7 Mayıs 2024 Salı

(BCP Nisan) The Grimm (Dizi Tanıtım ve Yorum)


BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında üç yılı tamamladık. (2021 - 2022 - 2023)  Dördüncü yılımızda da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi ve etkinlik kuralları için tıklayın. Katılmak isterseniz de yorumlarda belirtin. :) Nisan ayının teması bilimkurgu, fantastik, fantezi, doğa, bahardı. Ben de fantastik bir dizi olan The Grimm dizisini tekrar izliyorken bu tema kapsamında tanıtımını yazayım dedim.
Dizi hakkında yükleyeceğim görseller biraz ürkütücü olabilir o nedenle özellikle yaşı küçük olanları bu yazıyı görmezden gelmesini tavsiye ediyorum. :) 

Dedektifimiz Nick, ortağı Hank ile birlikte cinayet davalarına bakıp suçluyu yakalamak için koştururken, kendisini büyüten ve uzun yıllardır görmediği teyzesinin ziyaretiyle geçmişine dair gerçekleri öğrenmeye başlıyor. Oğlumuz daha küçükken trafik kazasında ölen annesi ve onu büyüten teyzesi gibi bir Grimm. Oğlumuz diğer insanların aksine Wesenları kolaylıkla görebiliyor ve onlar için bir avcı hükmünde. Wesenlar, özellikle tehdit altındayken olsa da diledikleri zaman kendi türlerine göre şekil değiştirebilen, ekstra yetenek ve güce sahip olan insanlar. Uzun yıllar boyunca Grimmler Wesenları avlamış bu yüzden Grimler onlar için büyük bir korku unsuru. Oğlumuz şekil değiştiren yüzler görmeye başlayınca kendinden şüphe etmeye başlasa da teyzesinin sahip olduğu gizemli kitaplar ona yol gösteriyor. Bu kitaplar yüz yıllar boyunca Grimmler tarafından yazılmış Wesenları da kapsayan günlükler. Bu dünyada fazlasıyla acemi iken yanlış kişilerin kendisinin bu yeni kimliğinden haberdar olması onun da hayatını tehlikeye sokacak.


Kaçırılan bir kız çocuğunun davası üzerinde çalışırken karşılaştığı bir şüpheli olan Monroe nun -kendisi saatler konusunda uzman- aslında kurtadam tarzı bir Wesen olduğunu öğrenince peşine düşüyor. İkili şüpheler ortadan kalkınca görüşmeye devam ediyorlar çünkü oğlumuz Nick bu Wesen dünyasında fazlaca acemi ve yardıma ihtiyacı var. Bu durum ise öyle kolay kabul edilebilir bir durum değil. Çünkü daha önce de dediğim gibi av-avcı mevzusundan sebep Grimm-Wesen dostluğu pek akla yatkın gelmiyor. Zamanla ikilimizin dostlukları gelişiyor ve Nick çözmeye çalıştığı davalar konusunda eğer işin içine bir Wesen dahil oldu ise Monroe dan yardım alıyor. 

İlerleyen sezonlarda artık Nick çevresindekileri bu yeni kimliğinden ve onun getirdiği tehlikelerden koruyamayacağını anlayınca onları yavaş yavaş bu tehlikeli dünyanın gerçeklerine davet ediyor. Bu olay normal bir insan için hiçbir zaman kolay olmuyor. Nick in amirinin de bir wesen olması dahası kraliyet kanı taşıyor oluşu işleri iyice politik bir seviyeye taşıyor.

Nick in atalarından biri de dahil olmak üzere yedi Grimm Haçlı Seferleri sırasında çok gizemli bir hazineyi saklamış ve yedi anahtar yaptırıp haritayı da bu anahtarların üzerine işlemişler. Kraliyet başta olmak üzere pek çok kişi bu anahtarların peşinde. Teyzesinin vefatının ardından Nicke kalan şeylerden biri de bu anahtarlardan biri. Bu durum kendisini daha da tehlikeye sokuyor.


Bir kaç sene arayla tekrar tekrar izlediğim bu fantastik dizi her bölümde farklı yeteneklere sahip bir wesenın ortaya çıkması sebebiyle sıkılmadan izleyebileceğiniz bir seri. Dizi 6 sezon. Son sezonunu pek sevmesem de diziyi genel olarak beğeniyorum.Wesen türleri konusunda başta hayvanlar olmak üzere pek çok mitolojik canlıdan ilham alınmış. Favorim Monroe ve Nick in polis arkadaşlarından biri olan Wu. Dizide çok fazla olay olduğu için daha fazla detay vermek istemiyorum. İlerleyen bölümlerinde dost ve düşmanların sık sık yer değiştirdiğini söylemeden geçemeyeceğim. Fantastik seviyorsanız bir göz atın. 






10 yorum:

  1. İlgimi çekti not alayım diziyi...

    YanıtlaSil
  2. İlk defa duydum diziyi. İki düşman türün arkadaşlığı en keyifli konulardan biri bence. Çok fazla dinamik taşıyor iyi işlenirse hem eğlenceli hem dramatik olabilir. Dönüşümlerin bazıları çok tatlıymış. Çekerken çok eğlenmişlerdir o sahnelerde. Teşekkürler öneri için. Keyifle okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyu ve işlenişini ben de beğendim. İlk sezonda baş karakterimiz biraz acemi ama ilerleyen sezonlar çok daha keyifli bana göre. Dönüşümleri ben de beğeniyorum çok mükemmel değil ama göze hitap etmeyi başarmışlar. :)

      Sil
  3. Ooooo süpermiş yaniii saol :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fantastiksevenlerin severek izleyeceğini düşünüyorum. :)

      Sil
  4. Yorum yazmak için bloğa ikinci gelişim. Doğrusu itiraf etmek isterim yaşı küçük olanları bilmiyorum ama, görselleri ilk izlediğimde ben de ürktüm. Bu tür dizi ve filmleri gerçek olmadığını bilmeme rağmen izleyemiyorum.
    Emekle hazırlanmış bir tanıtım yazısı.
    Teşekkürler. Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ki, en ürkütücü olanları eklemedim. Özellikle ilk defa izleyecekler için daha ürkütücü olacaktır. :) Teşekkürler

      Sil
  5. Çok korkunçlu şeyler sevmiyorum ben ama ilgi çekici duruyor yine de. Bir ara şans vermeyi denemek istiyorum:) Tanıtım için çok teşekkür ediyoruuzz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı değişimler ürkütücü görünebilir yine de bir göz atın. Keyifli seyirler. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...