27 Ekim 2019 Pazar

Yerdeniz Büyücüsü - Ursula K. Le Guin (Tanıtım ve Yorum)






Büyücüleriyle ünlü Gont Adasindan ünlü gezgin Çevik Atmaca'nin hikayesi bu.
Şefkatsiz bir ortamda büyüyen Duny nin içindeki güçleri fark eden cadı olan teyzesi, onu bildiği kadarıyla eğitmeye başlar.İsimler öğrenir teyzesinden. Bir şeyin gerçek adını bilirsen ona hükmedebilirsin. Fakat cadılar çokta bilgili sayılmazlardı o günlerde. 

Duny,  daha on iki yaşındayken köyüne saldıran barbarları sis ve gizlenme büyüleriyle geri püskürtür ve çok fazla güç kullandığı için karanlığa gömülüp, yemeden içmeden kesilir.
 Ta ki, yaptıklarını duyan bir yabancı köye gelip onu girdiği karanlıktan kurtarana kadar. Gelen kişi Ogion adında ünlü bir büyücüdür. On üç yaşına gelince ona yetişkinlik adı verileceği zaman köye geri geleceğini ve onu çırağı olarak yanına alacağını söyler.Ve ona yeni bir ad verir; Ged.



Bir süre Ogion ile kalan Ged, zeki hırslı ve güçlüdür. Zaman geçtikçe sabırsızlanmaya başlar. Çünkü Oigon eğitim konusunda Ged in istediği kadar hızlı değildir. Sonrasında Ged in yaptığı yanlış bir büyü sonucu tehlikenin kıyılarından dönmesi, kendi seçimiyle Ged in Role adasındaki bir büyücü okuluna gönderilmesiyle sonuçlanır. Burada kendisine arkadaş da bulur, rakip de.


Ve bir Uzun Dans gecesinde işler çığırından çıkar. Ged henüz kontrol etmeyi bilmediği bir büyüye başvurur. Neredeyse başarılı olur, neredeyse! Yaptığı büyü sebebiyle ortaya beklenmedik bir kötülük çıkar. Ve bu kötülüğün tek bir amacı vardır. Ged in bedenine girip ona hükmetmek. Bir kez daha ölümün eşiğinden dönen Ged, uzun süren tedavinin ardından farklı biri olarak okula geri döner.




Asasını kazandıktan sonra ücra bir köyde halkı koruma görevini kabul eder. Artık eski kibirli ve hırslı Ged den geriye pek bir şey kalmamıştır. Ejderha avlayan avcı, serbest bıraktığı kötülük tarafından avlanmak üzere olduğunun farkında olan bir avdır.  Kibri ve üstünlük sağlama hırsı sebebiyle dünyaya saldığı karanlık sürekli peşindedir. Ne zaman yakalanacağını bilmemek, korkuyu da beraberinde getirir. Bundan kaçış yoktur. Ve kaçınılmaz olanı ertelemek, korkuların büyümesinden başka bir işe yaramaz.


Baştan sona aksiyon dolu diyemem. Ama masalsı bir anlatımı var. Ve gayet akıcı bir kitap. Yavaş yavaş okudum ama sevdim. Bildiğimiz klasik roman karakterleri gibi değildi. Karakterin değişimi fazla mı gerçekçiydi yoksa fazla mı hayalsi, karar veremesem de, ben kitabın anlatımını çok sevdim. Araya bir kaç kitap sokup, devam edeceğim seriye. Ayrıca yazarın büyük bir hayranı olan Büyülü Ayraç a da tavsiyelerinden dolayı teşekkür ederim. 😍 


Yanlış yönlendirmiş olmayayım. :) Bu kadar çok ejderha resmi koyunca kitap baştan sona ejderhaları anlatıyor sanmayın. Konusu geçse de bir kaç olay dışında ejderhalar pek bir odak noktası sayılmaz.






(Ejderha resimleri ve harita alıntıdır.)


8 yorum:

  1. Vaaay çok ilginç bir kitapmış ve acayip merak ettim.^^ Belki de hiç ejderhalı Kitap okumadım, bu ilk olabilir. :) Ellerine sağlık^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayal kırıklığına uğramaman için baştan söylüyorum; ejderhalardan bahsedilse de çok fazla ejderha olayı yok. :)

      Sil
  2. Ben de bu yazara başlasam iyi olacak :)

    YanıtlaSil
  3. Macera dolu bir kitaba benziyor😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok fazla bir aksiyon yok ama yalın bir kurgusu ve korkularıyla yüzleşen bir karakteri bünyesinde barındırdığı için gerçekçi bir yanı var. ^^

      Sil
  4. Merak ediyorum ama henüz alamadım. Umarım yakın zamanda fırsat bulabilirim 😊

    YanıtlaSil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...