21 Aralık 2023 Perşembe

Karanlık Taç 2 - Sarah J. Maas (Kitap Tanıtım ve Yorum)

 

1- Cam Şato kitabının yorumu için tıklayın. :) 

Kralın yaveri (suikastçısı) olmak için girdiği yarışmayı kazanmak Celaena yı özgürlüğe bir adım daha yaklaştırdı. Ama asıl mesele şimdi başlıyor. O, artık kralın kirli işlerini yapmakla yükümlü. Kralın işaret ettiği her kimse kızımız onun kesik başıyla geri dönmeli. Şimdiki görev krala karşı ayaklanmaya niyetli olan asileri ortadan kaldırmak. Eline verilen isim ise on üç yaşından beri tanıdığı bir isim; Archer. 

Saraya yeni gelen kralın çapkın kuzeni ve gece ortalıkta dolaşan karanlık figürler... Saray her zamanki gibi kızımıza bin bir türlü tehlike vaat ediyor. Yeni hedefi Archer a ulaşan kızımız, bu gizemli asi grup ile ilgili bilgi almaya niyetli. Archer hayatını bağışlaması karşılığında onun için gerekli araştırmayı yapmayı kabul ediyor. Saraydakilere öğrendiklerinin hepsini anlatmıyor tabi.  Asi grubun, öldüğü sanılan eski prensesi tekrar tahta çıkarmak istedikleri haberi kızımızı şaşırtıyor. (Tahminlerim doğru çıktı) Bir balo ve fiyaskoyla sonuçlanan bir girişim...

Kızımız başka bir gizli tünel buluyor ve çok eski bir kütüphaneyle karşılaşıyor. Dahası büyüyü etkisiz kılan koca demir bir kapıyla. Bu kapı içeriye bir şeylerin girmesini engellemek için mi, yoksa içeriden dışarıya bir şeylerin çıkmasını engellemek için mi?

Kızımız sonunda sevdiceğinin kim olacağına karar veriyor. Prens de bu durumu kabul ediyor. (Prenses N ile Prensi çok yakıştırıyorum.) Ama prensimizin daha büyük sorunları var. Tüm ülkede yasaklanmış olan şey sizde baş göstermeye başlasaydı ne yapardınız? Kendindeki değişimin nedenlerini ve duyulursa neler doğuracağını çözmeye çalışan prensimiz bu durumdan kimseye bahsedemiyor. Lakin kızımızın çenesi o kadar sıkı değil. Sahip olduğu sırları yavaş yavaş arkadaşlarına açmaya başlıyor. 

Ama beklenmedik bir anda verdiği kayıp onu intikam ateşinin kızılına bürüyecek. Artık onu durdurabilecek pek fazla kimse yok. Bütün güvenmek istedikleri artık birer düşman onun için. Ortalık biraz durulsa da, kızımızın çözmeye çalıştığı bilmeceler büyük bir efsaneyi ortaya çıkarıyor. Aynı zamanda zalim kralın planlarının ne olduğu ve gücünün kaynağını da... Öğrendiği sırlar müttefikleri de beraberin de getiriyor. Ve bir başka ihanet köşe başında kızımızı bekliyor.

Kitabın başındaki olayda itibaren kızımızın krala karşı göründüğü kadar itaatkar olmayacağı belliydi. Kısa süre içinde durumun gerçekten de böyle olduğunu görüyoruz. Ama kızımız arkadaşlarının güvenliği için kimseye bunlardan bahsetmiyor. Bir kere kızımızın ödü kopsa da o demir kapıyı açmak istemesi çok düşüncesizceydi. Ya büyük bir kötülük hapsedildiyse oraya? Sırf merakından böyle büyük bir risk almasını gençliğine bağlıyorum. Bir de çalar saat mevzusu var. Böyle fantastik bir kurguda çalar saat sırıtıyor biraz. Ayrıca sevgili yazarımız bu kitapta da kızımızın kararsız tavırlarına inatla devam ettiğinden emin olmuş. Neyse ki kurgunun gerisi gayet sürükleyici olduğundan bu durumu görmezden gelebiliyorum. Mort u (konuşan bir kapı kulpu) eğlenceli bulduğumu söylemeliyim. Kızımıza daha yakın olmasını ve sürekli söylenip laf sokmasını okumak isterdim. Devam kitabına en kısa sürede başlamak istiyorum. (-ki şuan beşinci kitaba başlamak üzereyim. Bu seri bana iyi geldi ya :))


2 yorum:

  1. hımm sarah maas kitapları okudum ben yaa ama bunlar değil demekki daha eski kitapları idi :) iyi diyosun yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikenler ve Güller Sarayı serisi olabilir. O seriyi henüz okumadım. Ben beğendim. Baş karaktere arada kızsam da kurgu ve işlenişi güzel. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...