı var elimde.
Gökyüzü Efsaneleri kapakları güzel

Ejderha Elfleri

Ejderha Mızrağı Serisi (Ejderhalarla ilgili olduğundan emin değilim)

13 yorum:

  1. Ejderha konusunu severim ama epik fantastikte. :)) Kız o cümleyi duyduğu anda bunu kesin ejderha söyledi dedim ve devamında gelecek cümleyi de bildim. :) Bazı yönlerden biraz klişe duruyor ama keyifli vakit geçirmek için okunabilir sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın konu klişe. Türkçe okuyacak olsam belki sıkılırdım ama ingilizce okurken daha maceralı oluyor. :)

      Sil
  2. Miras ve Ejderha Mırzağı Serisini okumuştum. G.A.Aiken galiba yanlış yazmadıysam onun da bir Ejderha Serisi var yukarıda göremedim. :)
    Bu yazdığın kitap da tatlışmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eragon u kitap serisi olduğunu bilmeden ölceleri izlemiştim. Güzeldi. Devamı gelir diye de beklemiştim ama ses yok. :) Bahsettiğin seriye rastladım ama ana tema ejderhalar mı emin değilim. :D

      Sil
  3. Şimdi ben de fark ettim baya ejderhalı kitap varmış içlerinden sadece Çikolata Kalpli Ejderha okumuştum tavsiye ederim kitapta bol bol sıcak çikolata yapıyorlardı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çikolata Kalpli Ejderha ve Ejderha Kalpli Kız kitaplarını geçen sene almıştım sanırım. Henüz okumadım ama beklentim büyük. :)

      Sil
  4. Beğenmene sevindim. Benim de hoşuma gitti resim.
    Kitabın konusu kesinlikle klişe ama kitabı ingilizce okumuş olmak işin daha eğlenceli olmasını sağladı. :) Ejderha Dövmeli Kız fantastik türünde değil sanırım. Ejder serisini sen söyleyince hatırladım. :)

    YanıtlaSil
  5. Çok benim tarzım değil ama değişiklik her zaman iyidir. Yorumlama için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl yorumunuz için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. hımmm yani eğlenceli ama de miiii :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...