23 Temmuz 2019 Salı

Genç Elitler - Marie Lu (Tanıtım ve Yorum)


Büyük bir salgının ardından hastalığın bıraktığı izler ile hayatta kalmayı başaran malfettolar, kraliyet ve halk tarafından aşağılanıyor ve aileleri tarafından utanç kaynağı olarak görülüyorlardı. Bunlardan bazılarının özel yetenekleri olduğu dedikodusu ortalarda fısıltı halinde dolaşıyordu.
Adelina, kız kardeşiyle birlikte hastalanıp hayatta kalmayı başaranlardan biri. Kız kardeşi hastalığı hiçbir iz kalmadan atlatırken, Adelina bir gözünü kaybedeli yıllar geçti.
 Bu zaman zarfında babası tarafından kız kardeşine gözü gibi bakılırken, Adelina hep yok sayılıyor. Henüz 17 yaşında olan Adelina bir gece babasının kendisi hakkında yaptığı bir konuşmaya kulak misafiri olunca, arkasına bakmadan evi terk ediyor. Ancak babasının kendisini yakalamasıyla içindeki karanlıkla yüzleşen Adelina derinlerde gizlenen gücünü keşfediyor. Bu konu hakkında hiçbir bilgisi yok. Kraliyet adamlarına yakalanıp idam edileceği sırada Genç Elitler kızımızı kurtarıyor.

Teren, kraliyet için çalışıyor ve tek amacı ülkedeki bütün Genç Elitler i bulup öldürmek. Ama çok büyük bir sırrı var.

Enzo, Genç Elitler den oluşan Hançer Cemiyetinin lideri. Amacına ulaşmak için yetenekli elitleri kraliyetten önce bulup eğitiyor.

Genç Elitler in Adelina hakkındaki planları büyük ama kızımızın güçlerinin sınırlarını küçümsediklerini çok acı bir şekilde öğrenecekler. Öfke ve  nefretten beslenen kızımızın karanlığı çok büyük.

Adelina nin taraf seçmedeki kararsızlığı başını bir hayli belaya sokar. Kraliyetin elindeki koz büyük ve bu Adelina'yı öfkelendiriyor. Hançer cemiyeti ise kızımızı kullanma derdinde.


Sonunda başladım. Warcross serisinin bu  seriden daha iyi olduğunu  duymuştum. Bu nedenle beklentimi düşük tuttum. İyi yapmışım. Çünkü ilk kitap fazlasıyla dağınık. Kitap dört kişinin bakış açısıyla devam ediyor. Herkesin karanlık bir tarafı var. Herkes bencil ve herkes amacı uğruna herşeyi yapmayı göze almış durumda. Bu kadar büyük bir  hırs çemberine düşünce, insan okurken bile yoruluyor.  Final beni şaşırttı. Hoşuma gittiğini söyleyemem. Kurgu nasıl devam edecek merak ediyorum. Hemen başlıyorum ikinci kitaba.



2 yorum:

  1. Marie Lu merak ettiğim yazarlardan, öncelikli hedefim Efsane serisini okuyabilmek. Bu seriyi o kadar beğeneceğimi sanmıyorum, yorumundan sonra :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlam bir kötü karakter okumak için ideal olabilir ama benim zevkime hitap etmedi.

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...