12 Şubat 2021 Cuma

İnsan Ne İle Yaşar? - Tolstoy (Tanıtım ve Yorum)

İnsan ne ile yaşar 

Tolstoy un Savaş ve Barış kitabını okuyup okumadığımdan emin olamadim. Bu nedenle İnsan ne İle yaşar? kitabını Tolstoy dan okuduğum ilk kitap olarak sayacağım. Kitabımızın konusu ve içeriği;

 Şehirde tüccar eşi ile rahat bir hayat yaşayan abla, bir çiftçi ile evli olan kız kardeşini ziyarete geldiğinde lüks hayatını övüp kız kardeşini bir hayli küçümsüyor. Kız kardeşi ise yaşamlarının sade oluşunun hayatlarını daha stressiz ve mutlu kıldığını iddia ediyor. Çiftçi eşi de bunu destekliyor. Şeytan konuşmaları dinleyip bir plan yapıyor. Çiftçiye daha fazla toprak kazandırıp onu yoldan çıkarmak...

 Böyle başlıyor yolculuk.

 Pahom, borç harç satın aldığı arazi sayesinde zenginlemeye başlıyor. Bu arada daha huysuz ve aç gözlü davranışları ortaya çıkıyor.

 Başka bir yere taşınıp yeni topraklar alıyor, yetmiyor, başka bir yere taşınıp başka topraklar alıyor. Ama gözü bir türlü doymuyor. Aç gözlülüğü ve hırsının, onun sonunu nasıl getirdiğini okuyoruz.

Bu sadece ilk hikayenin konusu. Diğerleri de bunun gibi erdem ve ahlak kuralları üzerine hikayeler.

Belki de öyle allayıp pullamadan, dramatikleştirmeden, olduğu gibi yüzümüze vurulmalıydı gerçekler ve altı çizilmeliydi erdemin, güzel ahlakın. Belki o zaman görmezden gelemez; bilmiyormuş, duymuyormuş, anlamıyormuş gibi yapamazdık.



İnsan Ne İle Yaşar? - Tolstoy

(yukarıdaki yazım hatasını görmezden gelin.)  :)



33 yorum:

  1. Tostoy hiç okumadığım bir yazar özellikle o savaş ve barış kitabı var ya okumaya başlasam bitirmem iki ayımı alır sanırım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitaplar insanın gözünü korkutuyor. Bu gibi durumlarda günde 20-30 sayfa gibi minimum düzeyde istikrarlı şekilde okumak daha az yorucu olur sanırım :)

      Sil
  2. Tolstoy'dan bu kitabı ve Diriliş kitabını okudum, Savaş ve Barış da uzun zamandır listemde var. İnsan ne ile yaşarı sevdim diye hatırlıyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diriliş i merak ediyorum, bir bakayım ben. 😊

      Sil
  3. Bende en çok hazırladığınız görselleri seviyorum :-)) Hem burada hem instagramda 🙏

    YanıtlaSil
  4. Severek okumuştum. Ara ara hikâyeler aklıma gelir. Tolstoy'un ben de epey kitabı var. Şimdilik sadece bakışıyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni yeni tanışıyorum kendisiyle. :)

      Sil
  5. Adını sık duyduğumuz bir yazarve kitabı. Genellikle macera turu okuyorum. O yüzden klasikler gözümü korkutuyor benim yanlış mı dusunuyorum ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de 😂 Yeni yeni adapte olmaya çalışıyorum. Ama bunun gibi kısa kitaplarla başlayabilirsin. Misal bu kitap içinde okunması kolay bir kaç hikaye var.

      Sil
  6. Ben de okudum ve nedense çok sevdim! Başka kitaplarını da okumak istiyorum benzerdir diye de korkuyorum. Emeğine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevdim. Diğer kitaplarıyla benzerlik taşıdığını sanmıyorum ama okuyan birine sormak lazım.☺️

      Sil
  7. Bu hikayeyi okudum, Tolstoy çok güçlü bir kalem, kitap okuyan herkesin kütüphanesinde Tolstoy olması gerektiğini düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  8. Benim de okuduğum ilk kitabı. Çok güzel :)

    YanıtlaSil
  9. Bu kitabı ne zamandır okumak istiyordum en kısa zamanda bakacağım😊

    YanıtlaSil
  10. Çok eskiden okumuştum ve çok hoşuma gitmişti. :)

    YanıtlaSil
  11. Bana da her gittiğim okulda okutmuşlardı bu kitabı ama yine de hiçbir şey hatırlamıyorum resmen. Keşke şu okuduğumuz kitapları unutmanın da bir şifası olsa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle :) Bloğa konusunu yazmasam okuduğumu bile unutuyorum 3-5 yıl sonra. :)

      Sil
  12. Çocukluğunu hatırlattı bu kitap bana. O zamanlar bu kitabı okumuştum. Yakın zamanda tekrar okudum 😊

    YanıtlaSil
  13. tolstoy dedenin dediklerine uyalım, vardır bir bildiğiii :)

    YanıtlaSil
  14. Ben mesajın her türlüsünü severim. Ama bazen suratımıza tokat ginbi çarmılmazsa, göz ardı etmek kolay oluyor. :)

    YanıtlaSil
  15. Kitabın konusu gerçekten güzelmiş.Insan hırs ve bencilliklerinin kurbanı olabiliyor bazen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu olumsuz yönlerimiz sebebiyle hem kendi hayatımızı hem de başkalarının hayatını zora sokuyoruz maalesef. :(

      Sil
  16. Ben de birkaç kez okumuştum zamanında, sade ve güzel bir kitaptı gerçekten de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanlığın en büyük sorunlarından böyle sade bir şekilde bahsetmesi çok güzel.

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...