16 Mart 2021 Salı

2021 Kitap Alışverişi (Çocuk Kitapları Tanıtım ve Yorum)

İbni Sina- İbni Batuta
Öncü Bilim İnsanları serisinden yedi kitaplık bir set aldım.Çocuklar için faydalı olmasının yanında, kendim için de ufak bir hatırlatma olacak. Kitaplar hakkında detaylı yorumlar yapmayı düşünüyorum. O nedenle burada sadece kitapların konularından çok kısaca bahsedeceğim.
  • Cezeri;  Dünya tarihinin en büyük dahilerinden biri olarak kabul edilen ve fizik alanındaki çalışmaları ile ün yapan Cezeri, robotların ve otomatik makinelerin mucididir. Türkiye topraklarında yaşamış olan Cezeri, suyla çalışan yüzlerce makine ve robot tasarlamıştır.
  • Uluğ Bey;  Dünya tarihinin en büyük astronomlarından biri olarak kabul edilen ve aynı zamanda hükümdar olan Uluğ Bey bugün dahi kullanılan gözlem aletlerinin bazılarının mucididir. Gökyüzünü gözlemleyen Uluğ Bey kendi dönemindeki bilim insanlarını Semerkant Rasathanesinde bir araya getirmiştir. Buradaki bilimsel çalışmalar ve yazılan eserler geleceğe ışık tutmuştur.
  • İbn-i Heysem; “İkinci Batlamyus” olarak tanınan, optik alanında devrim sayılabilecek çalışmalara imza atan İbn-i Heysem, Batı’da “Alhazen” lakabıyla anılmaktadır
  • Ibn-i Batuta; Dünya tarihinin en büyük seyyahlarından biri olarak kabul edilen Faslı Seyyah İbn-i Batuta’nın, 29 yıl süren ve Çin’den İspanya'ya kadar yaklaşık 130 bin kilometreyi bulan seyahatleri ile İtalyan Seyyah MarcoPolo'yu geride bıraktığı tahmin ediliyor.
  • Fuat Sezgin; Müslüman bilim insanlarının buluşlarını inceleyen ve tüm dünyaya tanıtan bilim tarihçisi Prof. Dr. Fuat Sezgin’in yaptığı bilimsel araştırmalara tanıklık edeceksiniz. Cumhurbaşkanlığı genelgesiyle 2019 yılı "Prof. Dr. Fuat Sezgin Yılı" olarak ilan edilmiştir.
  • Harizmi; “Sıfır”ı bularak bilim dünyasına kazandıran Harizmî, önemli bir matematikçi olduğu kadar büyük bir astronomdur da. Dokuzuncu yüzyılda bilim dünyasını büyük ölçüde etkileyen “Beytü'l Hikme” adlı ilim ve kültür merkezinin idareciliğinde bulundu. Harizmi, Bağdat ve Suriye'de iki rasathane kurdurarak uzun yılların emeği neticesinde Ziyc-i Harizmi adında, yıldızların hareketlerini tespit eden meşhur yıldız kataloğunu hazırladı.
  • İbn-i Sina; Eserleri Batı’da 600 yıl boyunca temel kitap olarak okutulan dahi doktor İbn-i Sina, dünyada “Auicenna” lakabıyla anılmaktadır.


Ejderha Öyküleri
İtiraf edeyim, bu kitabı çocukları bahane ederek kendim için aldım. :) Üç farklı ejderha hikayesi var. Libya,Çin ve İngiltere den farklı ejderha hikayeleri. Kitabın başında yazar şöyle yazmış;
"... Peki sizce ejderhalar nasıl davranır? Yanıtın, yaşadığın yere göre değişecektir. İngiltere gibi Batı ülkelerinde ejderhalar sizi görür görmez yiyen yaratıklar olarak bilinirler. Çin gibi Doğu ülkelerinde ise ejderhaların çok bilge ve iyi yaratıklar olduğuna inanılır. ..." 
Bu kitapta iki türlüsü de var. Kitap hakkında ayrı bir eleştiri yazısı yazdım.  Ejderha Öyküleri 

İlk dinozor Kitabım

İçinde yedi farklı dinozorun resimleri ve özelliklerine dair minik notlar var. 4 yaşındaki yeğenim bu sıralar dinozorlara takmış durumda. Onlara kitap alacağımı söylediğim zaman dinozor kitabı diye tutturdu. Ben de bu kitabı aldım. Gelir gelmez okudum. Çok tatlı. Yeğenim bayıldı. Artık daha fazla kitap istiyor.

İnşaat makinaları

Bu da aynı yeğenim için. İş makinalarına bayılıyor. Resimlerini bile görse ayrı bir mutlu oluyor. Kitap güzel. İki yeğenini yol yapım çalışmasına götüren ve iş makinalarını tanıtan bir teyze hakkında. Ben beğendim. Yeğenim de beğendi. İçindeki iş makinalarından bir tek frezeyi (asfaltı sökmek için kullanılıyormuş) bilmiyordu ama tüm makinaları incelemek hoşuna gitti.



