3 Eylül 2021 Cuma

(BCP Ağustos) Ah'lar Ağacı - Didem Madak (Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınEtkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın. Yazı yayınlamasanız dahi vakit bulduğunuzda grup üyelerinin yazılarına uğramayı ihmal etmeyin.)
Ağustos ayı teması Türk yazarlar-yönetmenler-savaş-zaferdi. Bu ay yoğun olmam ve hava sıcaklıklarından ötürü pek bir şey okuyamadım. Film izledim ama pek hoşuma gitmedi. Başka bir filmi gözüme kestirdim. Fırsatım olursa izleyip yazacağım. Son anda yerli bir yazardan okuma yapayım dedim ve Didem Madak tan Ah'lar Ağacı şiir kitabını okudum.

Başlarda beni pek etkileyemedi. Ama yarısından itibaren çok daha fazla sevdim mısralarını. Özellikle annesine yazdığı satırlar çok hoşuma gitti. Bir de kardeşine yazdıkları... Yazarın karamsar ve yaşam gücünü kaybetmiş bir havası var.  Yazarı biraz araştırdım. 13 yaşında annesini kaybetmiş. Annesinin şiirlerini okuyup onun gibi şair olmaya karar vermiş. 41 inde kanserden vefat etmiş. 

25 yorum:

  1. didem madak, bencesi inanılmaz bir şair, bütün şiirleri öyle, tüyler ürpertici geliyor bana :) çok güzel seçim olmuş :) yazdım ben deeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şiirlerini idrak edemedim ama verdiği kayıplar için yazdığı şiirler çok hoş ve insanın içine işliyor. :)

      Sil
  2. Yazarlar, yönetmenler yerli mi olacaktı? 🤔 Ben o kısmı kaçırmışım. Sadece savaş, zafer konulu diye aklımda kalmış.
    Didem Madak' ı hiç okumadım. Alıntılar güzelmiş, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsinin bir arada olmasına gerek yok. Sade yerli yönetmen, sade savaş, sade yerli film olabilir. Hem yerli yönetmen hem de savaş teması bir arada olmak zorunda değil.
      Benim de ilk okuyuşum. :)

      Sil
  3. Siz Aşktan N'anlarsınız Bayım? şiirini bende beğendim. tüm şiirleri aynı etkiyi bırakmadı ama üstte alıntıladıklarımı ayrı bir sevdim.

    YanıtlaSil
  4. Her bir alıntı kalbime dokundu, gözlerim doldu.. Şiir okuma alışkanlığım yoktur o yüzden Didem Madak'ı isim olarak duysam da şiirlerini okumadım hiç. Sayende azıcık okumuş oldum :) Bu ay için harika bir seçim olmuş emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. Teşekkürler. Ben de kitabını alalı çok oldu ama yeni okudum. :)

      Sil
  5. Değerli ve erken kayıplardan biridir Didem Madak. Bu hayata meydan okumuştur şiirleriyle. Çok sevdim bu yayıninı. Eline sağlık 🙏🌷

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef erken yaşta vefat etmiş dediğin gibi. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  6. Alıntılar için sağ olun blogumda reklama tıklarsanız çok mutlu edersiniz beni.

    YanıtlaSil
  7. alıntıları okurken gözlerim doldu kitabı okurken ağlarım büyük ihtimalle, şimdiden sevdim bile hiç okumamıştım yazarı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Açıkçası bazı şiirlerine bir anlam veremedim ama üstte alıntı yaptıklarım gibi bazıları çok güzeldi. :)

      Sil
  8. Çok sevdiğim bir arkadaşım tanıştırmıştı beni Didem Madak'ın dünyasıyla. İyi ki tanıdım dediğim, gizemli dünyasını çok güzel açmış biri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben henüz yeni tanıştım. Ve bazı şiirlerini çok beğendim. ;)

      Sil
  9. Alıntılanan satırlar da satırların üstüne yazıldığı fon da çok hoştu, eline sağlık.
    Şiir okuma alışkanlığım olmasa da hediye gelen veya beğenerek gidip aldığım birkaç şiir kitabının yeri bende ayrı. Sanırım bu kitabı da gidip edineceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmene sevindim. 😍 Umarım beğenirsin. Şimdiden keyifli okumalar. :)

      Sil
  10. Didem madak ehem köhüm de Birhan Keskin tavsiye edebilir miyim :D

    YanıtlaSil
  11. Aylardır katılamıyorum bcp ye. Çok özledim nihayet geri döndüm. Bu yazarı daha önce okumadım ancak alıntılar bile şahane. Listeme ekleyeceğim mutlaka. Emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrardan hoş geldin o vakit. Beğenmene sevindim. Teşekkürler.

      Sil
  12. Bloglar sayesinde tanıdığım bir şair. Okuyanı ve seveni çok ama ben henüz okumadım. Okuma listemde, mutlaka okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sanırım bir kitap tanıtım videosunda rastlamıştım. Keyifli okumalar o vakit. :)

      Sil
  13. Didem Madak'ı çok severim. :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...