18 Mart 2022 Cuma

Deniz Duası - Khaled Hosseini (Kitap Tanıtım ve Yorum)

 Arka Kapak;

Uçurtma Avcısı, Bin Muhteşem Güneş, Ve Dağlar Yankılandı romanları ile tüm dünyada milyonlar tarafından okunmayı sürdüren Khaled Hosseini’den olağanüstü bir ağıt! Hosseini’nin, 2015 yılının Eylül ayında, Avrupa’da güvenli bir yere ulaşmaya çalışırken Akdeniz’de boğulan ve cansız cesedi kıyıya vuran üç yaşındaki Suriyeli mülteci Aylan Kurdi’nin hikayesinden esinlenerek kaleme aldığı Deniz Duası, mülteci sorununa son derece çarpıcı bir bakış getiriyor. Suriyeli bir babanın, sonu belirsiz bir yolculuğa çıkmadan önce, oğluna yazdığı bir mektup şeklinde tasarlanmış olan metin, savaştan ve zulümden kaçarken denizlerde kaybolan binlerce mülteciye adanmış. Deniz Duası’nın tüm gelirini, iyi niyet elçisi olarak görev aldığı Birleşmiş Milletler Mülteciler Yüksek Komiserliği (UNHCR) ve Khaled Hosseini Foundation’a aktaran Hosseini, (UNHCR) mülteci kamplarını ziyaret etmeye, çeşitli platformlarda bu sorunu dile getirmeye ve bağış toplamaya devam ediyor.

"Ama o hayat, o dönem şimdi bana bile sahte geliyor, unutulup gitmiş bir söylenti gibi."

Deniz duası, Eylül 2015'te Avrupa'da güvenli bir yere ulaşmaya çalışırken Akdeniz'de boğulan üç yaşındaki Suriyeli mülteci Aylan Kurdi'nin hikâyesinden esinlenilerek yazıldı. Aylan'ın ölümünden bir sonraki yıl, benzer yolculuklara çıkan 4176 mülteci öldü veya kayboldu. Bu kitap, savaştan ve zulümden kaçarken denizlerde kaybolan binlerce mülteciye adanmıştır.

Yazarın Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş kitaplarını 2014 te okumuştum. Özellikle Uçurtma Avcısı beni derinden yaralamıştı. Geçen sene kitap alışverişi yaparken bu kitabını gördüm ve aldım. Kitap, mülteci bir babanın yolculuk sırasında kucağındaki evladına yazdığı kısacık bir mektup. Bol resimli ve güzeldi ama çok kısaydı. Toplasak yarım sayfa ancak eder. Şöyle dört beş sayfalık uzunca bir mektup olsa çok daha güzel olabilirdi. Savaş öncesinde Humus, bir babanın çaresizliği ve çocukluk anıları hakkında daha çok şey anlatılabilirdi. Yine de güzel.


15 yorum:

  1. Yazarın iki kitabını okumuştum, bu kitabı bilmiyordum. Hep gerçekte olanları çarpıcı dille yazıyor. Not aldım bu kitabı, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazar acı gerçekleri yüzümüze vurmaktan çekinmiyor gerçekten. :)

      Sil
  2. Kendini hazır hissettiğinde Uçurtma Avcısına bir şans ver. İnsanın içini ısıttığı kadar derinden yaralayan bir hikayesi var. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de o yıllarda, dünyada olup bitenlere dair algılarım yeni yeni açılırken yazarın diğer kitaplarını okumuş ve çok etkilenmiştim. Bu kitabı hiç duymamıştım. Kitabın tüm geliri bağışlanmış, takdir ettim yazarı. Kitapçılarda vs. denk gelirsem mutlaka bakacağım kitaba, yorum için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanda derin yaralar bırakıyor yazar. Çok kısa ama yazılma amacı ve anlattıkları güzel. Umarım beğenirsin bu kitabını da.

      Sil
  4. Bu kitabı çıktığı dönemde alıp okumuştum. Yazarın diğer kitaplarına kıyasla zayıf kalmış. Özellikle Bin Muhteşem Güneş benim için çok özel bir kitaptır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçeriği çok kısa. Daha uzun bir mektup olabilirdi. Yolculuk sırasında yaşadıkları zorluklara rağmen bir çocuğun bütün bunlardan habersiz olan masum hallerinden, savaş öncesi ve çocukluk anılarından daha fazla bahsetmesi o isterdim.
      Uçurtma Avcısı ve Bin Muhteşem Güneş kitaplarını peş peşe okumuştum sanırım ama Bin Muhteşem Güneş e dair pek bir şey kalmamış aklımda. :(

      Sil
  5. Blogunuzu yeni keşfettim.. Emeklerinize sağlık... :)

    YanıtlaSil
  6. Ya eminim muhtesemdir ama okumayı bünyem kaldirmaz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kısa olması sebebiyle beklediğim yoğun duyguları veremedi ama güzeldi. :)

      Sil
  7. O resim halen gözümün önünde
    Ve ölen insanlık .....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha acısı çok çabuk unutuyor oluşumuz...

      Sil
  8. hımm okunmazsa da olur gibi duruyor sankiiii :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...