3 Şubat 2024 Cumartesi

(BCP Ocak) Mashle (Anime)


BCP (Blogları Canlandırma Projesi) kapsamında üç yılı tamamladık. (2021 - 2022 - 2023)  Dördüncü yılımızda da etkinliğimize devam ediyoruz. Etkinlik için her ay bir tema belirliyoruz ve o temaya uygun film-dizi-kitap üçlüsünden en az birini izliyor-okuyoruz. Ay sonunda yorumlarımızı yayınlayıp, birbirimizin bloglarını ziyaret ederek trafiği ve aktifliği arttırmayı planlıyoruz. Detaylı bilgi ve etkinlik kuralları için tıklayın. Katılmak isterseniz de yorumlarda belirtin. :) Ocak ayının temasını Komedi, Mizah, Müzik olarak belirlemiştik. Bu tema kapsamında bir anime ile geldim.  

Animenin ilk sezonu 12 bölüm. ikinci sezon yeni yayınlanmaya başladı. Henüz dört bölümü var. Aslında Harry Potter ve anime kültürünün harmanlandığı, yer yer dalga geçilip atıfta bulunulduğu bu animeyi izlerken çok güldüm. Klasik anime absürtlüğünü elinden bırakmayıp Harry Potter dünyasındaki olayların bazen tam tersini yaparak animeye renk katmışlar. Harry Potter ın absürt komedisi olarak başlasa da, anime kültürüne olan sadakatiyle izlemesi eğlenceli bir anime. Konusuna gelecek olursak;

Herkesin birbirinden farklı bir güce sahip olduğu bir dünyada hayattan bir beklentisi kalmamış bir büyücü, büyü gücü olmayan Mash ı henüz bir bebekken buluyor ve büyü dünyasının dışında, ormanın derinliklerinde kendini Mash ı yetiştirmeye adıyor. Büyü gücü olmadığı için Mash ın fiziksel gücünü geliştirmeye ağırlık  eriyor. Bir gün gizlice şehre inen Mash, diğer büyücüler gibi yüzünde işaret bulunmadığından hemen fark ediliyor. 

Büyü dünyası için tehlikeli olduğu düşünüldüğünden önce onu yok etmeye çalışıyorlar. Ama fiziki gücü absürt denecek seviyede olduğu için başarılı olamıyorlar. Eğer büyü okuluna gidip, okulda gösterdiği başarılarla yüksek puan toplayıp İlahi Vizyoner olabilirse toplum tarafından kabul göreceğini söylüyorlar. O da kabul ediyor. Karakterimiz tam olarak düz mantık şeklinde düşünen, sürekli kremalı puf yiyen biri.

Elbette bu dünyada da elit kesimi temsil eden ve safkanlığı savunan bir kısım insanlar var. Şapşal karakterimiz beklenmedik başarıları ile bu grubun dikkatini çekiyor. Bir şekilde arkadaş olduğu insanlardan çok daha fazla rakibi var artık.

Animenin tamamlanmasını bekleyemeyenlerden iseniz, ilk sezondan sonra mangada 38 den devam ediyormuş. Haberiniz olsun. Bu arada Şubat ayının teması; Yalnızlık, Dostluk, Sevgi. Şimdiden keyifli seyirler, keyifli okumalar. :)


23 yorum:

  1. Çok eğlenceli görünüyor, aklımda bulunsun. Sezon biterse izleyim o zaman. 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Absürtlüğü ile beni çok güldürdü. Keyifli seyirler şimdiden. :)

      Sil
  2. ah çok komik demek ki izliycem tebi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harry Potter ile olan tezatlığı, yaptığı atıflar ve düz mantık baş karakteriyle ben eğlendim izlerken. Sana da keyifli seyirler o vakit. :)

      Sil
    2. ay bi de son yazıma baksan yaaa :)

      Sil
    3. Bakıyorum hemen . :))

      Sil
  3. Çok uzun süre devam eden dizileri izlerken zorlanıyorum. Ya çok sürükleyici ya da çok nitelikli olmasını bekliyorum sanırım.
    Tanıtım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Güncel devam eden dizileri takip etmek zor olabiliyor. :)

      Sil
  4. Yaaa Şubat ayının teması tam benlik Deepsiye söylemiştim. Çok sevindim çok güzel bir seçim yapılmış.
    Anime için de sezonlar tamamen bitince haberdar edersen fırsat bulunca ben de bir bakarım, keyifli gözüküyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mangası güncel olarak hala devam ediyor. dolayısıyla tamamlanmasına daha çok var diye düşünüyorum. :)

      Sil
  5. Şu aralar böyle mizah seviyesi iyi olan türleri izlemeye ihtiyacım var. Buna bakayım inşallah. Teşekkür ediyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ciddiye almadan izlersen eğleneceğine eminim. :)

      Sil
  6. Çok eğlenceli görünüyor. Eğlenelim azıcık yüzümüz gülsün diye dizi bulamaz oldum valla animelere sarılma zamanı geri döndü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlerken ben eğlendim. Sana da keyifli seyirler.

      Sil
  7. Kremalı pufu severim :) Eğlenceli bir animasyon, Harry Potter'ı izlediğim için esprileri de anlayacağımı düşündüm. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  8. Şu sondaki mavi saçlı neden kremalı puf yiyemiyor? :) Bir üstteki gifte de başrolümüz, Cüneyt ARKIN gibi maşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ona puf veren olmamış deme ki. :) Kendisi biraz değişik bir tip. :)

      Sil
  9. Ay Allah'ım bu anime her yerde! nihayet yazını okuyup ne olduğunu anladım. O kadar ilgisizdim ki gördüğüm tüm reelsleri geçiyordum. Çizer bir arkadaşım neredeyse bütün karakterleri çizdi sanırım ama ismini bile bilmeye çalışmadım şimdi bile sayfayı kapatınca unutacağım :D İlk çıktığında Harry Potter çakması olduğu için canımı sıkmıştı. Ama şarkısı çok iyi. iki gün önce en sevdiğim ses aktörü sevgili Jun'ichi Suwabe'cim bunun şarkısıyla dans ediyordu sonra Taniyama Kishou da. Merak ettim şimdi, bakarım belki. Teşekkürler Okurix 🌞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenmek için izlenebilir. Bir göz at istersen. Ben çok güldüm. Fazla ciddiye almadan izelemek lazım. :)

      Sil
    2. Aynen ciddiye almadan eğlenmek için izleyeceğim. İlk bölümü açtım ama fırsat olmadı devam etmeye. İzleyecek animem kalmadı ve zaten pek okuyup izleyemiyorum son zamanlarda. Bı bu var şimdi bakacağım hehe. Teşekkürler

      Sil
  10. potterhead olarak izlemesi keyifli olur gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Potter a yapılan atıfları yakalamak çok eğlenceliydi.

      Sil

Tasarlamak gerçek bir şeydir; açığa vurulmuş düşler denenmiş demektir.
(İnci - John Steinbeck)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...