30 Haziran 2019 Pazar

Artemis - Andy Weir (Tanıtım ve Yorum)




Sonunda okuyamama durumundan kurtuldum.

Vav. Öncelikle şunu söylemeliyim ki, uzun süredir okuduğum en ağzı bozuk karakterlerden biriydi Jazz.  Küfürden hoşlanmıyorum. Bir parça rahatsız olsam da, kitabın akışını engelleyecek ya da beni  kitaptan uzaklaştıracak kadar değildi. 

Bu kitap hakkında az çok bir şeyler duymuşsunuzdur. Yazarımız Marslı kitabının yazarı olan Andy Weir. Marslı 'yı okumamış olsanız bile yazarın karakterlerine esprili bir dil bahşettiğini mutlaka duymuşsunuzdur. Jazz karakteri de; zeki, esprili, asi ve ağzı bozuk bir karakter. Nasıl yapıyorsa kendini sevdiriyor. Konumuza gelirsek;

Artemis,yere gömülmüş yarım daire şeklinde ay üzerinde inşa edilmiş minik bir şehir.Küçük yaşta Artemis'e gelmiş olan Jazz için burada hayatta kalmak zor.Çünkü pahalı bir yer. Zenginlerin yaşadığı bir yerde hayatta kalmak için Jazz ufak kaçakçılık işleri yapıyor. Dünyadan gizlice getirdiklerini zenginlere satıyor.Çünkü Artemiste her istediğinizi yapamazsınız. 

Yeni bir iş teklifi geldiğinde parası iyi olduğundan, çokta düşünmeden işi kabul eden Jazz i çok büyük bir süpriz bekler. Çokta zararsızmış gibi görünen olay, Artemis i yok olma eşiğine getirir. Ortada dolanan kiralık katiller de cabası. 



Gayet akıcı bir kitap. Ben de çok büyük bir etki bırakmadı ama okurken gerçekten eğlendim. Rudy karakterinin daha fazla yer almasını isterdim. İkili arasında daha büyük bir çekişme hoşuma giderdi. Ama kitap o kadar aksiyon dolu ki, Rudy'e fırsat kalmadı sanırım.



2 yorum:

  1. Marslı'yı okumadım ama yazarı not aldım bir kenara. Artemis'de eğlenceli bir kitaba benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten eğlenceli. Jazz ağzı bozuk olduğu kadar hazır cevapve komikbir karakter.😊

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...