Bu kitap ise birinci sınıftaki yeğenim için. Tüm harfleri bitirdiler. Şimdi okumasını hızlandırmaya çalışıyor. Bu kitaba bayıldı. Bol resimli (ki resimlerine ben de bayıldım) ve yazıları büyük. Kolaylıkla okuyabilir. Kitabın hikayesi kadar, yazarın kendi oğlunu baş karakter olarak yazması da yeğenimin çok hoşuna gitti. Bir gece gökyüzünde ayı göremeyen bir çocuğun, onu bulma macerası. İçinde bazı hayvanlara dair bilgiler de var.

Tavsiye ettiğiniz çocuk kitapları var mı? Yorumda yazarsanız sevinirim. Şimdiden teşekkürler. :)

Son olarak Şule Uzundere nin her ay bloğuna yorum bırakanlar arasında yaptığı çekilişten kazandığım kitaplar var. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum.

Empati ve Olasılıksız kitaplarını okuyalı o kadar uzun zaman geçti ki, blogda yorumları var mı, onu bile hatırlamıyorum.(Kontrol ettim, 2013 te okumuşum) Erkek kardeşimle okuyup çok beğenmiştik. Umarım bunca yıldan sonra bu kitabını da aynı heyecanla okurum.


Taht Oyunlarını izlemedim ve okumadım. Aslında izlemeye başlamıştım ama görsel olarak fazla cinsel içerikli gibi gelmişti. O nedenle hevesim kaçtı ve bıraktım. Kitabı okumak daha kolay olacaktır sanırım. İlk kitabın tuğla gibi oluşu gözümü bir miktar korkutmadı değil. 😂Ayrıca tez çalışmalarından başını kaldıramayan kardeşimin de ilgisini çekeceğine eminim.




20 yorum:

  1. Bilim İnsanları serisini instagramda baya görmüştüm :) Çocuk kitapları çok okudum bir ara bana hatırlat sana yazayım :)

    YanıtlaSil
  2. Keyifli okumalar olsun hepinize. İlk dinazorum kitabını bende oğluma bakinayim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Umarım beğenirsin. ��

      Sil
  3. Keyifli okumalaaar, hepsi ayrı ayrı ilginç görünüyor✨

    YanıtlaSil
  4. ooooo saol bi dolu şey öğrendim yaaa, ibni sina dışında duymadıydım hiç, cezeri yi merak ettim en çok bakayım bu amcaya bi :) diğerleri de şeker, ejderhalar ve iş makinaları :) ayı kim çaldı ne güzel bir isim yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay'ı Kim Çaldı kitabının adı benim de hoşuma gitti. Çizimleri de çok güzel 😍 Cezerînin robotlarınin çizimleri çok güzeldi. Mutlaka göz at.

      Sil
  5. İlk başta yazdığınız set, sizin de dediğiniz gibi hatırlatma olarak bizim için bile faydalı görünüyorlar:-) Hatta hatırlatma değil, öğrenme için bile diyebiliriz:-) Teşekkürler tavsiyeler için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle. Çok yüzeysel geçmemiş. Önemli bilgileri aktarmaya önem vermişler. ☺️

      Sil
  6. Çok faydalı bir içerik olmuş gerçekten teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Faydalı bulmanıza sevindim. Yorumunuz için ben teşekkür ederim. :)

      Sil
  7. Kitapları iyi günlerde oku. Taht Oyunları serisinin son kitabı hariç hepsini okudum. Güzel kitaplar, ben severek okumuştum. Devamının hâlâ gelmemesi sinirimi bozuyor. Yazar yazana kadar ben bütün detayları unutacağım gibi :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serilerin en büyük sıkıntısı o. Devamına ulaşana kadar okuduklarımızı unutuyoruz. :)Teşekkür ederim. :)

      Sil
  8. Taht Oyunları'nın 1 ve 2. kitaplarını yıllar önce liseye başlarken okumuştum, yetişkin içeriğini biraz fazla bulsam da dünya olarak çok sevmiştim. Kurgu da acımasız ve etkileyiciydi. Adam Fawer'ı çok severim, Oz'u ben de çok istiyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taht Oyunlarının dizisini izleyemedim. Umarım kitabını beğenirim. Oz'u ben de merak ediyorum. Umarım diğer kitapları kadar iyidir. :)

      Sil
  9. Çocuk kitapları deyince heyecanlanmıştım ki aldıklarınız umduğumdan daha eğitimsel amaçlı kitaplar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne beklediğinizi bilemiyorum ama memnun kaldığım bir alışveriş oldu. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...