27 Ocak 2021 Çarşamba

Ağaç Ev Sohbetleri 75

Ağaç ev Sohbetlerinin bu haftaki konusunu sessiz gemi belirlemiş ve benim çok hoşuma gitti. Sonunda bu hafta katılıyorum etkinliğe. Her hafta belirlenen konu ile ilgili dilediğinizi yazabiliyorsunuz. Haftanın konusu;

Bir gün denemeliyim dediğiniz, merak ettiğiniz ve belki bir gün ben de yaparım diye düşündüğünüz bir şey var mı? Belki bir spor, bir dans, bir çeşit gezi türü, bir yaşam stili, bir yemek, bir araç veya cihaz, belki bir oyun.. Yani aklınıza gelebilecek her şey olur. Sadece düşünün bakalım bir gün ben bunu yapmak isterim, yapmalıyım dediğiniz ve size ilginç gelen o şey nedir?


  • Voleybol maçını sahada canlı olarak izlemek. Ve bahçemde bir voleybol filesi olsun.
  • Ebabil kuşlarının yıl boyunca uçtuklarını ve sadece üremek için yere indiklerini duymuştum. Çok fazla uçtukları için yerde yürümeyi beceremiyorlarmış. Bir tane görmek ve sevmek... (Çok tatlılar)
  • Bir alpakam olsun isterdim. :) Orkaları yakından görmek... Yeğenlerimden biri, ona hayvanları öğretmeye başladığımdan beri tam bir orka tutkunu. 
  • Bir hobi odası istiyorum. Dikiş makinalarımı, epoksi malzemelerimi, nakış malzemelerimi, boyalarımı ve tabi ki kitaplarımı koyabileceğim ve bunlar üzerinde çalışabileceğim bir oda. (Çünkü bir şeyler üretirken malzemelerinin elinin altında, gözünün önünde olmasını isteyenlerdenim. Her seferinde kullan kaldır, yoruyor, hevesimi kaçırıyor..)
  • Polimer kil ile uğraşmak istiyorum. Youtube ta takip ettiğim bir kaç kanal var. Müthiş takılar yapıyorlar.(Yvonne Williams) ve (Jessama Tutorials) Sahi geçen sene denemek için bir parça almıştım. Nerede kaldı o? 😂 
  • Fotoğrafçılık eğitimi almak ve sağlam bir fotoğraf makinası istiyorum. Bununla yurdumun her şehrini gezip fotoğraflar çekmek ve fotoğraf kitabı çıkarmak (ya da sadece albüme dizmek) güzel olabilir.
  • Deniz altında mercanları ve oradaki ekosistemi görmeyi çok isterdim. 
  • E-kitap okuyucusu istiyorum. Şu sıralar para biriktiriyorum. Para biriktirip kendime bir şeyler almayı seviyorum. :)
  • Hiç rastladınız mı? Gerçek çiçek ve bitkileri ( papatya,buğday gibi üç boyutlu olanlar) belli bir kompozisyon eşliğinde kil (olduğunu düşünüyorum) hamuru üzerine yerleştirip üzerine baskı uygulayarak kil üzerinde kalıpları çıkarılıyor ve ardından bu kalıba alçı ya da beyaz çimento dökülerek çiçeklerin üç boyutlu görüntüsü elde ediliyor. Çok hoş bir görüntü. Denemek isterdim.(Altta görebilirsiniz. Üstüne tıklayıp resmi büyütebilirsiniz.)

  • Şu her yerde gördüğümüz kitap damgalarından istiyorum. İstenilen şekilde yapıyorlar mı, bilmiyorum ama resimlerde kullandığım imza (sağ en üstte görebilirsiniz) şeklinde olsun isterim.
  • Artık şu üşengeçliği bırakıp, uzun süredir ertelediğim şiirlerimi bir araya toplama işini halletmek istiyorum. Kendi imkanlarımla, tüm dizaynı ile kendim ilgilenerek bir iki tane basmak istiyorum kendim için.
  • Photoshop konusunda kendimi geliştirmek istiyorum. 
  • Daha birinci sınıfta olan yeğenime Kelime Oyunu gibi bir etkinlik ile hayal gücünü körüklemek ve bu konuda tecrübe kazanmasını sağlamak istiyorum. ( Aslında yazdıklarını düzenli bir defterde toplamak ve kapağına yazar olarak onun adını yazmak teşvik edici olur sanırım.) 
  • İmkanım olsa ve Toodii (benim uçamayan muhabbet kuşum) için tehlikeli olmayacağından emin olsam bir kedim olsun isterdim.

