31 Aralık 2023 Pazar

(BCP Aralık) Destined With You (Dizi Tanıtım ve Yorum)

BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında üç yılı tamamladık. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.)  Aralık ayının teması ise taze eserlerdi. Yani 2023 yılı içinde çıkan kitap, film, dizi, belgesel, anime gibi herhangi bir konu hakkında yazabiliriz. Ben bu yıl içinde çıkan ve geçen aylarda izlediğim bir dizi ile geldim. Gelelim dizimizin konusuna;

Şimdi hırslı, zeki ve zengin bir avukat oğlumuz var. Ama lanetlenmiş; bunun kendi seçimi mi yoksa belası mı olduğunu bilmiyorum. Davalar konusunda ''kanlı el'' tarafından yardım alıyor gibime geldi. Bu nedenle başarı uğruna ruhunu satmış olabilir. Kısa süre içinde genetik bir hastalığı olduğu çıkıyor ortaya. (Sonrasında bu kanlı el meselesinin benim tahmin ettiğim gibi olmadığını görüyoruz.)

Kızımız ise bir devlet memuru ve belediyede görevlendiriliyor. Bu yeni çalışma ortamında sürekli dışlanıyor ve küçük görülüyor. Bütün bunlara rağmen çalışkan kızımız elinden geleni yapıyor. Son görevi ise, ormanın derinliklerinde çürümeye terk edilmiş bir şaman evinin yıkımını gerçekleştirmek.

 Arazinin sahibi ise zengin avukat oğlumuz. Kızımız peşini bırakmayınca pes ediyor ve bir zamanlar orada yaşayan şamanın iznine ihtiyacı olduğunu söylüyor kızımıza. Kızımız ise beklenmedik şekilde izni kapıyor. Oğlumuz bu duruma şaşırıp şamanı ziyarete gittiğinde ise yıkılacak olan evin altından çıkan sandığın kıza ait olduğunu ve ona vermesini söylüyor. Neyse ikilimiz sürekli çatışma halince ortalıkta dolanırken bir şekilde açıyorlar sandığı. İçinden büyü kitabı çıkıyor. Oğlumuz içinden sadece tedavi büyüsünü kendisine vermesini istiyor. Pek inanmasa da uzun süredir yalnız olan ve dışlanan kızımız bir aşk büyüsü yapıyor, oğlumuzun tedavi büyüsünü de yapıyor. Tuttu tutmadı derken hayda... ortaya çıkıyor ki büyü sebebiyle kendisine aşık olan kişi oğlumuz. Ne kadar beklenmedik bir durum değil mi? :) İlk bölümler gerilim ve dram yüklüyken sonrası komedi tufanına dönüyor ortalık. O soğuk nevale oğlumuz sevgi dolu sözler söylemeye başlıyor memnuniyetsiz bir şekilde. Soğuk bir ifade ile söylediği özlem dolu cümlelerin tezatlığı işi çok eğlenceli kılıyor. Sonrasında sevgi pıtırcığı oluyor.

 Kızımızın hoşlandığı kişi ise aynı belediyede çalışıyor. Kızımızla bir araya geldikçe yakınlaşmaya başlayan ikilimiz oğlumuzun her taşın altından çıkmasıyla pek bir ilerleme gösteremiyor. Bir kaç bölüm komedi ağırlıklı ilerliyor ve ardından dramatik olaylarla gerilim geri dönüş yapıyor. Kdrama klişesi olarak ikilinin geçmişten birbirlerini tanıdığını öğreniyoruz.

İşin eğlencesini bir kenara bırakırsak bana kalırsa büyüyü bozmak konusunda çok gevşek davrandılar. Ortalığı ayağa kaldırıp, şaman şaman dolaşmaları gerekirken boş boş ortalıkta dolaştılar. Oğlumuzun görüştüğü -gerçekten sevdiğini düşünmüyorum ama- biri olmasına rağmen bu şekilde rahat davranmaları kabul edilemez. Bu durumun aldatmaktan farkı yok. Bu tarz çirkin olayların dizilerde masum gösterilmesi hoşuma gitmiyor. Bir şekilde sonuçlandırmayı başardılar ama kötüler, geçmiş ve lanet peşlerini bırakmıyor. Bahsettiğim hususların dışında fena değildi. Çokça güldüm, hüzünlendim ara ara gerildim ve karakterlerin iletişim yetersizliklerine kızdım. Her zamanki şeyler yani. :) 

10 yorum:

  1. Uzun zamandır Kore dizileri izlemiyorum. Başrol erkeğin birkaç dizisini önceden izlemiştim sanırım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başrol erkeğin bir kaç dizisi var sanırım ama izledim mi pek hatırlayamadım. :)

      Sil
  2. Ben izlemedim ama twitterda izleyenlerin yorumlarını okuyordum sürekli. Onlar da kanlı elden daha büyük bir şey çıkacağını düşünüyor ve aldatma olayından şikayet ediyorlardı. Bu yazıyı okudukça o dizi olduğunu anladım. Kore dizileri eskisi kadar heyecanlandırmıyor ama bazen arada şu anki sistemin dışına çıkmayı başaranlar oluyor onlar hoşuma gidiyor. Teşekkürler öneri için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek tük yapımlar haricinde tadı kalmadı pek kdramanın. Eğer izleyeceksem bir diziyi büyük beklentilerle başlamıyorum artık. :)

      Sil
  3. Bir iki bölümünü izlemiştim ilk yayınlandığı anda, finalleyince izlerim demiştim ama öylece kaldı. :D Aşırı heyecanlandırmamıştı zaten beni de. Belki boşlukta dönerim izlemeye sırf başrol çocuk için. :D Yorum için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok da ciddiye almadan izlemek lazım. Komedi kısımları eğlenceliydi. :)

      Sil
  4. Durduk yere negatif hisler beslediğim izlemeyi düşünmediğim bi yapım hanım kızımızın son dizisindeki muhteşem performansı da etkili olabilir. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen gerçekten öyle oluyor. Durduk yere bir şeyden hoşlanmamaya başlıyor insan. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...