24 Mart 2022 Perşembe

(BCP - Mart) Doctor Prisoner (Dizi Tanıtım ve Yorum)


BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.)

Mart ayının teması 14 Mart Tıp Bayramı sebebiyle Tıptı. Bu sebeple listemdeki dizilerden birini izlemeye karar verdim. Bir de Tess Gerritson dan bir kitap okurum diye düşündüm. Yetişirse onu da ekleyeceğim.

16 Bölüm

Daha ilk bölümüyle beni etkilemeyi başardı. Dizi; tutuklu olarak hapishanede bulunan, kendisi gibi güçlü tanıdıkları olan bir kadının hastalık bahanesiyle hapisten çıkıp hastaneye yatmaya çalışmasıyla başlıyor. Ne kadar uğraşırsa uğraşsın bunu başaramıyor. Ta ki zeki ve kurnaz doktorumuz ona sağlam bir neden ve ihtiyacı olan semptomları sağlayacak maddeleri söyleyene kadar. Suçlu kadından istediği tek şey ise, yakında hapse girecek olan biriyle görüşebilmek için belirli bir hapishanenin sağlık bölümünde görevlendirilmesini sağlaması. Nedenini ise kısa zaman sonra öğreniyoruz. 

Aslında üç yıl öncesine kadar güçlü ve başarılı olan doktorumuz çalıştığı hastanede imkanı olmayanları tedavi edip gerekirse parasını kendi cebinden verecek kadar naif ve güzel bir kişiliğe sahipmiş. Lakin hastane yönetiminin istediği ve baskı yaptığı bir imzayı atmayı istemeyerek kabul etmek zorunda olmasıyla başlayan olaylar silsilesi doktorumuzu karanlığa doğru çekmeye başlar. Hastanenin hatırı sayılır destekçilerinden olan zengin birinin şımarık oğlu, trafikte bir canavara dönüşüp zincirleme kazaya sebep olur ve kendisinin burnu bile kanamaz. Kaza sırasında doktorumuzun eski hastalarından olan engelli hamile bir kadın ve eşi çok kötü yaralanır. Doktorumuz hamile kazazedeyi ameliyat ederken odaya dalıp ortalığı karıştıran kişi trafik kazasına sebep olan şımarık veletten başkası değildir. Ameliyattaki hastasını kaybetmesi yetmezmiş gibi bir de hastane ve şımarık veledin birlik olup doktorumuzu işinden etmesi bardağı taşıran son nokta olur.

Üç yıl sonra hapishaneden çıkmasına yardım ettiği kadından istediği şey, işte bu veledin hapishane hayatını cehenneme çevirmek için üç yıl önce haksız yere kendisinin de yattığı ve onun gideceği hapishanede görevlendirilmek. Amacının o kadar yüzeysel olmadığını ilerleyen bölümlerde görüyoruz.

İstediğini alır lakin hapishanenin tedavi bölümünün başına geçmek öyle asfalt yolda yürümek kadar kolay olmayacaktır. Ulaşmak istediği şımarık veledin aile ve yönetim kavgası, hapishane ve hastane arasındaki usulsüzlükler onun için işleri karıştıracaktır. Bu çetrefilli yolda hapishanedeki zengin ve güçlü mahkumları kendi safına çekip, intikam planını devreye sokmak için ellerini kirletmekten çekinmeyecek. Yine de birilerinin yardımına ihtiyacı var. Ortadan kaybolan bir mahkumun izini sürmeye çalışan biri ona yardım edecek. Ve elinde güçlü birilerini rahatsız edecek belgeler bulunan o mahkumu arayanlar yalnızca bizimkiler değil. 

Karşılıklı hamleler ve oynanan oyunlar çok iyiydi. Çok beğendim. Tarafların ellerindeki fırsatları akıllıca kullanmaları, sağlam blöfleri, zeki hamleleri ile yorucu olsa da sevdim. Ne zaman 'şimdi oyunu kaybetti' desem, aslında bunun da oyunun bir parçası olduğu ortaya çıkıyor ve beni şaşırtıyordu. Oyuncularda çok iyiydi. Gömlek değiştirir gibi taraf değiştiren insanları görünce insan kendini şöyle bir silkip, insanlara güvenme konusunda daha tedbirli olmaya karar veriyor. Karakterlerin planları ve hamleleri zeki insanların ne denli tehlikeli olabileceklerini gözler önüne seriyor. Şöyle zeki planlanmış bir savaş izlemek istiyorsanız mutlaka göz atın derim.

