16 Mart 2021 Salı

Kalanlar - Tezer Özlü (Tanıtım ve Yorum)

Kalanlar

Kitap, yazarın tamamlanmamış yazıları ve not aldığı sözlerinden oluşuyor. Kalanlar kitabı, benim Tezer Özlü ile tanışma kitabım oldu. Daha iyi kitapları olduğunu biliyorum. (Bir yorumda deeptone da bahsetmişti.) Kitap alışverişi sırasında Yapı Kredi Yayınlarında dolaşırken artık Tezer Özlü ile tanışmam gerektiğini düşünüp, derinlemesine araştırma yapmadan -fiyatı da uygundu- sepete eklemiştim. Pişman olmadım. Yazarın düşünce yapısını yakalayabildiğimi iddaa etmeyeceğim. Ama kalemini tanımış oldum ve anlatım tarzı beni rahatsız etmedi. Sevdim diyebilirim. Kitap bir bütünlük sunmasa bile elimden bırakmak istemedim. 
Yazar kitapta kurtulamadığı yalnızlık hissinden, kafa karışıklıklarından, kaybedişlerinden, kayboluşlarından, bulmak ve bulunmak dahi istemeyişinden bahsediyor. Kitap çok kısa olduğu için daha fazla konudan bahsetmek istemiyorum ve sizi alıntılarla başbaşa bırakıyorum. 
Yazarın en sevdiğiniz kitabını tavsiye olarak yoruma yazarsanız sevinirim. :)


Kalanlar - Tezer Özlü

Kalanlar - Tezer Özlü

Kalanlar - Tezer Özlü

 

Kalanlar - Tezer Özlü

Kalanlar - Tezer Özlü

Kalanlar - Tezer Özlü


25 yorum:

  1. Yazarın kalemini seviyorum ben :) Çocukluğun Soğuk Geceleri kitabına bak bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı tavsiye eden çok. Okunacaklar listeme ekledim. 😊

      Sil
  2. Alıntılar çok güzel olmuş!

    YanıtlaSil
  3. Bende yazarı listeme ekledim bakacağım, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Yazarla ve bloğunuzla yeni tanışıyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarla ben de yeni tanıştım ve bloğuma hoş geldiniz. :)

      Sil
  5. Hemen hemen kitaplarının hepsi iyidir. Tabi hepsinde de depresif ve yalnızlık, kırılganlık hakim.
    Sevdiğim yazarlarımızdan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kalemini beğendim. Okumaya devam etmeyi düşünüyorum. ☺️ Yorum için teşekkürler.

      Sil
  6. Henüz hala kitabını okuyamadığım bir yazar. Genelde depresif içerikler ürettiğini, inithara meyilli bir yapısı olduğunu (kendi ifdelerinden) biliyorum. Sanırım göğüs kanserinden vefat etti. Allah rahmet eylesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni tanıştım yazarla. Kesinlikle depresif.

      Sil
  7. Merak ettim ben de okuyabilirim sanırım🙂

    YanıtlaSil
  8. Çocukluğun Soğuk Geceleri kitabını merak ediyorum. Depresif bir ruh halinde iken okumak pek sağlıklı olmayacaktır. Ama daha iyi bir dönemde okuyunca daha çok severim diye düşünüyorum. :)

    YanıtlaSil
  9. Yazardan sadece Çocukluğun Soğuk Geceleri'ni okudum ama pek sevmedim. Kalemi bana hitap etmedi. Seveni çok ama, belki sen de seversin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buram buram bunalım kokuyor cümleleri. O nedenle herkese hitap etmeyebilir. Teşekkürler. :)

      Sil
  10. Hiç Tezer Özlü kitabı okumadım, nedense bana çok karamsar geliyor. Keyifli okumalar, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle karamsar. Yorum için teşekkürler. :)

      Sil
  11. Benim de başıma benzer bir şey gelmişti. İlk okuduğum kitabı arkadaşına yazdığı mektuplardan derleme bir eserdi (Leyla Erbil'e Mektuplar). Onun dışında da Çocukluğun Soğuk Geceleri'ni okumuştum. Benim alışkın olduğum bir tarzda değil kitapları; ama okurken verdiği mesajlar hoşuma gitmişti ve akıcıydı. :) Belki denk gelirsem başka kitaplarını da okurum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diğer kitaplarına ben de bir bakayım. Gerçekten akıcı bir üslubu var. 😊

      Sil
  12. en sevdiğim yazarlarda ilk sıralarda. bütün kitaplarını birkaç kez okudum, mektuplarını da, yaklaşık 10 civarı kitabı var. hayatını ezberledim. psikolojik sıkıntısı vardı ama kanserden öldü yaa. avusturya lisesi mezunu, berlinde yaşadı, eşleri çok ünlü sanatçılar filan, kızı var. en iyi ve önemli kitabı, yaşamın ucuna yolculuk, almanca yazdığı bu romanla almanyada edebiyat ödülü alıyor, sonra türkçeye çevriliyor. abisi de edebiyatımızın en iyilerinden, iki hafta önce öldü. ikincisi işte çocukluğun soğuk geceleri. tezere hüzün kraliçesi diyorlar, ama bana karamsar gelmiyor, çok neşeli buluyorum ben, edebiyatına hayranım. kendisi zaten neşeli biri esprili. psikolojik rahatsızlıktan çok fiziksel acı çekiyo yazık ona. üçüncü kitabı da eski bahçe eski sevgi. yky özel baskılarını yaptı yeni. yeni ciltli baskı- onları al yaaa koleksiyonluk. normal baskıları ise 10 lira bile diyil :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsini listeme ekliyorum. Cümlelerinden belli oluyor yorgunluğu. Karamsar olsa da benim ilgimi çekmeyi başardı. Kitabın on sözünde okudum hayatını. Berlin'de yaşamış. Ciltli ilanları görmedim. Bir bakayım ben. :)

      Sil
  13. Alıntılar çok etkileyici görünüyor. Benim de okumak istediğim bir eser ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha iyi kitapları varmış ama yazarın kalemini tanımak için kısa ve ideal bir kitap. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...