  • Balık tutmayı denemek...
  • Kitaplığımdaki okunmamış kitap sayısını bir hayli azaltmak...
  • Dövüş sanatları konusunda bilgi sahibi olmak isterdim. Ve okçuluğu denemek...
  • Çömlek yapmayı da denemek isterdim. Fazlasıyla sabır ve kas gücü gerektirse de.
  • Rengarenk sabun yapımını öğrenmek isterdim.
  • Doğal esanslardan parfüm yapımı. Çünkü parfümlerin o yapay kokularından hoşlanmıyorum.
  • Tv ye takılan eski atarileri hatırlıyor musunuz? Oyun kasetlerini? Tekrardan onlarla Super Mario felan oynamak eğlenceli olurdu.
  • Ve son olarak mavi bir balon bırakmak istiyorum sahilde gökyüzüne. (Anladınız espriyi. Anlamayanlar için; Burada yazar Kelime Oyunu 6 için yazdığı şiire atıfta bulunuyor.)
Çok eğlenceliydi. Mutlaka yapın. İnsan başkalarının yazdıklarını okudukça deneyimlenebilecek ne çok şeyin olduğunu fark ediyor. :)

34 yorum:

  1. çoğu yapılabilir şeyler mesela balık tutabilirsiniz bu havalar tam onun havası :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sahilde balık tutanları görmek dışında hiçbir tecrübesi olmayan biri olarak benim için hiç kolay değil. :) Ama bir gün mutlaka deneyeceğim. :) Teşekkürler. :)

      Sil
  2. Sanırım diğer arkadaşların yazdıkları ile birlikte, bu konuda ki okuduğum 3üncü yazı. Dikkatimi çeken ve aslında beni mutlu eden ise, herkesin istediklerinin hayal olmadığı ve gerçekten zaman ayırılıp yapılabilecek aktiviteler olması:-) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım küçük şeylerden ve gerçek hayattan da mutlu olabileceğimizi keşfediyoruz yavaş yavaş. Eminim hepimizin yine uçarı hayalleri vardır kendimize sakladığımız. :)

      Sil
  3. Hobi odası çok iyi fikirmiş. Tam benlik. Aynı şekilde al getir götür olmuyor. Çocuklar hele yamacında olmayacak. Mis :)))

    YanıtlaSil
  4. Tabii rastladım ama bir türlü deneme fırsatım olmadı oysaki o tarz şeyleri çok severim papatya ile özellikle. Küçükken doğal parfüm yapmayı denemiştim hatta yaptımda ama sonra şişe kırıldı. Talihsizlik :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok kötü olmuş. :) En azından tecrüben olmuş. :)

      Sil
  5. Kitap damgam yok ama istenilen şekilde yapıldığını biliyorum onu araştır mutlaka :) umarım hepsini yaparsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İstenilen şekilde yapıyorlarsa çok mutlu olurum. Teşekkürler. :)

      Sil
  6. Ben muhabbet kuşu ve kedi ile birlikte 8 sene geçirdim.
    Kedim olgun değildi, yavruydu ve avlanma iç güdüsü henüz gelişmediği için bir iki gün kafeste onu gözledi sonra da unuttu gitti. Benim kuşumda uçamıyordu bu arada, sokakta bulmuştum onu da. Evden kaçmış sanırım, kanadında sorun vardı. Veterinere gittim lakin düzelmedi. Yanına gidip patiyle yokluyor sonra sıkılıp gidiyordu. Aklınızda olsun =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel. 😍 Ama ben cesaret edebilir miyim bilmiyorum. Benimkisi doğuştan. Abimin kuşlarının yavrusu. Yumurtadan çıktıktan sonra anne babası bakmamış doğru düzgün. Tüylerini felan yolmuşlar. Abim ayırdı kafesten, üç aylıkken bana geldi. Öyle ürkekti ki. Hastaydı. Uyurken sürekli sayıklıyordu. İyileşene kadar bayağı uğraştım. Artık çok daha iyi. Hala ucamiyor ama gün boyu kafesin üstünde geziyor. Çok yalnız kalırsa kafesten atlayıp peşimizde geliyor. 😂 O riske giremem. 😍

      Sil
  7. orca, mercan, çiçek kalıbı, bunları çok sevdim, ya ne güzel senin isteklerin bayıldım :) voleybol basketbol salonu yok mu yaa, eveet çok keyifli voleybol da basketbol da izlemek canlı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var tabi de fırsatım olmadı hiç. :)

      Sil
    2. cumartesileri oluyoo genelde bulursun zaman yaa pandemiden sonaa :)

      Sil
  8. yazımın yorumlarına da ekledim yazını, mademsiii o zamansa yakında sen de bulcan taammmış mııı ağaç ev sohbet konusu bana neee :)

    YanıtlaSil
  9. Güzel hayalleriniz var :)
    Kitap damgası demiştiniz, ınstagramda “mühürce” isimli bir sayfa var, göz atmanızı tavsiye ederim :)

    YanıtlaSil
  10. Sayıca fazla ama çoğu ulaşılması kolay istekler. Ebabil kuşu, alpaka ve orka konularında bir şey diyemem:) Kişisel hobi odası benim de hoşuma gitti. El sanatlarına ilginiz belli, umarım yapmak istediklerinizin hepsini yapabilirsiniz:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşündükçe insanın aklına yeni şeyler geliyor. :) Teşekkürler.

