30 Mayıs 2021 Pazar

(BCP Mayıs) Darağacı Dansı - Anna Day (Tanıtım ve Yorum)

 

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınEtkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın. Yazı yayınlamasanız dahi vakit bulduğunuzda grup üyelerinin yazılarına uğramayı ihmal etmeyin.)

Bu güzel etkinliğimizin beşinci ayını da geride bıraktık. Mayıs ayının teması Aşk-Sevgi idi. Bu tema için Aşk ve Gurur kitabına başladım ama aceleye getirmek istemedim kitabı. Filistin deki olayların kızışması yüzünden pek bir şey okuyasım gelmedi zaten bu ay. Ara ara bloğumdaki yorumlara bakmak haricinde uğramadım bloggera. Yazılan yazıları da takip edemedim pek. Bir süredir internet bağlantısında da sorun var. Bir türlü çözemediler sorunu. Neyse, telefonumdaki kitapları karıştırırken Darağacı Dansına başladım ve konusu ilgimi çekti. Karakterlerimizin bir kitaba (kurguya) olan sevgileri sebebiyle bu ayın temasına uygun düşer diye düşündüm. Gelelim kitabın konusuna;


Baş karakterimiz Violet in en sevdiği kitap olan, derste tanıtımını yaptığı Darağacı Dansı kitabının konusunu kendisinden dinleyelim; (spoiler sayılmaz çünkü ilk 14 sayfada öğreniyoruz bunları)

''İnsanlar akıllı, hırslı ama aynı zamanda açgözlülermiş ve bu aç­gözlülükleri mükemmelliğe olan bitmek bilmez takıntılarına kadar uzanmış. Mükemmel bir vücut, zekâ ve hayat. 22. yüzyıla geçerken bu takıntı onları, genetik olarak geliştirilmiş ilk nesil insanların yaratılmasına yönlendirmiş; Gemler. Genetik Olarak Geliştirilmiş İnsanlar; Uzun boylu, güç­lü, güzel görünüşlüydüler ve IQ seviyeleri 130'un üzerindeydi.

Peki ya genetik olarak geliştirilmemiş insanlara ne oldu? Kusurlular olarak bilinmeye başladılar; Impler. Eski şehirlerin içinde, kilometrelerce uzanan şehir duvarlarının arkalarına tıkılıp bombalanarak dize getirildiler. Sadece güçlü ve yetenekli Implerin Çayırlık'a girip Gemlere köle olarak hizmet etmelerine izin veriliyordu.

 Gemler her hafta büyük kolezyumlarda toplanıp Darağacı Dansı olarak da bilenen etkinlikte Implerin asılmalarını izliyorlardı. Ama Implerden bazıları kaderlerini kabullenmeyi reddedip isyancı bir grup kurarak temel Imp haklarının iade edilmesinde kararlıydılar. Asilerin lideri Thorn, Gem hükümetinin sırlarını ele geçirmek için detaylı bir plan oluşturdu ve en güvendiği iki asiden, kendilerine taraflarına çekecekleri genç bir dişi Imp bulmalarını istedi.

Rose'u aralarına aldılar. Thorn, Rose'u şu âna kadarki en tehlikeli asi görevine gönderdi: Harper görevi. Rose, Çayırlık'ın derinlerinde bulunan Harper malikânesine sızıp, güçlü bir Gem yetkilisi olan ev sahibi Jeremy Harper için köle kılığına girecekti. Rose, gizli Gem bilgilerini ele geçirebilmek için, hemen Jeremy'nin oğluyla arkadaş oldu. Jeremy'nin oğlu, Willow adında bir Gemdi.

Casusluk ve bir Gem ile ilişki... Bunlar yakalanacak kadar şansız olan bir Imp için ölümle cezalandırılacak iki suçtu. Ama Willow nazik ve yakışıklıydı. Rose kısa sürede en büyük tehdidin Willow'a olan hislerinin yoğunluğu olduğunu fark etti. Ona ihanet edemedi ve malikâneden kaçtı. Imp şehrine dönerek Thorn'a Harper görevinin başarısız olduğunu haber verdi.