22 yorum:

  1. Ayyy çok heyecan yaptım. Bu başrol adama zaten bayılıyorum.
    Merak ettim izliycem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım benim kadar beğenirsiniz. Keyifli seyirler :)

      Sil
  2. İlgi çekici görünüyor. Konuyu sevdim, merak uyandırıcı. Fırsat olursa bakmaya çalışırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son zamanlarda izlediğim ve beni zeka oyunlarıyla şaşırtan en iyi diziydi. Keyifli seyirler. :)

      Sil
  3. Bu ayın teması vesilesiyle 2-3 hastane dizisi yorumu okudum, aralarında konusuyla en çok ilgimi çeken bu oldu. Hastane içindeki usulsüzlüklere değinilmesi olsun akıl oyunlarına başvurulması olsun, bu dizinin farklı bir havası olduğu kesin. Çok merak ettim sahiden, dizi izlemeye vaktim olsa başlardım hemen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Rakiplerin ikisi de zeki olunca seyretmek zevkli oluyor. Usulsüzlükler hastane ve hapishane arasinda danışıklı dövüş şeklinde. Hapisten hasta bahanesiyle çıkarmak istedikleri kişileri kılıfına uyduruyorlar. Tabi ufak(!) bir meblağ karşılığında. :)

      Sil
  4. Hastane ve hapishane konseptini tek dizide yapmışlar. Bu dizi tutar. Hatta ilerleyen yıllarda Türk versiyonunu da çekerler belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin kurgusunu çok beğendim. Ülkemizde hasta mahkumların sürelerini hastanede geçirmelerine izin veriliyor mu bilemiyorum. Ama uygun bir düzeltmeyle belki uyarlanabilir. :)

      Sil
  5. ooooo çok iyi konuymuş, izlerim tabisi, sweet home yanına bunu da ekleyeyim barik :) tess de doğru tabi, tıp var onun gerilimlerinde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşaallah izlerken benim kadar beğenirsin. Keyifli seyirler. Tess i yetiştiremeyebilirim. Jules Verne den bir kitap okuyacağım. :)

      Sil
  6. Gülüşünü çok sevdiğim bir adamın son dönem başarılı işlerinde genellikle karanlık atmosfer olmasına sinir olsam da oynadığı dizileri izlemekten alamıyorum kendimi, tavsiye için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tipi ve oyunculuğu karanlık ve kurnaz karakterler için uygun. Açıkçası dramatik bir aşk hikayesinde oynadığını hayal edemiyorum. :) Sanırım Can You Hear My Heart dizisinden hatırlıyorum bölük pörçük. Karanlık roller daha çok yakışıyor. :)

      Sil
  7. uf okurken desu noto gibi akıl oyunları dönüyor gibi hissettim kesin izlerim severim öyle kurguları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Akıl oyunlarını ben de seviyorum her ne kadar yorucu olsa da değiyor. Keyifli seyirler. :)

      Sil
  8. Konu çok sağlam, okurken bile bayıldım. İzlemek lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten çok iyiydi. Mutlaka bakıver. :)

      Sil
  9. Doctor Prisoner'ı bayadır görüyorum ama hiç ilgimi çekmemişti. Yorumunu okuyunca, bayaa kafam karışmış olsa da haha, merak ettim. İnş listeme alacağım, böyle ince ince sistem eleştirisi olan, adaletsizlikleri eleştiren dizileri seviyorum. Eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizi güzel. Akıl oyunları felan çok iyiydi. Konuyu biraz karışık anlatmış olabilirim. Zaten kurgu biraz yoğun. :)

      Sil
    2. okuriiiix, minihanok a sölesenee onun bloguna gidip, okuyom ama yorum yapamıyom onun bloguna, wordpress yaa, geçen sene de yapamıyodum, unutmuştur belki diye deyim deyip :)

      Sil
    3. Bir hatırlatayım ben. :)

      Sil
  10. Doktor John ile arasında kalığım dizi. Yanlış tercih yaptığımdan emin oldum :D Ellerine sağlık güzel tanıtım olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten güzel bir diziydi. Bir ara mutlaka bak bu diziye. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...