      Sil
  11. Teşekkür ederim artık yeni bir isteğim daha var :D O kozalaklarla yapılan işin adı ne bilmiyorum ama o kadar güzel görünüyor ki yapmak istememek mümkün değil :)) Kitaplıktaki okunmamış kitap sayısını azaltmak ve kitap damgası konusunda da benzer istekler taşıyoruz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok hoş duruyor. Resim üzerinde videonun kaynağı var. Gerçi çok önceleri kaydetmiştim Facebook a. Yine de bir göz atmak lazım 😊

      Sil
  12. yaa tam benlik bir iste olmuş bu daa ne güzel şeyler yazdı herkes :D ebabil kuşları yere hiç inmiyor değil inme ihtiyacı duymuyorlar havada süzülerek uyuyabiliyorlar pek yerde görünmemesinin sebebi inmek istediklerinde çok yüksek yerleri tercih etmesi çünkü tekrar uçabilmek için bir yerden atlaması gerekiyor :) alpakalar çok şirin gerçekten dee :D hobi odası ben de isterdim resim ve yazılarla ilgili dosyaları kalemleri boyaları sürekli kaldırıp tekrar kullanırken düzenlemek verimliliği düşürüyor bence :)
    fotoğrafçılık, mercanlar polimer kil, balıkçılık bunlar daa ay bütün liste çok iyii :)
    bitkilerin alçı kopyaları daha önce görmedim sanırım ne güzel bir şeymiş sevdim bunu :)
    toodii ne tatlıı benim de muhabbet kuşum vardı çok fazla kelime biliyordu 9 yaşına kadar yaşatmıştım özledim onu :)
    parfüm yapmak çok kolaay yaparsıın ben oda kokusu yapıyorum yağlar ve kolonya ile :D
    hepsini gerçekleştirirsin yavaş yavaş plan ve zamanlaa mavi balonda tabi kii :)
    ay bi de atari ne güzeldii bilgisayara kurulabilen versiyonları var biraz araştır çok kolay ben atari kolu takıyorum laptoba mario jewelry pinball oynuyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan başkalarının yazdıklarını gördükçe 'aa bu da vardı dimi?' diyor. Diğer arkadaşlarınkileri okudukça yeni şeyler geldi aklıma :) Hobi odası süre olur gerçekten. Toodii henüz bir yaşında (15 aylık) henüz çok fazla konuşmuyor. Öpücük sesi çıkartıyor, cici kuş ve toodii diyor sadece. Uçamadığı için insanlara alışması daha kolay oldu sanırım. :) Parfümü ve ateriyi not ettim. Teşekkürler.

      Sil
  13. Balık tutmayı eklemeyi unutmuşum. Küçükken izlediğim yabancı filmlerdeki klişeyi yaşamayı çok istemişimdir. Baba çocuğunu alıp balığa götürür, orada birlikte zaman geçirirler. Hep çok huzurlu görünmüştür. Ama baba konusunda şanssızdım. Bırak balığa gidip vakit geçirmeyi evde bile yüzüme bakmaz. :) Ama yalnız da olsam balığa gitmeyi, bir tane de olsa balık tutmayı çok istiyorum. Beklerken derin nefes almak, varsa kuş seslerini dinlemek, kitap okuyup kahve içmek. Harika olurdu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlgisiz bir baba çok zorluklar yaşatmış olmalı size. Bunu duyduğuma üzüldüm. :( Yalnız ya da kafa dengi birileriyle gitmek güzel olurdu. Dediğin gibi kuş sesleri eşliğinde kitap okumak... Düşününce bile insan kendini yenilenmiş hissediyor. :)

      Sil
  14. Fikri ve konsepti çok beğendim. Emeğine sağlık 😊

    YanıtlaSil
  15. hayallerini inşallah gerçekleştirirsin. Çok da zor bir hayal değil aadım adım ilerle :) hobi odası hayali benimde vardi ve geçen sene gerçekleştirdim. kısın soğuk bir ortam oluyor kapalı balkon olduğu için ama en çok eğlendiğim yerdir. :) hayallerini bırakma :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu liste zaten ufak iatekler için. 😂 Ay ne güzel yapmışsın. Teşekkürler

      Sil
  16. Çok güzel hayaller umarım gerçekleşir😊

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...