2 Şubat 2021 Salı

Kelime Oyunu 9 (Ne Kalır?)




Bu haftaki Kelime Oyunu kelimeleri Minik Mini den. Kelimelerimiz; melek, tütsü, ritüel, yazar, gül.

Bu hafta uyanıklık yapıp, geçen hafta kelimeler verilir verilmez bir kenara not ettim ve kolları sıvadım. Bir kaç denemeden sonra bir yol buldum ilerleyebileceğim. Bir kaç gün içinde  yazdım kaba taslak. (Ah o yazılar yayınlanana kadar ne kadar değişikliğe uğruyor bir bilseniz.) :D Ama tabi ki son düzenlemeyi erteledim hep. BCP (Blogları Canlandırma Projesi) ile meşguldüm biraz. Şuan tam olarak çarşamba.(Şuan üzerinden altı gün geçti) Bu yazıyı ne zaman yayınlarım bilemiyorum çünkü hazırda bekleyen bir kaç yazı var. Bu etkinliğin bana çok faydalı olduğunu görüyorum. Hem yazmaya devam etmemi sağlıyor hem de bloğumu aktif tutmama yardımcı oluyor. Elimden geldiğince devam etmek istiyorum. Beni davet ettiğiniz için tekrar teşekkürler. :)

Gelelim bu haftanın şiirine.

(Aslında yazarken karşındakini muhatap alıyormuş gibi yazmıştım. (-gülümsersin,ağlarsın,düşersin gibi-) ama daha farklı bir anlatım istediğim için bloğa geçirirken bu şekilde değiştirdim. Yazarken hep kendimden ve karşımdakinden bahsettiğimi fark ettim. Bu kez de bu şekilde denemek istedim. Siz iki şekilde de deneyin. :) )

 Ne Kalır?


Doğum ve ölüm,
O; yılmayan ve yorulmayandır.
Farklı yüzlerle tekrar eder kendini;
 Bir ritüeldir, devrini aksatmayandır.
Her karakter dokunulmamışlıkla doğar.
Gülümser ve ağlar, üşür ve yanar.
Bir kaç kez düşer yaralanır,
Bazen dizleri, bazen yüreği kanar.
Kayar dik yokuşlardan aşağıya,
Bazen ise itilir.
Bin bir güçlükle kalkar tekrar dener.
Bazen ümidini yitirir.
Pes eder kimi zaman.
İyikiler ve keşkeler doldurur başlangıç ve bitiş çizgileri arasına. 
Ve bunları sırtında taşır kan ter içinde,
Bilerek ve bilmeyerek
İsteyerek ve istemeyerek.
Sonunda veda eder, daha az önce merhaba dediği hayata.
Sayfa kapanır, kitap biter.
Bu hikayenin yazılanı da yazarı da kendi olur.
Geriye sadece biriktirdikleri kalır.
Kaç derde ortak olduysa,
Kaç eli tuttuysa yürürken sis çökmüş yollarda,
Adı anıldığında kaç kişinin yüzü gülüyorsa,
İçi ısınıyorsa, güneş doğuyorsa karanlık sokaklarına.
Kaç yüreğe dokunduysa,
Kaç kere saçlarını ördüyse sevdiğinin,
Kaç not iliştirdiyse kitapların arasına,
Yüzü gülsün, ruhu doysun diye,
Kaç kişi uğruna kanattıysa ellerini dikenli güller arasında,
Kaç geceyi ağarttıysa buram buram yalınlık kokan muhabbetlerle,
Ihlamur kokan tütsüler eşliğinde.
Kaç kişinin yanında kendi olabildiyse,
Kaç kişiyi meleklere emanet ettiyse son sayfayı çevirirken,
Mirası olarak bunlar kalır.
Bunlarla izi kalır.


Yazar notu; 
(O yüzden karanlık uykundan uyan, kalk, diktiğin ağacı sula, o kalemi kullan,
Camı aç, gökyüzüne bak, sincapları izle, kedini sev, aileni öp, şükret ve gülümse. )


23.01.2021(00:25)




32 yorum:

  1. Yine harika bir şiir olmuş. Kesinlikle yazmaya devam etmelisin 😊

    YanıtlaSil
  2. Ikisi de hayatın anlamı.
    Ikisi de de güzel aslında.
    Sizin şiirinizde güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize ve ruhunuza sağlık, harika bir şiir:-)

    YanıtlaSil
  4. En son hatıra silininceye dek yaşamaya devam eder bir insan diye düşünürüm, her zaman güzel hatırlanmayı dilerim hep sevdiklerimizin yüreklerinde :) ne güzel olmuş kalemine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın en güzel mirası güzel hatırlanmak.😊 Teşekkürler

      Sil
  5. Eline sağlık ne güzel yazmışsın😊

    YanıtlaSil
  6. akşamüstü bcp yazını okurken görmüştüm bu yazını daaa yemek yapmaya geçtim ondan şimdi gelebildiim :) listeye eklicem tabisi şimdiiii :)

    YanıtlaSil
  7. pikiiii hıhıms oluy, minnoş şiirinde sölediğin gibi yapalım tamamdıır :) madem öyleee bu etkinliğe hep devam edicen mecbursun artııık :) bunün başlıyo yeni haftaa :) ağaç ev ödevin vaar kelime oyunu vaar bcp vaar, çok ödevin vaar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağaç ev sohbetlerine ne kadar katılabilirim bilmiyorum ama kelime oyununa devam etmek istiyorum. Bakalım neler çıkacak ortaya 😂

      Sil
  8. Şiiriniz çok güzel. Ben ikinci tekil şahsı muhatap alarak okuyunca daha güzel buldum şiiri. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o şekilde daha samimi buldum ama farklı bir şeyler denemek istedim. :)

      Sil
  9. Ellerine sağlık, yine çok güzeldi^^

    YanıtlaSil
  10. Kelimelere bakılınca yazılmaz gibi ama baya iti olmuş ellerine sağlık ❤️

    YanıtlaSil
  11. Harika Okurix, şiirini de notunu da çok beğendim. Daha çok yazmalı, daha çok paylaşmalısın bence. Sevgi ve selamlarımla 😊🤚

    YanıtlaSil
  12. Şiir çok güzel olmuş emeğinize sağlık ayrıca yazar notu da çok yerinde olmuş:)

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...