Çaresizce onu tekrar kazanmayı isteyen Willow, Imp kılığına girerek Rose'u şehirde takip etti ve beraber yeni bir hayat kurmaya kararlı bir şekilde asilerden kaçtılar. Ama bazen aşk her şeyin üstesinden gelemiyordu. Gem yetkileri onların izini sürdü ve Rose, masum bir Gem oğlanı­nı baştan çıkarmakla suçlanarak darağacı dansına götürüldü. Rose un darağacında sallanmasını engellemeye çalışan Willow bunu başaramadı. Willow, gözyaşları Rose'un yüzüne damlarken, onun cansız bedenini kucakladı. Gemleri, hükümet tarafından teşvik edilen cinayetlerin sürüp gitmesine izin verdikleri için azarladı ve kendisine katılmaları için onlara yalvardı. Trajik sahne karşısında etkilenen Gemler ise darağacını yerle bir ettiler.

Darağacı dansı sonunda yasaklandı. Rose'un ölümü bir devrimi ateşledi. Böylece İmpler ve Gemler, bir kere daha kendilerine insan demeye başladılar." (İlk 14 sayfa)

Baş karakterimiz Violet, biri çatlak bir kızıl, diğeri barbie bebekten farksız iki arkadaşı olan bir liseli. Derste en sevdiği kitabın tanıtımını yaparken bile soğuk terler döken utangaç kızımız, hayranı olduğu karakterleri canlandıran oyuncularla tanışmak için uzun süredir heyecanla beklediği etkinliğe kostümüyle katılmaya hazır, yani neredeyse hazır. 

En sevdiğiniz kitabın kahramanlarını canlandıran oyuncular ile tanışmak için gittiğiniz bir Comic-Con (çizgi roman fuarın) da bir şeyler ters gider ve kendinizi o kitabın içinde bulursanız... Violet kendini, on dört yaşındaki kardeşi Nate, barbie ye benzeyen Alice ve çatlak kızıl Katei ile defalarca okuduğu ve izlediği kurgunun içinde buluyor. Hem de tam olarak Implerin asılması sırasında. Yaşanan kargaşada kitabın baş karakterinin ölümü ortalığı karıştırıyor. Kahramanlarımız asiler tarafından kurtarılıyorlar lakin Alice in tam bir Gem gibi mükemmel bir görünüşe sahip olması başlarını belaya sokuyor. Kardeşi Nate i kaybeden Violet ve arkadaşları darağacında sallandırılmaktan bir nefes uzakken Ash adında biri tarafından kurtarılıyorlar. Bulundukları dünyayın, bildikleri kurgu ile benzerlikleri olduğu gibi farklılıkları da olduğunu yavaş yavaş fark eden kahramanlarımız, gerçek hayata dönmek için kurguyu biliyor olmanın faydalarından yararlanıp hikayeyi tamamlayabilecekler mi? Ayrıca hikayenin finalini hepimiz bildiğimize göre, bu trajik sondan kaçınabilecekler mi?

 Kitabın başlarında Violet in bu deneyim sayesinde, hem kendine hem de çevresindekilere ne kadar zeki bir karakter olduğunu göstereceğini düşündüm. Ama yazar bu karakteri yazarken fazla silik bir karakter oluşturmuştur. Sürekli düşüp bayılması rahatsız etti beni. Ayrıca bir kitabın bu denli büyük bir hayranı iken, nasıl oluyor da bu kadar çok hata yapabiliyorsunuz? Ve her bir aksiliğin onları bulması... Kurguya itaat etmesi gerekirken Violet in her defasında bir şeyleri batırması...

İkinci kitabın arka kapak yazısını okuma hatasında bulundum. Haliyle bende bazı beklentiler oluştu. Bu durum biraz tadını kaçırdı kitabın. Başlarda -hatta ortalarda- sürekli Violet in yaptıklarına gözlerimi devirerek okudum. Kitabın son yüz sayfasında biraz kafasını topladı. Yaşadıklarından sonra geç bile kaldı. 

Nate ve Ash favori karakterim oldu. Yazarın gönül meselelerinde yaptığı değişim hoşuma gitti. Hikaye orijinalinden farklı bir şekilde ilerlerken Violet in; kitapta okurken ne kadar romantik ya da ne kadar masum olduğunu düşündüğü olayların aslında ne çok bencillik ve karanlık barındırdığını fark ettiği bölümleri sevdim. Kitapların olumsuz yanı da bu; yanlış olan şeyleri kabul edilebilir ve masum gösterebiliyor oluşu. Malum ihanetin nereden geleceği en başından belliydi. Burada kitabın bize hatırlattığı nokta; "İnsanlara müsaade ettiğiniz müddetçe sizi sömürmeye devam edeceklerdir''

Blogları Canlandırma Projesi grup üyelerimiz;





30 yorum:

  1. Kitabı duymamıştım. Konusu çok ilgimi çekti. Çok güzel de tanıtım yapmışsın. :) Violet o kadar silik bir karakter olarak işlenmeseydi keşke.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu ilginç ama Violet içindeki cesareti çok geç fark ediyor maalesef. 😔

      Sil
  2. Kitabı okumadım, daha önce de duymamıştım hiç :( Önerilen gerçekten güzel ve yeni şeyler keşfetmeme olanak sağlıyor. Yine çok güzel bir yorum yapmışsın ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  3. Kitabın ismini ilk defa duydum. Yeni kitaplar keşfetmemizi sağladığın için teşekkürler. Okuyacak ne çok kitap var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum. Okunacak çok fazla kitap var. Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Her yerde gördüğüm bir kitap. Ama konusunu senden öğrendim. Çok güzel ve aydınlatıcı bir yazı olmuş. Kendimi okumaya kaptırmışım. Bir baktım bitmiş :)

    Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  5. hımmm çok ilgimi çekti, yani herhalde distopik bilimkurgu romanı gibi bişi, konu karmaşık geldi ama merakla okuncak bişi gibi :) netin de düzelsin ama artık :)

    YanıtlaSil
  6. Yine harika bir kitap tanıtımı olmuş farklı ve güzel bir konusu var :) Listem senin önerdiğin kitaplarla doldu :D Bir türlü kitap okumak için vakit ayıramıyorum umarım en kısa zamanda başlarım artık okumaya :) Çok teşekkürler tanıtımın ve yorumun için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay çok teşekkür ederim. :) Beğenmene sevindim.

      Sil
  7. Konu ilgiiinç :) Ama Violet'in silik bir karakter olması ayılıp bayılmalar beklediğim şey değildi. Yine de dört yıldız aldığına göre düşünülebilir :) Eline sağlık güzel yorumun için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konunun güzel oluşu, gönül işlerindeki değişim ve kitabın akıcı olmasıyla dört yıldızı hak etti. :) Teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Ben de duymamıştım kitabı. Kurguya girme fikrini sevdim. Ben de Violet'ten daha fazlasını beklerdim. Ama belli olmaz, sadece cos-play partisinde bile kahramanlarla tanışamaya hazır olmayabilirdi. Evdeki hesap çarşıya uymamış burada da. Okumayı düşünüyorum ben de. Böyle özgün kurgular hoşuma gidiyor. Teşekkür ederim tanıtım ve yorum için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden keyifli okumalar o vakit. Teşekkür ederim. :)

      Sil
  9. bir romeo juliet uyarlaması vardı karakterler tiyatroda romeo juliet canlandırması yaparken kız kendini bi anda hikayenin içinde buluyordu tam hatırlamıyorum neler olduğunu ama ona benzettim biraz .) ilginç bir konu severim böyle kitapların içine giren veya kitaplardan çıkan karakterleri :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymamıştım ama gerçekten benziyor. Gerçi bu kitapta karakterimiz sürekli kurgu dışına çıkıyor. :)

      Sil
  10. Konusu bayağı ilgin ama ana karakterin silikliği bayağı olumsuz etki bıraktı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki benden daha çok seversin ama ben okurken surekli gözlerimi devirdim. 😂

      Sil
  11. Aşk ve Gurur'u daha sonra okuyacaksın değil mi? Onun romantizmi de çok iyidir :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum bitti bile. Yorumu da hazır. Uzun zamandır bu kadar sürükleyici bir kitap okumamıştım sanırım. :)

      Sil
  12. Kitabı daha önce de görmüştüm ama bu kadar ilgi çekici bir konusu olduğunu bilmiyordum. Umarım yakın zamanlarda okuyabilme fırsatı bulurum. Tanıtım için çok teşekkürler, kalemine, emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun için ben teşekkür ederim. Umarım beğenirsin. :)

      Sil
  13. Ellerine sağlık güzel bir tanıtım olmuş. Konusu çok tanıdık geldi ama anlatımla bu benzerlik sıkıntısını umarım aşabilmiştir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın anlatımı fena değil de, baş karakteri sevmedim pek. :)

      Sil
  14. Kitap çok çok ilgimi çekti ama baş karakterin silik olması bi duraklattı beni. Eğer ikinci kitabı okursan ona göre karar vermek istiyorum. Emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okur muyum, bilemiyorum. 😂 Karşıma çıkarsa okurum belki.

      Sil
  15. Birkaç yerde daha görmüştüm güzel bir yorum olmuş emeğine sağlık:)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...