28 Mart 2022 Pazartesi

Sell Your Haunted House (Dizi Tanıtım ve Yorum)

Uyarı; Aşağıdaki giflerden bir kaç tanesi ürkütücü olabilir.

Bir emlak ofisi düşünün. Ama sıradan biri değil. Tamamlayamadıkları bir amaç, öfke, korku, koruma gibi sebeplerle ortalıkta dolaşan huzursuz ruhların, yaşayanları huzursuz ettiği mekanları arındırıp piyasa fiyatına satmanızı sağlayacak bir emlak ofisi. Başrol kızımız on yıldır bu işi aynı dükkanda yapmaya devam ediyor. Üst katında yaşadığı bu evi satın almak isteyenler olsa da satmamasının başlıca sebebi annesinin ruhunun bu evde yaşıyor oluşu. Annesini de huzura erdirmeye çalışsa da bir türlü başaramıyor. Çünkü bu iş tek kişilik bir gösteri değil. Kızımız medyumluk yeteneği bulunan birilerini işe alıyor, arındırma seansı sırasında ruh bu medyumun içine giriyor ve kızımız bu sayede ruhtan kurtulabiliyor. Annesini içine alabilecek güçte bir medyum bulamadığı için terzi kendi söküğünü dikemiyor. 

Oğlumuz ise bir arkadaşı ile sahte hayalet hikayeleri uydurup, onlardan kurtulduklarını iddia ederek insanları kandıran bir dolandırıcı. İkilinin yolları bir şekilde kesişiyor ve kızımız oğlumuzun güçlü bir medyum olduğunu keşfediyor. Bazı sebeplerle birlikte çalışmaya başlayan ikilimizin geçmişleri de birbirine bağlı. Kızımızın annesinin ölümü sebebiyle kendini suçluyor oluşu, oğlumuzun bu tür şeylere inanmazken hayatındaki en acı olayların sebebini öğrenmenin verdiği şaşkınlık ve korku ile ikili sonunda bir ritim tutturuyorlar. İşin acı tarafı ortadan kaldırdıkları ruhların ölmeden önceki anılarından bir kısmını ve acılarını görmeleri. Komik tarafı ise ruhun huylarını da bir süre üzerlerinde taşımaları. Oğlumuz bu durumdan payını alıyor; kah duygusal birine dönüşüp her şeye ağlıyor, kah elinden toz bezi düşmeyen yaşlı bir teyze gibi ortalıklarda dolanıyor.

Kızımız Jang Na-ra tarihi dizilerden tanıdık geliyor. Bu rolde gayet iyiydi. Oğlumuz Yong Hwa ise 12-13 senelik CNblue (pop-rock) band grubunun lideri olarak tanıyorum. You're Beautiful ve Heartstrings dizilerinde oynamıştı. Bu rolde de sevdim. Ruhlar sebebiyle sürekli karakterinin değişmesi komikti. Final bölümünde kızımızın annesiyle vedalaştığı bölüm hüzünlü ve güzeldi. Hayalet sahnelerini de beğendim ben. Ufak tefek mantık hataları olsa da beğendim ben.

11 yorum:

  1. Dizi hem ürkütücü hem komik. Kore yapımlarının en büyük artısı bu bence. Korku da olsa dram da olsa arada insanı güldürmeyi ihmal etmiyor. :)

    YanıtlaSil
  2. Komik ve ilgi çekici görünüyor. İzleyim bunu ben. :)

    YanıtlaSil
  3. Başrol kızı da erkeği de seviyorum ama izlememiştim. Konu ilginçmiş.

    YanıtlaSil
  4. Başroldekiler çok tanıdık geldi, kızı çıkaramadım ama CNblue deyince diğerini hatırlar gibi oldum. Hafif absürt sahneleriyle çok eğlendirecek bir diziye benziyor, konusu da ilgi çekici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Na-ra yı tarihi dizilerde görmüştüm ben. Dizi hem gerilim dolu hem de komik. :)

      Sil
  5. amanın yong hwa mıı konu da ilginçmiş biraz da komikli gibi bunu da izlemem lazııım nasıl yetişicem hepsine bakalım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerilim ve komedi bir arada. Görsellerini beğendim ben dizinin. Keyifli seyirler. :)

      Sil
  6. çok sevceğim bişey buuuu saol, bunu öne alayım listede :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli seyirler o vakit. Umarım seversin. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...