27 Aralık 2021 Pazartesi

(BCP - Aralık) Ormanın Esrarengiz Gözleri - Robert Liparulo

 BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi için tıklayınEtkinliğe katılmak isterseniz yorumlarda belirtin. :) (Etkinliğe katıldıysanız diğer üyelerin yazılarına yorum bırakmayı unutmayın. Yazı yayınlamasanız dahi vakit bulduğunuzda grup üyelerinin yazılarına uğramayı ihmal etmeyin.)

Aralık ayının teması; zaman yolculuğu ve paralel evrendi. Bu tema sayesinde geçen sene ilk kitabını okuduğum Hayalevi Kralları serisinin ikinci kitabını okudum. İlk kitabın konusundan kısaca bahsedeyim;

İlk kitap Karanlık Gölgeler Evi; Yeni taşındığınız kasabada, mutfakta konuşan birinin sesi üst kattan geliyorsa, yürüyen birinin ayak sesleri azalıp artmadan sabit bir şekilde duyuluyorsa, tozla kaplı zeminde babanızın ayağının iki katı büyüklüğünde bir ayak izi buluyorsanız o evi satın almak konusunda bir kez daha düşünmelisiniz. Bu evde, farklı diyarlara açılan bir sürü kapının olduğu bir koridor var. Dilerseniz bu diyarları ziyaret edebilirsiniz. (Dikkat; Can güvenliğiniz koruma altında DEĞİLDİR.) Kulağa hoş geliyor. Peki o diyarlardan sizi ziyarete gelebilecek sürprizlere ne demeli? Bu ziyaretçilerin hepsi de iyi niyetli olamaz değil mi? 

İkinci kitapta olaylar kaldığı yerden devam ediyor.

 Xander(15), David(12), küçük Toria(9) ve babaları, tavandaki gizemli odalardan geldiğini bildikleri gizemli bir adam tarafından kaçırılan annelerini bulmak için kolları sıvıyor. Ama o iş o kadar kolay olmayacak. Çünkü bu gizemli ve ürkütücü koridorda yirmi kadar kapı var. Her kapının ardında bir oda bulunuyor ve her odada başka bir yere, zamana açılan birer kapı bulunuyor. Odada bulunan eşyalardan bir kaçını giyip, üzerinizde taşırsanız o vakit bu gizemli kapı açılıyor. Ancak o kapının ardında neyle karşılaşacağınız belirsiz. Bir savaşın ortasında kalabilir, kendinizi Amazon ya da kutuplarda bulabilirsiniz. Ve odalar sürekli değişiyor. 

Annelerini kurtarmak isteyen ailemiz, odaları incelemeye ve plan yapmaya karar veriyor. David ise biraz aceleci davranıp bir kapıyı açtığında kendini tankların ve askerlerin ateş ettiği yıkık dökük bir evde buluyor. Bu savaşta şahit olduğu vahşetin ruhunda açtığı yaralarla geri dönüyor.

 Xander hala babasina öfkeli. Çünkü babasının bu ev ile geçmişini yeni öğrendi. Ama artık gerçeklerle yüzleşme vakti. Annelerini bulmak için tüm aile birlik olmalı ve bir plan yapmalılar.

 Annelerinin ortalıkta gözükmemesi birimlerinin dikkatini çekiyor. Bu arada milattan önce bir prensi öldürmek için emir alan bir suikastçı ve ailemizi evden atmak isteyen zengin ve tehlikeli bir adam bizimkiler için işleri iyice zorlaştıracak. 



İlk kitap gibi bu kitabı da sevdim. Ama bu kitapta Xander, aksi ve başına buyruk tavırlarıyla çok fazla gözüme battı. Yine de finali fazlasıyla merakta bırakıyor insanı. Ortaokuldan itibaren herkesin okuyabileceği bir seri.  

Bu arada Blogları Canlandırma Projesi olarak bir seneyi ardımızda bıraktık. 2022 ile beraber yeni temalar ile projemize devam edeceğiz. Katılmak isterseniz haber verin. :)


23 yorum:

  1. canlandırma eylemlerinde ben de olmak isterim :) fakat bir şey izleyecek vakit bulamıyorum, ama birini izlemesi için ikna edebilirim :D (?)
    şaka yapıyorum
    blog yazarlarının birbirlerini desteklemesi çok hoş :)
    birkaç 'yazar bunu yapmıyor, ama kimin umrunda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemek şart değil. İsteyen temaya uygun kitap okuyor, dileyen film-dizi-belgesel izliyor. Sizi de listeye ekliyorum o vakit. Bir hafta içerisinde 2022 Ocak teması açıklanacak takipte kalın. :)

      Sil
    2. tabii ki :)
      teşekkür ederim :)

      Sil
  2. Konusu güzel ama daha çok macera odaklı gibi geldi. Karakterlerin küçük olması da bunu doğruluyor. Narnia Günlükleri' ni anımsattı. Güzel bir tanıtımdı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Narnia gibi epik fantastik olmasa da bu da çocuk kitabı sayılır. Macera dolu dediğin gibi. Teşekkürler. :)

      Sil
  3. Kitabın kapak tasarımını çok beğendim. Denk gelseydim alırdım kesin :D Tanıtımını da çok beğendim, teşekkürler. Farklı bir kurgu. Kitapta bu odalar, kapılar nasıl anlatılmış çok merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seri Hayalevi Kralları diye geçiyor ve bu ikinci kitap. Evet kapağı güzel, ben ilk kitap Karanlık Gölgeler Evinin renklerine bayılmıştım. :)

      Sil
  4. Son zamanların popüler konuları. Ben bu ay da yazamayacağım. Yeni yıl kategorilerini bekliyorum sabırsızlıkla. Seneye daha aktif olmayı umuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kategorileri belirledik. İstersen sana mail yoluyla atabilirim. :)

      Sil
    2. Çok sevinirim: uzunderesule@gmail.com adresine yollayabilirim.

      Sil
  5. ilk kitabın da konusunu beğendim, ikinci kitabın da, çook severim böyle gizem gerilim korku öykülerini :) orman zaten son zamanların popüler konusu :) noldu şimdi ocak konumuz neeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ocak konusu Uzakdoğu - Çizgi Roman. Bir kaç gün içinde duyuru yapacağız inşallah.

      Sil
  6. Bana da biraz Narnia Günlüklerini anımsattı<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Narnia daha çok epik fantastik türüne giriyor sanırım. Bu seride kurulan dünyanın kadar ince detaylari yok. Odalar sürekli değiştiği için sabit bir yer yok. Ama fikir olarak benziyor. :)

      Sil
  7. o zamansaaa son yazıma baksan yaaa bana neeee :)

    YanıtlaSil
  8. Pek bir bayıldığım konu çok iyi bir konu :3 Kitap listeme ekliyorum hemen Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir hatırlatma; bu serinin ikinci kitabı. Çok derin bir kurgusu yok ama ben sevdim seriyi.

      Sil
  9. Mürekkep Yürek'le aynı havayı aldım. Ah zavallı David 12 yaşında savaş alanına mı düştü :'(( İlginç bir kitapmış. Teşekkür ederiz tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mürekkep Yürek filmini izlemiştim sanırım ama hatırlayamadım. Gidip bir bakayım. :)

      Sil
  10. Eskiden gözüme sık çarpan bir kitaptı, konusu benlikmiş. Keşke o zamanlar edinip, okusaydım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef baskısını bulmak zor. Ben de devamını bulamadım. Sahaflara bakmak lazım. :)

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...