16 Mart 2022 Çarşamba

Sweet Home (Dizi Tanıtım ve Yorum)

(10 Bölüm)

Kar fırtınasının ortalığı birbirine kattığı bir gece, askerlerin tuhaf yaratıkları yok etmek için tüm güçleriyle saldırdıkları bir sahne ile başlıyor dizi.

Yeni bir apartmana taşınmak zorunda kalan çekingen genç bir çocuğun artık hayattan beklediği pek bir şey kalmamıştır. Ürkek güvercinimiz kısa süre içinde taşındığı apartmanda ve komşularında tuhaflıklar fark eder. Binadan çıkış kapılarının hepsinin kapatılması ile başlayan felaket, bina sakinlerinden bir kaçının canavara dönüşmesi ve bina dışında da işlerin yolunda gitmediğini fark etmeleri ile devam ediyor. İnsanlar, arzuladıkları şeylerin bir tür yansımasını taşıyan canavarlara dönüşüyor. Eee o vakit, hayatta kalma yarışı başlasın!!!

Bir itfaiyeci, bir öğretmen, birbirinin zıddı iki kardeş, bir gangster, bir müzisyen, bir asker ve birbirinden farklı pek çok kişi için büyük mücadele başlıyor. Ürkek gencimizin geçmişine, kabuklarından soyulmasına ve beklenmedik bir kimliğe bürünmesine şahit oluyoruz. Hayatta kalmaya çalışanlar arasında çıkan fikir ayrılıkları işleri zorlaştıracak, varlıklarını sürdürmekte kararlı fırsatçı ve bencil karakterler ortalığı karıştıracak. 

 Kimler hayatta kalmak için başkalarını harcayacak, kimler başkalarını kurtarmak için canını tehlikeye atacak, kimler hayatta kalacak?

Mangadan uyarlanan dizi bol canavarlı, kanlı sahnelere sahip! Ürkütücü olduğu için canavarlı sahnelerin giflerini eklemedim. Girişi fazla hızlıydı dizinin. Pat diye apartmana gitti çocuk. Dizinin ilerleyen bölümlerinde ürkek veledimizin neden hayattan bezdiğini, ailesine olan nefret ve öfkesinin nedenlerini öğreniyoruz. Sanırım başroldeki veledi Love Alarm dizisinde görmüştüm. Kontrol ettim, oradaki çocukmuş. :) Ben diziyi beğendim. İlk çıktığında diziyi beğenen de vardı eleştiren de. Yorumlara baktım webtoon daha detaylı ve güzeldi demişler. Başladım ama 140 bölüm gözüme çok geldi son yirmi bölümünü okuyorum webtoonun. Devamı gelirse izlerim.

Dizinin gerçekten ürkütücü sahneleri vardı. Canavarların tek düze olmamaları, farklı yapı ve özelliklerde olmaları ilginçti. Final fena değildi ama son sürpriz meselesini tam anlamadım ilk başta.

Spoiler alarmı! Finalde tekrar ortaya çıkan şahıs acaba daha önce bahsedilen deneylerden sağ kurtulan kişi mi, yoksa finale yakın dönüştü mü? Yorumlara baktım ikisi de değilmiş. Sağ kalan kişiyi daha önce görmüştük, unutmuşum. Sağ kalan yaratıkmış finalde ortaya çıkan. Yorumlarda görmesem anlayamazdım muhtemelen. :)



13 yorum:

  1. Bu aralar bayağı dizi izliyorsun. Sanki zombilerin canavar versiyonu olmuş bu kez. :) Kara gözler güzel görünüyor yalnız. :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okuyamıyorum bu sıralar full dizi . :) Gözlerinin siyaha dönüşmesini ben de beğendim. :)

      Sil
  2. Bu diziyi çok duymuştum ama ilk kez güzelce bir yazı okumuş oldum, süpersin. :)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim bu güzel öneri için. Görür görmez hemen izlemeliyim dedim. Tanıdığım iki oyuncu var bu türde bir dizide oynadıklarına şaşırdım. Çok merak ediyorum :) Paylaştığın gıfler de tanıtım için çok iyi olmuş. Emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Keyifli seyirler o vakit. :)

      Sil
  4. Çok iyi olmasa da konu itibari ile ilgi çekici. :)

    YanıtlaSil
  5. Arzuladıklarını yansıtan bir canavara dönüştüklerini okuyunca Patronus büyüsü geldi aklıma :) Kız kardeşim bu diziyi izlerken sıkça anlatmış ve övmüştü, bu yazıdan sonra daha da merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef ki Patronus büyüsü gibi sevimli ve ışıl ışıl bir görünümleri yok. :) Cidden ürkütücü canavarlara dönüşüyorlar. :))

      Sil
  6. aaa bu tam bana göre, izliycem saaaol :)

    YanıtlaSil
  7. Ah Sweet Home! Bu diziyi yayınlandığı zaman gerçekten çok severek izlemiştim. Love Alarm'da gördüğüm Song Kang'ın oyunculuğu beni çok şaşırtmış, kendisini çok sevmiştim. Canavarlarla, yer yer korkunç şeylerle dolu bir dizi ama benim aklımda hep üzücü, çarpıcı yerleri kalmış. İnsan olmak üzerine düşündürücü, derin bir hikayesi var bence dizinin. Yorumunu da keyifle okudum, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hüzünlü bir tarafı var hikayenin. İlk başta başrolün tavırlarını fazla agresif bulmuştum ama yaşadığı zorbalık ve ailesinin onu yüzüstü bıraktığını görmek üzücüydü. Bu arada deeptone yazmış, bloğuna yorum yapmakta zorlanıyormuş.

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...