4 Eylül 2022 Pazar

Nobody Knows (Dizi Tanıtım ve Yorum)

Her şey 19 yıl önce, kızımız henüz lisedeyken en yakın arkadaşının bir seri katil tarafından öldürülmesi ile başlıyor. Arkadaşının ölmeden önceki son aramasını açmadığı için sürekli kendini suçlayan kızımız, kısa süre sonra katilden bir telefon alıyor. Katil bu konuşma sırasında kızımızı psikolojik olarak yerle bir ederken son cinayetinin arkadaşı olduğunu söylüyor. Kızımız ise polis katilin peşini bırakmasın diye katilin telefonda tekrar öldüreceğini söylediğinden bahsediyor.

Geliyoruz günümüze. Kızımız sağlam bir polis olmuş ve hala bu seri katilin peşinde.  19 yıl önceki davayı tekrar incelemek ve o zamanlarda bulunmayan imkanlarla delilleri tekrar gözden geçirmek niyetinde. Bir ipucu buluyor da. Peşine düştüğünde ise hayatının amacı haline gelmiş olan katil ile karşılaşıyor. Ama hiç de beklediği gibi değil.

Bir yandan da polis kızımız yeni bir binaya taşındığında alt katında oturan minik çocukla zaman içinde gelişen ilişkilerini görüyoruz. O minik çocuk artık sekizinci sınıfta. Bir süre sonra abla kardeş gibi olan ikilimizi büyük bir trajedi bekliyor.

Olayın peşini bırakmamaya ant içmiş olan kızımız, kardeşi gördüğü bu çocuğun öğretmeni ile gerçekleri ortaya çıkarmaya çalışacak. Lisedeyken öldürülen arkadaşının davasında ise doldurulması gereken boşluklar onlara olayın henüz kapanmadığını gösterecek. Ve herkes ortadan kaybolan bir kitabın peşine düşecek. Kimin suçlu, kimin kurban olduğunu ise zaman gösterecek.

İlk bölümünü izlediğimde, her ne kadar polisiye sevsem de dizinin beni pek kendine bağlayamadığını söylemeliyim. Lakin ilerledikçe iyice merak uyandırdı. Biraz daha izlediğimde ben bu dizi hakkında yazmalıyım dedim. Pişmanlık, vicdan azabı, yalnızlık, adanmışlık ancak böyle güzel anlatılabilirdi.  Belki de dizinin kurgusal tarafından çok duygusal tarafı etkiledi beni. Özellikle başrol ablamızın tüm o soğuk görünen karakterine rağmen girdiği ağlama krizleri çok iyiydi. Dizinin en başında aşağıya resmini koyduğum çiçeğin hikayesini de öğreniyoruz.

(Monotropastrum Humile - Hayalet Çiçeği)

Biraz spoiler gibi olacak ama kızımız kendisi yerine neden arkadaşını öldürdüğünü sorduğunda katilin verdiği cevap tüylerimi ürpertti; ''Çünkü sahip olduğun tek kişi o arkadaşındı. Seni öldürsem o kimsesiz kalmazdı. Ama onu öldürürsem...'' Resmen ürperdim.

Dizinin OST u çok güzeldi. Karakterler ve kurguya öyle güzel uymuştu ki.


8 yorum:

  1. Güzelmiş, izlemek isterim. Çok teşekkürler, emeğine sağlık 😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gerçekten beğendim. Özellikle duygusal bakımdan yoğun bir diziydi. :)

      Sil
  2. oyyy oldukça iyi herhalde, peki alayım listeye :) sende artık hiç boş yok yazdıklarında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikolojik anlamda beni memnun etti dizi. Genel olarak beğendiklerimi yazıyorum o nedenle sanki her izlediğim güzelmiş gibi görünüyor. :)

      Sil
  3. Güzel bir diziymiş, konusunu sevdim. :) Kadın için çok zor bir durum olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KAdının yaşadıkları güzel anlatılmıştı. Yaşadıklarından sonra gülümsemesini sağlayan tek şey alt katında oturan minik çocuk. :)

      Sil
  4. Sadece sen böyle yazdığın için meraktatım şu an. :)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...