2 Eylül 2022 Cuma

(BCP - Ağustos) Catch Me If You Can (Film Tanıtım ve Yorum)


BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında bu yıl da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayın. Etkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın.) Ağustos ayının teması Latin Amerika - Seçkin Yazar ve Yönetmenlerdi. Okumak istediğim ve baş ucuma yığdığım onca kitaba elim gitmedi bir türlü. Sonunda yönetmene karar verip bir film izleyeyim dedim. Yönetmenimiz; Steven Spielberg.

Ünlü Filmleri: Saving Private Ryan (Er Ryan’ı Kurtarmak), Schindler’s List (Schindler’in Listesi), Raiders of The Lost Ark (Kutsal Hazine Avcıları), Catch Me If You Can (Sıkıysa Yakala), Ready: Player One (Başlat), E.T.

Önemli Ödülleri: Oscar: En İyi Yönetmen, En İyi Film,
BAFTA: Akademi Bağlılık, En İyi Film,
Golden Globe: En İyi Yönetmen


Alıntı; (Film; Frank Abagnale Jr. in kendi hayat hikayesini yazdığı kitaptan uyarlanmış. Frank William Abagnale Jr. (d. 27 Nisan 1948), 1960'lı yıllarda çek dolandırıcısıydı. 1964'ten 1967'ye kadar başarılı bir şekilde Panam Hava Yolları'nda çalışan bir pilotu taklit etti ve 2 milyon milden fazla mesafeyi ücretsiz uçtu. Aynı dönemde Georgia eyaletindeki bir hastanede yatılı çocuk doktoru ve Louisiana eyaletinde savcı yardımcısı olarak çalıştı. Yakalandığında Birleşik Devletler tarihinin en genç ve en cesur dolandırıcısı olarak görülüyordu. 26 yabancı ülkede ve 50 eyalette 4 milyon dolar değerinde sahte çek bozdurdu, üstelik hepsini 19 yaşına basmadan yapmıştı. Fransa'da yakalandı ve 12 yıl ceza alarak mahkûm edildi. Bir süre sonra FBI'dan gelen teklifle kalan cezasını çekmek için FBI'da Check Fraud (çek dolandırıcılığı) departmanında çalışmaya başladı. Cezası bitince FBI'dan ayrıldı. Günümüzde Abagnale and Associates isimli finansal dolandırıcılık danışmanlık şirketini yönetiyor.)

Frank (Leonardo DiCaprio) 21 yaşına kadar doktor, avukat ve bir pilot olarak çalıştı. Daha 16 yaşındayken yeni okulunda vekil öğretmen numarasıyla tüm sınıfa bir hafta ders veren Frank genç yaşına rağmen dolandırıcılık konusunda ustaydı. Anne babası ayrılma kararı alınca evden kaçan ve kaybettikleri mal varlıklarını geri kazanmak için yollara düşen Frank in bankaları, havayollarını, FBI ajanlarını nasıl kandırdığını izliyoruz.

Aslında filmin psikolojik tarafını da incelemek lazım. Çünkü Frank in o yaşlarda yollara düşüp bunca dalavere ile uğraşmasının asıl nedeni mükemmel ve mutlu bir aile hayatı varken bir anda sahip oldukları malları ve aile huzurunu kaybetmiş olması. Film boyunca Frank in eski hayatını geri kazanmak için verdiği çabayı görüyoruz. Para kazandıkça ailesinin eskisi gibi bir araya geleceği düşüncesine sıkı sıkıya tutunmuş durumda. Hatta bu fikre büyük bir inançla bağlı. Bu nedenle filmin eğlenceli olduğu kadar hüzünlü bir tarafı da olduğunu düşünüyorum. :)

18 yorum:

  1. Yıllar önce izlemiş ama pek de sevmemiştim. Dolandırıcılık hikayelerinde dolandırıcının çok zeki ve sevimli gibi gösterilmesi bana hoş gelmiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru bir yaklaşım. :) Ama filmin gerçek bir hayat hikayesinden uyarlanmış olması ilgi çekici.

      Sil
  2. Çok ama çok önce izlemiştim. Şu an okuduğumda bile hayal meyal canlanıyor gözümde. :)

    YanıtlaSil
  3. fena film değil ivit :) caprio herhalde günümüzn en iyi oyuncusuu :) (bi dee son yazıma baksan yaaa :) bi deee, dört kişi olduk yazaaan :) sessiz gemi de yazcakmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen bakıyorum. Biraz daha bekleyeyim yazan olur belki. bu ay çok az katılım oldu.

      Sil
    2. evet olabilir, sen ben sessiz gemi düş tasarımcısı gizem gündüz, şimdilik, yani yazcakmış sessiz gemi de :)

      Sil
    3. O yazdıktan sonra hazırlarım ayın raporunu. :)

      Sil
  4. Bu filmi daha geçen hafta izledim. Ne büyük tesadüf :) İzlemesi gayet keyifliydi ve ebeveyn-çocuk ilişkisine güzel dikkat çekiyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam denk gelmiş. Bence baba figürü en büyük problemdi başrol için. :) Dediğin gibi aile ilişkilerinin önemine vurgu yapmış.

      Sil
  5. Seçkin yönetmen sıfatını en çok hak eden isimlerden birini seçmişsin. Bayılırım Spielberg'in filmlerine. Bu filmi de uzun zaman önce izlemiştim. İki oyuncunun performansı ve inanılmayacak detaylar barındıran senaryonun gerçek bir hayat hikâyesinden uyarlama olması aklımda kalmış. Üstünden uzun zaman geçse de eskimeyen bir film. Bugün bile keyifle izlenir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle bir çocuğun yıkılan aile düzenini tekrar geri kazanmaya olan inancını çok iyi yansıtmıştı film.

      Sil
  6. ay yetişemedim bir türlü ama geç de olsa ben de yazıcam bugün inşalah :) bu filmi duymuştum ama izlemedim leonardo için izleyeyim yönetmenin filmlerini zaten severim ben de bu da ilginç görünüyor gerçek olay olması da daha ilgi çekici olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek hayattan uyarlanmış olması izlerken daha eğlenceli kılıyor filmi. :)

      Sil
  7. Yıllar önce izlemiştim bu filmi ve pek ilgimi çekmemişti. Sanırım asıl şimdilerde izlemem lazımdı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konunun gerçek bir olaya dayanması çok ilgi çekici. :)

      Sil
  8. Açılın ben doktorum!

    Bu filmi gördüğümde aklıma hemen bu replik geliyor. Kendisini açıkgöz zanneden insanların aldatılma hikayesi kıvamındaki hikayeleri seviyorum. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl şaşırtıcı olan kendilerinden bu denli emin bir şekilde davranmaları. Sanırım sahtekarlığın temel başarısı buna dayanıyor. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...