24 Aralık 2017 Pazar

Mavi Kitaplarım (Davetlisiniz)






İnstagramda etiketlendiğim bir etkinlik olan mavi kitaplarım tagi için çektiğim resimler ile bir yazı hazırlamak istedim. Hatta etkinliği buraya taşıyayım yayını gören herkes dilerse yapsın. Yaparsanız yorumlarda haber verin lütfen. Başlık mavi kitaplarım ama sizin olmasa da okuduğunuz mavi kitaplarıda  ekleyebilirsiniz. Kitaplığınıza bakınca sizde fark edeceksiniz ki, kitapların çoğunluğu mavi ve siyah. İnanın bana kendimi frenlemesem bir on kitap daha çıkardı bu kategori için. Mavinin güven verici olduğu söylendiğinden midir bilemem ama yayın evleri kitap kapakları için mavinin her tonuna el atmış. İyide yapmışlar hani. Mavinin o sağlam duruşu her zaman cezbetmiştir beni.

Sağ baştan başlayalım;

Son İsyan; bildiğiniz üzere Labirent serisinin son kitabı. Kitabı okumamış olsanız bile filmini mutlaka görmüşsünüzdür. Seri genel olarak kaliteli olsa da, içler acısı bir finale sahip. Bu nedenle okurlardan tonla laf  yedi yazarımız.
1- Ölümcül Kaçış (tık tık)
2- Alev Deneyleri (tık tık)
3- Son İsyan (tık tık)

Sonsuz Deniz; 5. Dalga serisinin ikinci kitabı ve henüz okumadım. Pek bir şey diyemeyeceğim kitap hakkında. 5. Dalga gayet güzeldi. Filmini pek beğenmedim.
1- 5. Dalga (tık tık)

Deliryum;  Serinin ilk kitabı olan Deliryum u bir kaç ay önce okudum. Akıcı bir distopya örneği. Kısaca konusundan bahsedecek olursam; Aşk ve sevginin ölümcül bir hastalık olarak görüldüğü bir düzende, belli bir yaşa gelen çocuklara ilaçla tedavi uygulanıp bu duygular benliğinden siliniyor. Kafası karışık genç baş karakterimizin başından geçenleri okuyoruz.
1- Deliryum (tık tık)

Alaycı Kuş; Açlık Oyunları serisinin son kitabı. Üzerine ne kadar kitap okursam okuyayım, benim favori distopya serilerimden birisi olacak bu seri.Seri hakkında daha önce neden yazı yazmadığımı bilmiyorum muhtemelen deftere yazdım ama pc ye geçirmeye üşendim. Söylenecek çok şey var ama yazıyı uzatmak istemiyorum.2015 te Alaycı Kuş'u tekrar okurken birkaç alıntı yapmışım blogda.
1- Açlık Oyunları
2- Ateşi Yakalamak
3- Alaycı Kuş (alıntılar tık tık)

Gece Avı; bu kitabı yakın zamanda okudum.Birbirlerinden bağımsız olarak okunabilseler de, kronolojik olarak Gece Avından öncesini anlatan yazarın önceki kitabı Buzdaki Kız'ı da ardından okudum. Yani sıralamayı tersten okudum. Bir sorun teşkil etmiyor ama yazarın kurgularında belli bir kalıp olduğu göze batıyor. Bu arada ikiside polisiye üzerine. Güzeldi.
1- Buzdaki Kız (tık tık)
2- Gece Avı (tık tık)




Bu resimdekilerden sadece Uyumsuz u okudum. Diğerlerini fazlasıyla merak etsem de, bir türlü sıra gelmiyor. 2018 de bu duruma bir çözüm bulmam gerekecek. Muhtemelen '' kitaplığımdan iki kitap okuduğumda bir yeni kitap alma hakkım olacak'' şeklinde bir kural koyacağım kendime.

Uyumsuz; En sevdiğim distopya serilerinden. Türünün en iyisi değil ama ben seviyorum.Konusundan bahsetmeye gerek yok.  2013 te okumuştum seriyi.Devam kitapları hakkında yazı yazmamışım muhtemelen defterimin bir yerlerinde vardır. finali pek çok okuru isyana sürüklesede beni tatmin etmişti.
1- Uyumsuz (tık tık)
2- Kuralsız
3- Yandaş (alıntılar tık tık)
 Dört  (tık tık)







Bu Bizim Hikayemiz; kitabın kapağını ilk gördüğümde ve tanıtım yazısını okuduğumda resmen takıntı yaptım bu kitabı. Sonunda aldım ve okudum. Müthişti. Bu yılın favorileri arasına girdi. Öyle yoğun bir gizem var ki, katil kim, katil kim? diye kafayı yedirtti bana. Konusu kısaca;  beş zengin veledin bir hafta sonu av kulubesine gidişi ve ertesi sabah aralarından birinin vurulup ölmesi sonucu başlayan dava sürecini anlatıyor. hiç kimse göründüğü gibi değil ve ölen çocukla herkesin sorunu var. Katil kim?
Bu bizim Hikayemiz (tık tık)




Son olarak bu resimdekilerin çoğu yeni kitap.
 Aynı Yıldızın Altında yı okudum. Çok sıcak ve bir o kadar içinizi ısıtacak bir hikayesi var. diğerlerini henüz okumadım.

Sabah Yıldızı; Kızıl Yükselişin final kitabı. İlk kitabı okudum ama  Altın Oğul ve Sabah Yıldızını okumadım henüz. Kızıl Yükseliş distopyanın en iyilerinden bana göre.Detaylı ve yoğun bir konuya, sürükleyici bir kurguya sahip.
1- Kızıl Yükseliş (tık tık)


Benden bu kadar. Mavi kitaplarını paylaşın ve lütfen yorumda haber bırakın. :)












4 yorum:

  1. Mailine bak guzu yardımını bekliyorum:)

    YanıtlaSil
  2. 5. dalga serisini okuyup pişman olanlardanım. İlk kitap güzel olsa da diğerleri aynı tadı vermiyor. Okumak için acele etme derim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten ikinci kitap ilk kitabın yarısı kadar sadece. Yazar anlatacak şey bulamamış mı? diye aklımdan geçmedi değil hani. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...